کد خبر: ۴۴۴۶۶۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفتگو با ۵۹۸:
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به اینکه هیئت رئیسه مجلس در همان روز های اول بهتر از این ها می توانستند عمل کنند، گفت: اقدامی در خصوص مشکلات اقتصادی کشور که در خور شان مجلس باشد از سوی هیئت رئیسه و ریاست مجلس صورت نگرفت است.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار 598 با اشاره به مدیریت ضعیف هیئت رئیسه مجلس، اظهار داشت: تاکنون از سوی هیئت رئیسه و ریاست مجلس آن اقدامی که در خور و شان مجلس است صورت نگرفته است. هیئت رئیسه مجلس در همان روز های اول بهتر از این ها می توانستند عمل کنند که در شان مجلس شورای اسلامی باشد.


این نماینده مجلس ادامه داد: رئیس مجلس و هیئت رئیسه می توانستند هرچه سریعتر در همان ابتدا وزرایی که ناکارآمد هستند را استیضاح کنند و یا در اصلاح نظام بانکی وارد شوند. همچنین هیئت رئیسه می توانست بصورت موردی برای برخورد با اخلال گران نظام اقتصادی قوانینی را ایجاد کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس در ادامه با اشاره به گرانی ها و نوسانات اخیر در بازار ارز و سکه، ابراز داشت: در این خصوص دولت باید اقدام جدی انجام دهد. وی عنوان داشت: در ارتباط با این مسئله باید بصورت فوریت اصلاح ساختار نظام بانکی صورت بگیرد که بخشی از مسائل مربوط به این مسئله با مجلس است که مجلس آمادگی پیگیری این موضوع را دارد.

به گزارش 598، این نماینده مجلس با اشاره به جهت دهی به نقدینگی بازار از اقدامات دیگر دولت می تواند باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 1500هزار میلیون تومان نقدینگی در دست مردم می باشد که همین مسئله باعث ایجاد مشکل برای برخی موسسات مالی شد. وی افزود: باید به نقدینگی جهت دهی درست در تولید و اشتغال انجام بگیرد والا همین التهاب در سکه، ارز، خودرو، مسکن و... ادامه خواهد پیدا کرد.

حسینی کیا با اشاره به اینکه سازمان های نظارتی باید نظارت جدی‌تری داشته باشند، گفت: قوه قضائیه با افرادی که دنبال اختلال در نظام اقتصادی هستند باید محکم برخورد کند.

وی اضافه کرد: در حوزه قانون اگر دولت نیازمند این است که قوانینی  اصلاح شود و یا قوانین جدیدی مصوب شود تا به دولت کمک کند قطعا مجلس آمادگی دارد به قید فوریت این مسئله را دنبال کند.

نماینده مردم کرمانشاه در خاتمه ابراز داشت: مجلس در جایگاه نظارتی خود جلسات متعددی را برگزار کرده و برگزار می کند و حتی برخی از وزرای دولت هم در آستانه استیضاح قرار دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
نادر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
۰
۰
مجلس برای حفظ آبرو باید تعطیل شود
زمانی نماینده ها را عصاره ملت میخواندند ولی اکثریت مجلس به تصرف دولت درآمده
پاسخ
اميرخان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
۰
۰
مجلس پاويون افرادي شده است كه عموماً‌دغدغه كار ندارند و دنبال پز رسمي براي گذران عمر خود هستند. والا بدبختي هاي اين كشور ژايه اش در خل وخوي و منش نمايندگان است.
پاسخ
اميرخان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
۰
۰
كار رئيس و هيئت رئيسه مجلس ماست مالي كردن بدر راستاي برنامه هاي دولت است. بنابريان اگر قرار باشد اقدامي براي حل مشكلات اين مردم انجام دهند قطعاً نزخ ارز و دلار 300 درصد افزايش پيدا نميكرد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها