يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۳۹۷۹
زمان انتشار: ۲۰:۰۲     ۲۷ تير ۱۳۹۷
شرایط تیم فوتبال استقلال که قهرمان جام حذفی است، به حدی نامشخص و به هم ریخته است که وینفرد شفر سرمربی آبی‌پوشان هم از این اوضاع کلافه شده و لب به انتقاد باز کرده است.
به گزارش پایگاه 598، شاید بتوان گفت مشکلات استقلال از چند هفته پیش و با فعالیت عجیب این باشگاه در بازار نقل و انتقالات به اوج رسید. در حالی که استقلالی ها امیدوار بودند با چند خرید خوب و حفظ ستاره های خود از جمله مامه تیام و سرور جباروف در کنار ملی پوشان تیم قدرتمندی را روانه لیگ کنند، اما ورق به طرز عجیبی برای آبی های پایتخت برگشت.

خریدهای نامی پرسپولیس از یک سو و مصدومیت دو سه بازیکن جدید استقلال که باعث اختلاف نظر و درگیری کادر پزشکی با کادر مدیریتی باشگاه شده بود، به مشکلات استقلال دامن زد و صدای هواداران را در آورد.

انتخاب «هوو» افتخاری از سوی وزارت ورزش
زمزمه ها از تغییرات در باشگاه استقلال موضوع تازه ای نبود. از زمانی که سیدرضا افتخاری روی صندلی مدیریت استقلال نشسته بود، بارها خبرهای مختلفی از تغییر وی در رسانه ها منتشر و در نهایت تکذیب می شد. افتخاری در یک اظهانظر معروف گفته بود که تا سال ۱۴۰۰ در استقلال می ماند و هیچکس نمی تواند او را تغییر بدهد. با این حال چندی پیش وزارت ورزش، امیرحسین فتحی را به عنوان عضو جدید هیات مدیره و آلترناتیو مدیرعامل این باشگاه انتخاب کرد و مجددا شایعات تغییر افتخاری قوت گرفت. هرچند مدیرعامل استقلال بازهم این مسئله را تکذیب کرد ولی استعفای او نشان داد که شایعات اخیر بی جهت نبوده است.

ابراهیمی رفت، غفوری ماند، تیام و جباروف نبستند
یکی از دلایل اعتراض هواداران استقلال به عملکرد مدیریت این تیم، نحوه عمل کردن در بازار نقل و انتقالات بود. تیام و جباروف که می توانستند سوپاپ اطمینان مدیریت باشگاه استقلال باشند، به خاطر بدقولی های باشگاه و مشکلات مالی تا امروز قرارداد خود را تمدید نکرده اند. آنها خودشان را به اردوی استقلال در ترکیه رسانده اند ولی هنوز با تیم تمرین نمی کنند. امید ابراهیمی یکی از عناصر موفقیت فصل گذشته استقلال راهی تیم الاهلی قطر شد تا خشم هواداران بیشتر شود. مجید حسینی هم به دنبال انتقال به یک تیم اروپایی است و روزبه چشمی هم پیشنهادات قطری خود را به رخ استقلال کشیده است.

استعفا قبل از سفر به ترکیه؟
در این میان گفته می شود افتخاری قبل از سفر به ترکیه از سمت خود استعفا کرده بود ولی وزارت ورزش با آن مخالفت کرده است. این تصمیم هرچه که بود با بازگشت افتخاری برای حضور در مراسم تشییع پیکر پدرش عملی شد و تا این لحظه (ساعت ۱۵ روز چهارشنبه) نه وزارت ورزش و نه هیات مدیره باشگاه به آن واکنش نشان نداده است.

زمانی و توفیقی هم می روند؟
دیگر موضوع مورد بحث در استقلال برکناری دو عضو دیگر است. حسن زمانی عضو هیات مدیره که اختلافات قدیمی با وزارتخانه دارد و دیگری پندار توفیقی معاون اقتصادی باشگاه. توفیقی که نفر اول نقل و انتقالات باشگاه استقلال محسوب می شد، در یکی دو سال گذشته تلاش داشت با نحوه عجیب رونمایی از خریدهای استقلال در نیمه شب، سبک جدیدی را به نام خودش ثبت کند اما یکی از اختلافات و دلخوری های بازیکنان استقلال با مدیرعامل و همچنین ناراحتی های وزارت ورزش از استقلال، حضور توفیقی بوده است. حالا گفته می شود دامنه تغییرات، با برکناری این دو عضو گسترده تر خواهد شد.

شفر هم به سیم آخر زد!
همه این اتفاقات ناراحتی و عصبانیت وینفرد شفر سرمربی آبی ها را در پی داشته است. شفر به شدت از نحوه یارگیری استقلال دلخور است و این آشفته بازار ناراحتی هایش را بیشتر کرده است. شفر امروز با انتشار پستی تاکید کرد که استقلال آماده نیست و این تیم به بازیکنان بیشتری نیاز دارد. او گفته است که آماده ساختن یک تیم  جدید است و به این کار علاقه دارد اما به زمان نیاز دارد. سرمربی استقلال البته در این وضعیت درخواستهایی دارد تا بتواند تیمش را به موفقیت برساند: «اگر بازیکنان کلیدی را برگردانیم، اگر بتوانیم دو بازیکن دیگر بگیریم شرایط عوض می شود و انتظارات می تواند بیشتر هم باشد. من اینرا بارها به باشگاه گفته ام و در حال حاضر مسئولیت با آنها است.»

منبع: مهر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها