کد خبر: ۴۴۴۴۹۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
سرمربی کروات پرسپولیس که در چند فصل اخیر نتایج فوق العاده درخشانی را همراه با سرخپوشان به دست آورده و رکوردهای بسیاری را به نام خود ثبت کرده، در آستانه خلق یک رکورد بسیار درخشان و شاید دست نیافتنی قرار دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نود، سرمربی کروات پرسپولیس که در چند فصل اخیر نتایج فوق العاده درخشانی را همراه با سرخپوشان به دست آورده و رکوردهای بسیاری را به نام خود ثبت کرده، در آستانه خلق یک رکورد بسیار درخشان و شاید دست نیافتنی قرار دارد.

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس که از اواخر لیگ برتر چهاردهم سکان هدایت سرخپوشان پایتخت را در دست گرفت، تا کنون ۹۷ بازی مربیگری این تیم را بر عهده داشته و موفق به کسب ۱۹۸ امتیاز شده است. برانکو در صورت کسب ۳ امتیاز از دو دیدار آینده تیمش برابر رقبای خوزستانی، یعنی فولاد و استقلال، از مرز ۲۰۰ امتیاز در مجموع دیدارهایی که به عنوان مربی در لیگ برتر ایران حاضر بوده، عبور خواهد کرد. در صورتی که پروفسور کروات موفق به انجام این مهم شود، یک رکورد تاریخی در لیگ برتر به نام خود ثبت کرده و اولین مربی تاریخ این رقابتها لقب می گیرد که با انجام کمتر از ۱۰۰ بازی، موفق به کسب ۲۰۰ امتیاز می شود. پیش از برانکو، بیست مربی شاغل در لیگ برتر ایران از مرز ۲۰۰ امتیاز عبور کردند، و سرمربی پرسپولیس بیست و یکمین مربی ۲۰۰ امتیازی در تاریخ لیگ برتر ایران خواهد بود.

در رده بندی مربیان لیگ برتر بر اساس مجموع امتیازات کسب شده، ۲۰ مربی به حدنصاب ۲۰۰ امتیاز رسیده اند که ۱۷ مربی ایرانی و ۳ مربی کروات هستند؛ لوکا بوناچیچ، زلاتکو کرانچار و وینگو بگوویچ. میانگین امتیازی برانکو از تمام ۲۰ مربی ۲۰۰ امتیازی در این رده بندی بیشتر بوده که در صورت تداوم این روند نتیجه گیری می تواند تا پایان فصل جاری، حداقل هشت پله صعود کند. در مقایسه با برانکو، سه کروات دیگر نتایج چشمگیری در لیگ برتر ایران کسب نکرده اند؛ لوکا ۲۶۴ امتیاز از ۱۸۰ بازی، کرانچار ۲۴۲ امتیاز از ۱۴۰ بازی و بگوویچ ۲۰۷ امتیاز از ۱۴۶ بازی به دست آورده اند.

امیر قلعه نویی به عنوان برترین سرمربی تاریخ لیگ برتر در این رده بندی، پس از انجام ۱۱۱ بازی موفق به کسب ۱۹۸ امتیاز شد؛ همچنین، علی دایی پس از ۱۳۴ بازی در لیگ برتر به عنوان مربی توانست به امتیاز ۱۹۷ برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها