يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۴۲۳۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
کمیته انضباطی رای داد
از سوی کمیته انضباطی رای مسابقه سوپر جام بین تیم های استقلال و پرسپولیس تهران اعلام شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رای کامل کمیته انضباطی به شرح زیراست: 

 

 رأی کمیته انضباطی 

 

 

گزارش شماره 4765/110 مورخ 24/4/97 سازمان لیگ فوتبال ایران که از سوی دبیرکل فدراسیون برای رسیدگی به این کمیته ارجاع شده است حکایت دارد که در پی اعلام و تاکید سازمان لیگ بر انجام مسابقه سوپر جام بین تیم های استقلال و پرسپولیس تهران که در تاریخ 29/4/97 ، باشگاه استقلال تهران با عدم قبول تاریخ تعیین شده و اصرار بر تغییر تاریخ مسابقه ، عملاً انجام مسابقه سوپرجام در جمعه 29 تیر سال جاری را منتفی نموده است با توجه به مفاد گزارش مذکور و مستندات پیوستی معلوم گردید که :

 

 

الف) سازمان لیگ ، طی نامه شاره 3892/110 مورخ 11/4/97 خطاب به هیأت فوتبال استان تهران و مدیران عامل با باشگاههای استقلال و پرسپولیس انجام مسابقه سوپرجام در تاریخ 29/4/97 را اعلام و برگزاری جلسه هماهنگی برای نحوه فروش بلیط با حضور مقامات ذی ربط و شرکت مجری در ساعت 15:00 روز شنبه 16/4/97 را تاکید می نماید که رونوشت این نامه به 9 نهاد و اداره و شرکت نیز ارسال می شود که فرماندهی محترم یگان ویژه و پلیس محترم راهور و مدیریت محترم مجموعه ورزشی آزادی و شبکه سوم سیما برخی از آنهاست . 

 

 

ب) باشگاه استقلال تهران طی نامه شماره 733/97 مورخ 12/4/97 خطاب به ریاست محترم فدراسیون با تاکید بر برخی شرایط دو تیم استقلال و پرسپولیس ، به تعویق انداختن مسابقه سوپر جام را منطقی دانسته و پیشنهاد برگزاری آن در تاریخ دیگری را می دهد .

 

 

پ) سازمان لیگ فوتبال ایران با نامه شماره 4262/110 مورخ 19/4/97 در پاسخ به نامه باشگاه استقلال اعلام می کند که : 

 

 

  اولاً : تقویم مسابقات از سه ماه قبل به باشگاه ها ابلاغ شده است . 

 

 

  ثانیاً : تعیین زمان انجام سوپر جام با لحاظ نظرات پیشنهادی باشگاه ها و سرمربیان در جلسه هم اندیشی تصویب شده است . 

 

 

  ثالثاً : سوپر جام باید قبل از شروع فصل جدید انجام شود .

 

 

  رابعاً : به دلیل حضور هر دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی باشگاههای آسیا ، امکان تعویق وجود ندارد . 

 

 

و نهایتاً تاکید می نماید که مسابقه مذکور در موعد مقرر برگزار می شود و خسارت ناشی از عدم حضور برعهده آن مدیریت ( مدیریت باشگاه استقلال ) خواهد بود. 

 

 

ت ) سازمان لیگ فوتبال ایران پیرو نامه قبلی و طی نامه شماره 4474/110 مورخ 23/4/97 مجدداً خطاب به باشگاه استقلال اعلام می کند که :

 

 

اولاً : مسابقه سوپر جام در تاریخ 29/4/97 برگزار خواهد شد .

 

 

ثانیاً : عدم شرکت آن تیم موجب خسارات چند میلیارد تومانی در قرارداد تبلیغات محیطی را در پی خواهد داشت .

 

 

ثالثاً : پرونده عدم حضور باشگاه به رکن قضایی ارسال خواهد شد.

 

 

رابعاً : چون این سازمان خود را در مقابل افکار عمومی مسئول می داند لذا مراتب عدم حضور را اطلاع رسانی خواهد نمود که تبعات منفی برای آن باشگاه خواهد داشت .

 

 

و در انتها نیز تاکید نموده است که هیچ گونه دلیل برای عدم حضور پذیرفته نیست و خواهشمند است که آن باشگاه نیز برای هر چه بهتر برگزار شدن مسابقه سوپر جام همکاری نماید . 

 

 

ث) باشگاه استقلال طی نامه شماره 835/97 مورخ 24/4/97 و برشماری برخی مشکلات خطاب به سازمان لیگ اعلام می نماید که تیم استقلال در اردوی بدنسازی است پیشنهاد می شود سوپر جام در یک فرصت زمانی مناسب برگزار شود.

 

 

ج ) همزمان با تشکیل پرونده در کمیته انضباطی نیز باشگاه استقلال طی نامه شماره 857/97 مورخ 30/4/97 با امضاء سرپرست جدید ( جناب آقای امیر حسین فتحی) ضمن توجیه مواضع قبلی باشگاه تقاضای رسیدگی عادلانه در کمیته انضباطی را نموده است .

 

 

چ ) در تاریخ 28/4/97 طی نامه شماره 808/الف/261 ابلاغیه موضوع بند 11 ماده 20 مقررات انضباطی از طریق مبادی قانونی برای باشگاه استقلال ارسال شده تا ظرف 48 ساعت دفاعیات خود را کتباً اعلام نمایند .

 

 

ح ) تا شروع جلسه رسیدگی ( در ساعت 17:00 روز دوشنبه 1/5/97 ) لایحه دفاعیه جدید ( بعد از ارسال ابلاغیه ) از سوی باشگاه استقلال به این کمیته واصل نگردیده است . 

 

 

خ ) اظهارات نماینده باشگاه استقلال در جلسه مورخ 26/4/97 شورا تامین استان تهران مبنی بر عدم حضور در مسابقه سوپر جام نیز طی شماره 5269 مورخ 1/5/97 اداره کل محترم امنیتی و انتظامی استانداری تهران به کمیته انضباطی اعلام گردیده است .

 

 

با توجه به مراتب فوق احراز گردید که موعد مسابقه پیشاپیش به هر دو باشگاه ابلاغ شده و پیشنهاد باشگاه استقلال مبنی بر تغییر زمان مسابقه نیز مقبول نیفتاده و سازمان لیگ صراحتاً به عدم تغییر زمان مسابقه تاکید نموده است و از طرفی انجام مسابقه بزرگ سوپر جام بین دو تیم بزرگ کشور مستلزم انجام تمهیدات چند روزه با هماهنگی نهادهای مختلف بوده که عدم آمادگی باشگاه استقلال عملاً انجام مسابقه را منتفی نموده است و با عنایت به اینکه : 

 

 

اولاً : باشگاه ها مکلف به رعایت برنامه زمان بندی از پیش اعلام شده می باشند 

 

 

ثانیاً : صرفنظر از پاسخگویی صریح و مکرر سازمان لیگ مبنی بر عدم تغییر زمان مسابقه ، اساساً عدم اجابت تقاضای یک باشگاه برای تغییر برنامه به منزله تاکید بر برنامه قبلی بوده و مکاتبات بعدی باشگاه استقلال منطقی بنظر نمی رسد. ( همانطور که در تقاضای تغییر زمان مسابقه تیم ملی ایران با کره جنوبی در عصر روز تاسوعای حسینی ، کنفدراسیون فوتبال آسیا نه تنها پاسخی به پیشنهادات ایران نداد بلکه مسابقه را در زمان خودش اجرا نمود ) 

 

 

ثالثاً : در زمان انجام جلسات هماهنگی و تمهیدات بسیار مهم شهرآورد تهران (سوپر جام) و حتی در روز مسابقه و بعد از روز مسابقه ، تیم استقلال تهران خارج از ایران بوده است و مراتب بیانگر این است که باشگاه استقلال اعتقاد عملی به شرکت در مسابقه 29/4/97 نداشته است .

 

 

رابعاً : مهترین رکن امنیتی و انتظامی در برگزاری شهرآورد تهران برگزاری جلسه شواری تامین استان تهران است که خروجی آن جلسه نیز حسب صورتجلسه موجود ، استنکاف باشگاه استقلال از انجام مسابقه در تاریخ 29/4/97 بوده است .

 

 

خامساً : وقتی تشکیلات رسمی برگزارکننده مسابقه پیشنهاد مکرر باشگاه استقلال را نپذیرفته ، مکاتبه مورخ 30/4/97 ( یک روز پس از موعد مسابقه) و تاکید بر پیشنهاد قبلی باشگاه برای برگزاری مسابقه در زمان دیگری ، نه تنها با معنای لغوی پیشنهاد مغایرت دارد بلکه به معنای تحمیل اراده یک باشگاه به سازمان لیگ فوتبال است که اگر اینگونه رفتار می شد و تقاضای تغییر مسابقه از سوی سازمان لیگ فوتبال اجابت می شد با روح قانونگرایی در فوتبال حرفه ای در تعارض بوده و در آینده نیز در موارد مشابه موجب تزلزل اجرای تصمیمات سازمان لیگ فوتبال می گردید .

 

 

سادساً : با وجود اراده مکتوب مقامات باشگاه استقلال مبنی بر تقاضای انجام مسابقه در غیر از تاریخ 29/4/97 و عدم حضور تیم در داخل کشور و نیز صراحت اظهارات نماینده آن باشگاه در جلسه شورای تامین استان تهران ، واضح و مبرهن است که احتمال شرکت باشگاه استقلال در مسابقه مذکور عقلاً و عملاً منتفی بوده است و منطقی بنظر نمی رسد که مقامات برگزار کننده مسابقه و نهادهای 9 گانه مرتبط با آن  ( به مانند یک مسابقه کوچک  ) ، ده ها هزار هوادار را در پایتخت کشور به ورزشگاه بکشانند و متحمل هزینه های غیر قابل جبران ( مادی و غیرمادی ) شوند و از طرفی ماده 61 مقررات انضباطی نیز صراحت بر احراز برگزار نشدن مسابقه دارد که در این پرونده عدم شرکت باشگاه استقلال در مسابقه 29/4/97 محرز و روشن بوده است .

 

لذا کمیته انضباطی با احراز تقصیر باشگاه استقلال تهران در عدم برگزاری مسابقه سوپر جام در روز جمعه مورخ 29/4/97 مستنداً به بند یک ماده 96 و نیز ماده 61 مقررات انضباطی ، و بند یک ماده 10 و ماده 14 اساسنامه فدراسیون فوتبال و با رعایت ماده 93 مقررات انضباطی به جهت عدم مطالبه خسارت از سوی سازمان لیگ با اعمال تخفیف تیم استقلال را در مسابقه مذکور سه بر صفر بازنده اعلام می نماید .   


   این رأی ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در کمیته محترم استیناف می باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها