أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۳۷۶۸
زمان انتشار: ۰۸:۳۴     ۲۴ تير ۱۳۹۷
نماینده سابق مجلس در گفتگو با ۵۹۸:
ابراهیم کارخانه نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وضعیت نابسامان اقتصاد کشور نتیجه عملکرد مدیران اقتصادی موجود می باشد لذا در این رابطه باید تغییر و تحولی رخ دهد تا مدیریت قوی، توانمند، انقلابی و جهادی سرکار بیاید و وضعیت اقتصادی کشور را ساماندهی کند.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، ابراهیم کارخانه نماینده سابق مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار 598 با اشاره به شرایط اقتصادی امروز و عدم مدیریت بازار از سوی دولت، اظهار داشت: تیم اقتصادی دولت که در شرایط عادی نتوانست اقتصاد کشور را مدیریت و  ساماندهی کند مسلما نمی تواند امروز هم در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی، مشکلات  اقتصادی کشور را که هر بار در قالب های مختلفی خود را نشان می دهد، مرتفع نماید.


وی ادامه داد: باید تحولی اساسی در رابطه با ساختار نظام مدیریتی در دولت شکل بگیرد، البته در این رابطه رئیس جمهور به این موضوع که دولت انتخاب شده برای شرایط خاصی بوده است اشاره کرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی و سیاسی وضعیت اقتصادی کشور را دستپخت مدیران دولتی خواند و گفت: امروز مردم منتظر هستند که تغییرات اساسی در ساختار مدیریت اقتصادی کشور شکل بگیرد چرا که اقتصادی که امروز ما با آن مواجه هستیم دستپخت مدیران اقتصادی موجود می باشد.

مشکل اقتصادی کشور با مدیریت بسته جناحی حل نمی شود

وی بیان داشت: وضعیت نابسامان اقتصاد کشور نتیجه عملکرد مدیران اقتصادی موجود می باشد لذا در این رابطه باید تغییر و تحولی رخ دهد و مردم منتظر این اتفاقات هستند تا مدیریت قوی، توانمند ، انقلابی و جهادی سرکار بیاید تا بتواند وضعیت اقتصادی کشور را ساماندهی کند، واقعیت این است که در شرایط کنونی با یک مدیریت بسته جناحی نمی شود مشکل اقتصادی کشور را حل کرد.

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه دولت به دور از جناح بندی های سیاسی ، نیروهای قدرتمند اقتصادی را وارد میدان کند، خاطرنشان کرد: دشمن وقتی با تمام قدرت وارد میدان شده است باید جمهوری اسلامی ایران با تمام منابع مدیریتی خود به مقابله با دشمن برخیزد فلذا می بایست دولت به دور از جناح بندی های سیاسی ، نیروهای قدرتمند اقتصادی را به مبارزه با دشمن به میدان دعوت کند و هیئت های اندیشه ورزی در حوزه های مختلف در تمام زمینه ها شکل دهد و متفکرین کشور در عرصه های مختلف که از قدرت خلاقیت و برنامه ریزی بالایی برخوردار هستند را وارد میدان کند.

وی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی اگر همه ملت ایران و تمام سلایق وفادار به نظام وارد میدان جنگ نمی شدند ، اگر ملت، دولت و ارتش و سپاه را در مقابله با دشمن یاری نمی کرد ، نمی توانستیم هشت سال در مقابل قدرت های جهانی مقابله کنیم و در حال حاضر هم بهترین الگو برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن، الگوی دوران دفاع مقدس است و دولت به جز این راهی ندارد.

چشم دوختن به آنسوی مرزها، مشکلات کشور را حل نمی کند

کارخانه با اشاره به اینکه چشم دوختن به آنسوی مرز ها منجر به حل مشکلات کشور نخواهد شد ، ابراز داشت: دولت می بایست در عین حالی که به فکر برنامه ریزی اقتصادی و تغییر و تحول در زمینه اقتصادی می باشد می بایست از دیپلماسی سیاسی عزتمندانه در سطح جهان هم استفاده کند.

وی افزود: زمانی آمریکا بعد از فروپاشی شوروی قدرت اول دنیا بود اما در حال حاضر در شرایط نابسامانی قرار گرفت است و خود آنها در سال های گذشته اعتراف کرده اند که قدرت نوظهوری به نام اسلام در مقابل ما قرار گرفته است، جنگ آمریکا با جمهوری اسلامی ایران جنگ بر سر اسلام است و امروز شاهد هستیم که آمریکا دیگر آن موقعیت قبلی را ندارد و سیاست های آمریکا با تقابل جهانی روبرو شده است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه امروز جهان فقط آمریکا و سه کشوراروپایی نیست، گفت: در عرصه اقتصادی زمانی اروپا در کنار آمریکا بود اما امروز در مقابل او قرار دارد و یک چند قطبی جدیدی در عرصه معادلات سیاسی، منطقه ای و جهانی در حال رخ دادن است که همه این مسائل باعث شده جایگاه آمریکا از آن جایگاه اولیه سقوط کند و ما می توانیم از شرایط نوین جهانی در عرصه سیاسی به نفع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.

دولت در عرصه سیاسی هم مانند عرصه اقتصادی دیپلماسی قدرتمندی ندارد

وی ابراز داشت: دولت علاوه بر توجه به مسائل اقتصادی می بایست با دیپلماسی عزتمندانه در سطح جهان بتواند روابط خود را برقرار کند، متاسفانه ما در عرصه سیاسی هم همانطور که در عرصه اقتصادی تمام مشکلات کشور را به بحث آمریکا و سه کشور اروپایی پیوند زدیم در عرصه سیاسی هم در طول چند سال گذشته نتوانسته ایم آن معادلات جدید دیپلماسی عزتمندانه و قدرتمندانه را در روابط با دیگر کشور ها برنامه ریزی و طراحی کنیم.

کارخانه عنوان داشت: هیچ مشکلی در این کشور وجود ندارد که حل نشود منتها باید استراتژیکی و تدبیر لازم طراحی و برنامه ریزی شود تا بتوان آن را حل کرد، مشکلات اقتصادی کشور هم با یک تیم جهادی و انقلابی قدرتمند قابل حل می باشد.

* حیدری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها