يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۴۴۵۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
انتقاد عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از انفعال دستگاه دیپلماسی در قبال آل سعود
در شرایطی که 3 سال از فاجعه منا می‌گذرد و صدها نفر از زائران ایرانی بیت‌الله‌الحرام مظلومانه جان باختند، هنوز سرنوشت این جنایت مشخص نشده و به صورت شفاف وضعیت دیه این افراد تعیین نشده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از وطن‌امروز، علاوه بر پرونده فاجعه منا، همچنان ابعاد حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام هم به طور کامل مشخص نشده و در این میان به نظر می‌رسد مطالبه بررسی جنایات آل‌سعود، در اولویت کاری وزارت امور خارجه قرار ندارد. انفعال دستگاه دیپلماسی در این موضوع برخی نگرانی‌ها درباره تکرار حوادث مشابه در حج امسال را ایجاد کرده است. این موضوع با واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز مواجه شده است.

در همین رابطه سیدحسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به فرا رسیدن موعد اعزام حجاج بیت‌الله‌الحرام و باقی ماندن پرونده فاجعه منا در آستانه سومین سالگرد این حادثه، اظهار داشت: در فاجعه منا جمع زیادی از حجاج ما شهید شدند و حکام عربستان سعودی باید پاسخگو باشند و این وظیفه وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت است که این مساله را پیگیری کنند.

به گزارش مهر، وی تأکید کرد: پیگیری دقیق و جدی این پرونده باعث دوام و قوام بیشتر کنگره حج و امنیت خاطر حجاج می‌شود، چرا که وقتی حقوق قربانیان پرداخت شود، دیگران نیز احساس امنیت و آرامش‌خاطر می‌کنند. نقوی‌حسینی با اشاره به تأکید چندباره رهبر معظم انقلاب برای تشکیل «کمیته حقیقت‌یاب فاجعه منا»، خاطرنشان کرد: از همان ابتدای این حادثه، این بحث مطرح شد که چون آل‌سعود مسؤولیت حادثه را نپذیرفته است، کمیته‌ای از سازمان کنفرانس اسلامی باید ابعاد مختلف حادثه را بررسی کرده و با عاملانش برخورد کند.

وی با انتقاد از عدم پیگیری جدی تشکیل این کمیته گفت: دستگاه دیپلماسی از طریق سازمان کنفرانس اسلامی که ایران نیز عضو آن است، باید پیگیر تشکیل این کمیته باشد و چون جمهوری اسلامی بیشترین شهید را در این فاجعه داشته است، حتماً نماینده ایران نیز باید در این کمیته حاضر باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد پیگیری‌هایی که وزارت امور خارجه و سازمان حج درباره این پرونده داشته‌اند، بتدریج کاهش یافته و درجه آن به صفر رسیده است، چرا که نتیجه‌ای به دست نیامده، اگرنه حداقل باید عدم حصول نتیجه را با صراحت اعلام می‌کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها