أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۳۸۸۲
زمان انتشار: ۱۸:۳۰     ۲۵ تير ۱۳۹۷
یادداشت؛
دکتر امیرحمزه مهرابی
دشمنان اسلام در تلاشند به هدفی که با تحمیل جنگ و کودتا نتوانستند به آن برسند، با شگرد «فشار از پایین و چانه زنی از بالا»  انجام بدهند. این بار با تحریک افکار عمومی بویژه احساسات جوانان به نظام«فشار» بیاورند تا با همراهی و «چانه زنی» مسئولین غربزده، نظام ج.ا.ا، از تقویت قدرت دفاعی(پذیرش برجام موشکی) و پیشگیری از تهدید و دفاع از امنیت خویش در ورای مرزها (قبول برجام منطقه ای)به نفع دشمنان، چشم پوشی کند.لذا شعار ها و سخنانی را در فضای مجازی به دهان برخی بازی خوردگان می اندازند مثل:

« فکری به حال ما کن   سوریه را رها کن»
« نه غزه نه لبنان        جانم فدای ایران»،
«چرا به جای ساخت موشک، مشکلات معیشتی مردم را حل نمی کنید» و...

به این نوع عملیات روانی (که در تاریخ سابقه دارد ) از نظر عقلی ، تجربی ، قرآنی و روایی می توان پاسخ داد.

پاسخ مختصر به هر دو شبهه از نظر قرآن:

موشک بسازید و نگران هزینه اش نباشید

خداوند در سوره انفال آیه 60 به ما امر فرموده اند که  :
«و اعدوا لهم ما استطعتم من قوهً ... تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم و....» یعنی:
هر نوع توان دفاعی خود را مهیا و تقویت نمایید
تا دشمنان ( آشکار و پنهان ) از حمله و جنگ با شما بترسند
هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) هزینه  کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد!

بر اساس این آیه شریف، هزینه کردن برای تهیه سلاح های دفاعی برای پیشگیری از جنگ، واجب است و خداوند تضمین داده است که همه این مخارج را از طریق دیگری جبران می کند.

در خارج مرزها با دشمن مقابله کنید

خداوند درسوره نسا آیه 71 می فرماید: «يا اَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانْفِرُوا ......» آمادگي خود را در برابر دشمن حفظ كنيد و برای مقابله با دشمن به صورت فردی یا گروهی( یگان منظم ) به سوي دشمن حركت نماييد».

«فَانْفِرُوا » یعنی كوچ كردن و به سمت دشمن رفتن. پس مسلمانان نبايد بنشينند تا دشمن در خانه و کشور خود بر آنها هجوم ببرد؛ بلكه بايد به استقبال دشمن بروند و پيش از تهاجم، به مقابل برخیزند.

پس امر خداست که ما برای مقابله با داعش و اسراییل، در عراق و سوریه و لبنان ( حداقل) حضور مستشاری داشته و در مقابله با دشمنان خونخوار به آنان کمک کنیم، جلو خطر را از آنجا بگیریم و از کشیده شدن جنگ به داخل ایران جلو گیری کنیم .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها