أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۴۰۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۳۱ تير ۱۳۹۷
سفیر روسیه:
سفیر روسیه در دوحه اعلام کرد درباره فروش احتمالی سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ به قطر مذاکراتی انجام شده، ولی توافق مشخصی در این باره صورت نگرفته و مسکو تنها با توجه به منافع ملی روسیه در این باره تصمیم خواهد گرفت.​
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، "نورمحمد خولوف" سفیر روسیه در دوحه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» در رابطه با روابط با قطر، دورنمای همکاری‌های نظامی فنی و کمک روسیه به فراهم سازی مقدمات برگزاری جام جهانی فوتبال در سال 2022و همچنین همکاری‌ها پیرامون سوریه صحبت کرد.

سفیر روسیه در باره همکاری‌های نظامی بین دو کشور گفت: «در سال 2017توافقنامه‌ای در این زمینه امضاء شد که از موارد مورد توافق فروش انواع تسلیحات نظامی: اسلحه های سبک، کلاشینکوف، نارنجک انداز، مهمات و همچنین سامانه‌های موشکی دفاع ضدتانک، دفاع ضدهوایی و دیگرتسلیحات نظامی دیگر می باشد.»

به گفته وی، در رابطه با سیستم اس-400، فعلا توافق مشخصی بین دو کشور صورت نگرفته، ولی چنین تمایلی وجود دارد.  بطور کلی اقدامات مشخص در این جهت‌گیری صورت نگرفته، ولی مذاکرات ادامه دارد.

خولوف در رابطه با مخالفت عربستان سعودی با خرید سامانه‌های موشکی اس-400از سوی قطر، توضیح داد: «مسلما این مسئله واقعیت دارد و عربستان سعودی این مخالفت را نه تنها به ما، بلکه به کشورهای دیگر اروپایی نیز ابراز نموده . البته این موضوع به روابط دوجانبه مربوط می‌شود. ما با همه کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی که با قطر دچار رویاوریی هستند، روابط دوستانه‌ای داریم، ولی تنها بر اساس منافع ملی روسیه عمل خواهیم کرد.»

سفیر روسیه در باره همکاری‌های دوجانبه در زمینه حل و فصل اوضاع در سوریه نیز یادآور شد، توافقاتی به منظور همکاری وزارت دفاع و همچنین سرویس‌های امنیتی دو کشور صورت گرفته که فعلا در مراحل اولیه قرار داشته و در آینده بهتر خواهند شد. به گفته وی،این همکاری‌ها در زمینه تبادل تجارب و تبادل اطلاعات است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها