يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۳۹۹۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۲۸ تير ۱۳۹۷
یکی از اتفاقات تلخی که در دولت روحانی رخ داد، معطل نگه داشتن اقتصاد بود.
به گزارش پایگاه 598، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه نوشت:  شرایط اقتصادی کشور در ماه‌های اخیر به دلیل سوء مدیریت دولت و عدم برنامه‌ریزی خیلی مناسب ارزیابی نمی‌شود، یکی از اتفاقاتی که در دولت آقای روحانی رخ داد و از همان ابتدا نیز بسیاری از کارشناسان اقتصادی و حتی رهبر معظم انقلاب نیز به آن ایراد گرفتند، معطل نگه داشتن اقتصاد بود. متاسفانه دولت از همان ابتدای دوران مدیریتش کشور را معطل برجام و اروپا و آمریکا نگه داشت. همه منتظر بودند. حتی  فعالان اقتصادی کشور براساس توصیه‌های دولتی‌ها دست نگه داشته بودند ببینند دولت در برجام چه خواهد کرد.

وی افزود: «حالا سه سال از برجام گذشته است، متاسفانه از معطل ماندن هیچ‌چیز عاید ما نشد و فقط ضرر کردیم.» وی تصریح کرد: «آنچه امروز اقتصاد ایران را به این روز انداخته است، برنامه نداشتن و عدم نقشه راه برای ادامه مسیر است. امروز کشور از برنامه نداشتن رنج می‌برد وگرنه مگر چه اتفاقی افتاد که دلار یک دفعه دو، سه برابر شد. مگر از ابتدای فروردین که قیمت دلار رو به افزایش گذاشت، تحریم‌های جدیدی اعمال شد. حتی به فرض اعمال شدیدترین تحریم‌ها هم نباید قیمت دلار یک دفعه به هفت یا هشت هزار تومان می‌رسید. به نظر من برخی تصمیمات اقتصادی اشتباه کشور را به اینجا کشانده است.»

همچنین دکتر عبدالمجید شیخی، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: «دیدار رهبرمعظم انقلاب با اعضای دولت دوازدهم نشان می‌دهد ایشان از وضعیت اقتصادی رضایت ندارند، به همین دلیل نیز تصمیم گرفتند هشدارها و تذکرات لازم را به مسئولان کشور به خصوص در حوزه اقتصاد بدهند.

وی با بیان اینکه قسمت اعظمی از نابسامانی‌های اقتصادی ناشی از سوءمدیریت و بی‌تدبیری است، اظهار کرد: «مطمئنا اقتصاد در برهه کنونی اسیر مدیرانی شده که به هیچ‌وجه نمی‌توانند درست مدیریت کنند.» دکتر ساسان شاه‌ویسی، اقتصاددان و  کارشناس اقتصادی نیز در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با اشاره به دغدغه‌های اقتصادی رهبر انقلاب گفت: «این نگرانی‌ها ناشی از برخی بی‌تدبیری‌هاست، چرا که بسیاری از اتفاقات اخیری که در اقتصاد رخ داده ناشی از اشتباهات دولتمردان است نه اتفاقات دیگر.» وی افزود: «اگر بخش خصوصی مورد حمایت قرار می‌گرفت امروز خیلی از مشکلات اقتصادی ما حل می‌شد.»

این اقتصاددان گفت: «رهبری بارها درباره مبارزه با فساد تذکر و هشدار دادند، اما متاسفانه تذکرات و حرف‌های ایشان شاید روی کاغذ مورد استقبال دولتی‌ها بوده، و در عمل این‌چنین نبوده است.

دکتر ابراهیم رزاقی، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نیز گفت: «آنچه از وضعیت موجود پیداست این است که رهبری از شرایط موجود در حوزه اقتصاد ناراضی هستند. می‌توان وضعیت اقتصادی را سروسامان داد، اما به نظر می‌رسد تا نگاه‌ها تغییر نکند این کار صورت نخواهد گرفت. وقتی دولتی همه نگاهش به خارج و اروپا است نمی‌تواند دست به اصلاحات ساختاری در اقتصاد بزند. همین اتفاق امروز رخ داده است. رهبر نیز دراین‌باره به دولت هشدار دادند که معطل اروپایی‌ها نمانید.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها