أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۴۴۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
حاجی دلیگانی:
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه سیف هم به مردم و هم به بیت المال آسیب رساند، گفت: سیف باید تحت تعقیب و پیگیرد قرار گیرد و از دادستان کل کشور و دادستان تهران بعنوان مدعی العموم می خواهیم تا به این پرونده ورود کنند.

به گزارش پایگاه 598، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به نامه 18 نماینده به آیت اله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه برای اتخاذ تدابیر لازم جهت در دسترس بودن مسئولین تیم اقتصادی دولت که از کار برکنار می شوند، گفت: منظور ما در این نامه آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی و امثال وی که قرار است از تیم اقتصادی دولت کنار گذاشته شوند، بود.

وی افزود: سیف گرچه در دوران مدیریتش زحماتی داشته اما اشتباهات بزرگی مرتکب شد که هم برای کشور و هم برای مردم خسارات زیادی به همراه داشت. بنابراین ضرورت دارد وی در محاکم قضائی پاسخگوی عملکرد خود باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عملکرد ضعیف سیف در موسسات مالی- اعتباری را یکی از خسارتهای وی به بیت المال و مردم ذکر کرد و افزود: سیف با نوع رفتار و مدیریت ناکارآمدی که در موسسات مالی و اعتباری داشت، باعث از بین رفتن سرمایه های مردم شد و حداقل 20 میلیون نفر را در کشور ناراضی کرد.

حاجی دلیگانی افزود: تعدادی از سپرده گذاران این موسسات به خیابانها آمدند و شعارهایی دادند که موجب سوء استفاده دشمنان و رسانه های بیگانه و ظلم بزرگی به نظام اسلامی و شهدا شد.

وی گفت: در همین راستا با پرداخت پولهای مردم از بیت المال، حدود 24 هزار میلیارد تومان به بیت المال ضرر رسید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نحوه توزیع سکه و ارز را یکی دیگر از رفتار اشتباه سیف در بانک مرکزی دانست و افزود: ضعف مدیریت وی باعث تاراج خزانه و ذحیره طلا و ارز کشور شد.

حاجی دلیگانی باز گردان سه نفر از معاونین بانک مرکزی به سرکار که با پاداش نجومی بازنشسته شدند را یکی دیگر از ضررهای سیف به بیت المال ذکر کرد و افزود: یکی از معاونین وی در حالی که یک میلیارد و 200 میلیون تومان پاداش گرفت و خود را بازنشست کرد، با دستور سیف بلافاصله به سرکار بازگشت و این موضوع روان و اعصاب دهها میلیون از مردم را شکنجه داد.

وی گفت: در کنار این موارد، موارد دیگری هم است که نیاز به گفتن به همه آنها نیست اما اگر دیدیم قوه قضائیه قصد برخورد دارد، اسناد و مدارک خود را ارائه می کنیم.

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر اینکه فرزندان سیف تابعیت کشور بیگانه دارند و در خارج از کشور زندگی می کنند، تصریح کرد: با توجه به این قضایا قوه قضائیه از همین الان باید به فکر در دسترس بودن این افراد باشد و نباید باز دور بخورد و به نحوی اتفاقی بیفتد که مردم باز عدم کارایی و یا ذهنیت نسبت به برخی افراد پیدا کنند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه نامه 18 نماینده در همین زمینه روز چهارشنبه گذشته تحویل آقای رحیمی مشاور رئیس قوه قضائیه شد، تصریح کرد: امیدواریم مسئولین قضائی ضمن تشکیل پرونده برای این مسئولین، تخلفات آنها را طبق قانون رسیدگی کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها