يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۳۶۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۲۱ تير ۱۳۹۷
رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه برای نورپردازی شهر با اداره برق هماهنگ هستیم، گفت: به جای این که لامپ‌ها را خاموش کنیم، باید به سوی تکنولوژی کم مصرف برویم.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران: رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه برای نورپردازی شهر با اداره برق هماهنگ هستیم، گفت: به جای این که لامپ‌ها را خاموش کنیم، باید به سوی تکنولوژی کم مصرف برویم.

فرزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران  جوان؛ با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر زودتر آغاز شدن ساعات کاری جهت صرفه جویی در مصرف انرژی و برنامه‌های این سازمان برای کمک به کاهش مصرف انرژی اظهار کرد: لامپ‌هایی که در شهر جهت نورپردازی و زیبایی شهر استفاده می‌شود، از سیستم‌های کم مصرف استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه نورپردازی و طراحی‌هایی که با نور انجام می‌شود، یکی از زیبایی‌های شهر است، گفت: برای نورپردازی شهر معمولا با اداره برق هماهنگ هستیم، اما در مجموع باید به جای اینکه لامپ‌ها را خاموش کنیم، به سوی استفاده از لامپ‌های کم مصرف برویم تا زیبایی را از شهر نگیریم و اکنون در حال تفکر به این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه بخش‌های تاریک تهران کم نیست، تصریح کرد: روشنایی شهر وظیفه ما نیست، اما در اماکنی که نیازمند زیباسازی است، کار‌های ویژه‌ای انجام داده‌ایم.

ضرغامی افزود: در حال حاضر از تکنولوژی‌هایی استفاده می‌کنیم که موجب صرفه‌جویی در مصرف برق شود.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه دغدغه ما این است که به نیاز‌های بصری شهر پاسخ دهیم، گفت: از سوی دیگر تلاش می‌کنیم تا بدانیم چگونه می‌توان ضمن تأمین نیاز‌های بصری در مصرف برق، صرفه‌جویی کرد.

وی افزود: در حال بررسی هستیم تا یک پیوندی بین نورپردازی شهر و صرفه‌جویی در مصرف برق برقرار کنیم تا هم در شهر شاهد نورپردازی باشیم و مصرف برق را کاهش دهیم.

ضرغامی با اشاره به اینکه در جا‌هایی مانند خیابان ولیعصر (عج) سعی کردیم بخش‌هایی از نورپردازی‌ها را خاموش کنیم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر آماری از میزان کاهش مصرف انرژی در پی این تصمیم ندارم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها