کد خبر: ۴۴۴۲۰۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
در این گزارش با ۶ روش برای ملاقات با وکلای ملت آشنا می‌شوید.
به گزارش پایگاه 598، بد نیست بدانید که دیدار با وکلای ملت در مجلس،کار دشواری نیست، فقط باید با روش‌های آن آشنا باشید. در گزارش زیر با این روش‌ها آشنا می‌شوید.

**روش اول:
مراجعه به دفتر ملاقات مردمی نمایندگان
مراجعه کنندگان می‌توانند با حضور در ساختمان مجلس که در خیابان مجاهدین اسلام قرار دارد با نمایندگان ملاقات داشته باشند. این کار  باید از درب شمال شرقی پارلمان که به درب 2 معروف است، صورت گیرد.

در مقابل درب ورودی چند برگه نصب شده که شماره تلفن دفتر نمایندگان بر روی آن نصب شده و باجه‌های نیز در درب ورودی قرار دارد که هر کدام از این باجه‌ها مختص به چند استان است. می‌توان با مراجعه به آنها با مسئول دفتر نماینده ارتباط گرفت و وقتی برای دیدار با نماینده تعیین کرد.

ملاقات‌های مردمی که از این طریق انجام می شود معمولاً در روزهایی است که مجلس جلسه علنی ندارد و کمیسیون‌های پارلمان نیز دایر نیستند.


**روش دوم:
ارتباط از طریق صندوق صوتی
اگر می‌خواهید مشکلات، انتقادها و نظرات‌تان را با نمایندگان در میان بگذارید می‌توانید با شماره تلفن  39931 که شماره تلفن‌خانه مجلس است تماس بگیرید و در صندوق پیام‌های صوتی مجلس پیغام خود را بگذارید. نمایندگان نیز این پیام‌ها را می شنوند و با توجه به شماره تماسی که گذاشته شده به این پیام‌ها پاسخ می‌دهند.

**روش سوم
ارتباط اینترنتی
مراجعینی که موفق نمی‌شوند به صورت شفاهی به شکل حضوری و تلفنی با نمایندگان ملاقات داشته باشند، می‌توانند از طریق اینترنت پیام‌‌شان را به‌دست آنها برسانند. روش کار هم این است که ابتدا به سایت www.parliran.ir بروید. در این پایگاه اینترنتی مجلس شورای اسلامی، گزینه‌ای به نام «درگاه ارتباط مردمی» وجود دارد. در این درگاه می‌توان گزارش، درخواست، پیشنهاد، شکایت  را با حوزه ریاست مجلس و همچنین کمیسیون اصل 90 مجلس در میان گذاشت.


**روش چهارم:
جلسه ملاقات مردمی
معمولاً نمایندگان پس از برگزاری سه یا چهار هفته جلسه علنی برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند  که در این حوزه‌های انتخابیه  برنامه‌های ثابتی برای ملاقات‌های مردمی دارند که در دفتر ملاقات با نمایندگان این کار انجام می‌شود.

**روش پنجم:
سایت‌های شخصی
نمایندگان مجلس برای خودشان یک سایت اختصاصی دارند که در این سایت‌ها معمولاً بخش ارتباط با نماینده وجود دارد که در آنجا می‌توان به راحتی خواسته‌ها، نظرها، گلایه‌ها و پیشنهادها را وارد کرد.

**روش ششم:
ارتباط با دبیرخانه مجلس
برای رساندن مکتوبات و نامه‌ها مراجعه‌کنندگان می‌توانند با دبیرخانه مجلس شورای اسلامی ارتباط برقرار کنند و نامه‌ها و مکتوبات خود را به این دبیرخانه رسانند. تمامی مکاتبات مردم با نمایندگان توسط دبیرخانه مستقیماً در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد. مراجعان می‌توانند این نامه‌ها را به بخش روابط عمومی  نیز تحویل دهند.

منبع:تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها