يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۳۷۹۵
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۲۴ تير ۱۳۹۷
امیرزاده فراری اماراتی که به قطر پناه برده است، پرده از اختلافات و اسرار بسیاری از درون امیرنشین‌های هفتگانه برداشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، طبق نوشته روزنامه نیویورک تایمز، در ساعات اولیه صبح روز ۱۶ می، «راشد بن حمد الشرقی» امیرزاده ۳۱ ساله و دومین پسر امیر «الفجیره» بدون هماهنگی با مسئولان قطری، به طور ناگهانی وارد فرودگاه دوحه شد و درخواست پناهندگی کرد. او به مقامات قطری گفت که به خاطر اختلاف شدید با مقامات امیرنشین «ابوظبی» جانش در خطر است.

این امیرزاده ۳۱ ساله برای اولین بار در تاریخ ۴۷ ساله تشکیل امارات متحده عربی، به طور علنی و آشکار زبان به انتقاد از حاکمان کشورش باز کرده و در گفتگو با نیویورک تایمز، آن‌ها را به پولشویی سیستماتیک و باج‌خواهی متهم کرده است.

اختلاف بر سر یمن

به گفته‌ی وی امیرنشین‌های شش‌گانه با ابوظبی اختلافات بسیاری دارند و این اختلافات به بالاترین حد رسیده و دیگر امیرنشین‌ها از عملیات امارات در یمن به شدت ناراضی هستند؛ با این حال ابوظبی اقدام به اعزام سرباز از دیگر امیرنشین‌ها به خصوص امیرنشین فقیری، چون «الفجیره» به یمن کرده است، سربازانی که درصد بیشتر تلفات امارات را به خود اختصاص داده‌اند. او همچنین می‌گوید که حاکمان امارات تعداد واقعی تلفات در یمن را هیچ‌وقت اعلام نمی‌کنند.

ارسال میلیون‌ها دلار به کشور‌های عربی

«راشد بن حمد الشرقی» در بخش دیگری از سخنان خود گفت که سازمان اطلاعاتی امارات او را برای تحویل میلیون‌ها دلار به افرادی در کشور‌های دیگر تحت فشار قرار داده بود، کسانی که حتی آن‌ها را نمی‌شناخته است.

او به نیویورک تایمز گفت: «دائما می‌گفتند که فلان پول را به فلان‌جا بفرستید و ما هم این اموال را مطابق برنامه‌ای مشخص می‌فرستادیم».

او گفت که تا کنون نزدیک به ۷۰ میلیون دلار به اردن، لبنان، مغرب، مصر، سوریه و همچنین هند و اوکراین برده است.

به نوشته نیویورک تایمز، قطر از اعلام حضور این امیرزاده اماراتی در دوحه، به طور آشکارا سربازده است؛ هر چند برخی افراد نزدیک به خاندان حاکم در قطر، از پذیرش پناهندگی وی خبر می‌دهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها