أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۴۶۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
استاد اقتصاد دانشگاه تهران در گفتگو با ۵۹۸؛
استاد اقتصاد دانشگاه تهران با اشاره به تحریم‌های آمریکا، گفت: این تحریم‌ها هنوز آغاز نشده اما ما با افزایش تقاضا آن‌هم به‌صورت غیرمعمول روبرو هستیم، طبیعی است اگر به‌موقع به‌جای مدیریت عرضه در بازار ارز و سکه، دولت دست به مدیریت تقاضا زده بود چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، دکتر محمد خوش‌چهره در گفتگو خبرنگار 598 به نوسانات اخیر در بازار اشاره کرد و اظهار داشت: مشکل نابسامانی بازار ارز به دولت و مدیریت مجلس بازمی‌گردد، مجلس اگر در رأس امور باشد می‌تواند خطاهای دولت را کنترل کند.


این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: مشکل پیش آمد به دلیل نگرش‌های حاکم بر مدیریت کلان اقتصادی و همچنین بحث نظارت‌ها و کنترل‌ها و در آخر هم یک ضریب حاشیه‌ای در حال شیطنت هست.

وی بیان داشت: عمده مسائل به ساده گرفتن، محدودنگری و در حقیقت عدم درک صحیح شرایط اقتصاد ملی و فراملی بازمی‌گردد.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران با اشاره به تحریم‌های آمریکا، گفت: این تحریم‌ها هنوز آغاز نشده اما ما با افزایش تقاضا آن‌هم به‌صورت غیرمعمول روبرو هستیم، طبیعی است اگر به‌موقع به‌جای مدیریت عرضه در بازار ارز و سکه، دولت دست به مدیریت تقاضا زده بود چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.

به گزارش 598، وی افزود:  بانک مرکزی بیش از هفت میلیون سکه فروخت ولی چه کسانی این سکه‌ها را خریدند؟ بسیاری از این سکه‌ها را دلالان خریدند و تقاضای غیرواقعی را وارد بازار کردند پس باید گفت بخشی از این مشکلات به ساختارهای تصمیم‌گیری برمی‌گردد.

خوش‌چهره با اشاره به اینکه اگر رویکردها اصلاح شود، می‌توانیم از این موقعیت دشوار عبور کنیم، خاطرنشان کرد: با ایجاد جو ناامیدی، سستی در کشور ایجاد می‌شود.

وی افزود: حقیقت این است که بخش مهمی از اقتصاد ایران هنوز درون‌گرا هست، با تغییر رویکرد می‌توان مشکلات را حل کرد، درعین‌حال که باید اقتصاد را در جایگاه واقعی خود نشاند.

نماینده سابق مجلس با تأکید بر اینکه اقتصاد ایران در شیب جدیدی قرارگرفته است، عنوان کرد: واکاوی جدی مسائل و مشکلات، واجد اهمیتی بالاست ازاین‌رو باید تأکید کنم بزرگنمایی بیش‌ازحد مشکل می‌تواند سبب سرعت گرفتن تحولاتی شود که زمام امور را از دست زمامداران خارج کرده و آنچه مطلوب دنیای سلطه است را رقم بزند.

وی اضافه کرد: حساسیت زمان را درک کنیم و در جای خود واقع‌بینانه به مشکل نگاه کنیم و توصیه می‌کنم از فضای پیش‌آمده برای تسویه‌حساب با دولت، جناح و ... استفاده نکنیم چراکه ضرر آن برای همه خواهد بود.

به گزارش 598، خوش‌چهره با اشاره به عبارت‌های سقوط پول ملی، فروپاشی اقتصادی و ... که مطرح می‌شود ابراز داشت: برخی افراد این عبارت‌ها را به کار می‌برند درحالی‌که چنین اتفاقی رخ نداده است و این جو ناامیدی سبب چند برابر شدن ضررها می‌شود.

وی بیان داشت: اقتصاد به ذات مؤلفه‌های اقتصادی دچار فروپاشی نشده و ممکن است با برخوردهای سیاسی و ایجاد ناامنی اجتماعی و استفاده از این موقعیت برای تسویه‌حساب با دولت، مشکلات دوچندان شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها