يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۴۶۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
یادداشت؛
اکبر ابدالی
بعد از جنگ لفظی روحانی و ترامپ و پاسخ کوبنده سردار سلیمانی، رئیس جمهور آمریکا درخواست مذاکره با ایران را مطح کرد در این خصوص چند نکته را مطرح می کنم:

1⃣ شرایط اقتصادی به وجود آمده برای کشور بعد از برجام نشان داد که اگر در 5 سال گذشته به جای مذاکره به دنبال اقتصاد مقاومتی رفته بودیم امروز وضع بسیار بهتری داشتیم و اقتصادی داشتیم که با یک اخم دشمن بهم نمی ریخت.

2⃣ در گرماگرم مذاکرات سال 94 و قبل از تصویب برجام، رئیس بانک مرکزی انگلیس به مقامات آمریکا هشدار داد که اگر برجام امضا نشود، ایران به سمت اقتصاد مقاومتی خواهد رفت و دیگر نمی توانم کاری بکنیم.

3⃣ روسیه، چین و ترکیه به صراحت گفته اند که با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران همکاری نخواهند کرد. پس تهدید تحریم توسط آمریکا اجرایی نیست بلکه فقط اثر روانی بر جامعه دارد فقط همین! بنابراین ترامپ با پیشنهاد مذاکره می خواهد ایران مجددا به آمریکا دل ببندد و از بستن پیمانهای اقتصادی با این کشورهای خودداری کند.

4⃣ تنش لفظی بین ترامپ و رهبر کره شمالی در چند ماه گذشته را به یاد دارید؟ در نهایت با یک مذاکره صوری و چند عکس دو نفره ترامپ و اون پایان یافت بدون اینکه نتیجه مشخصی داشته باشد. به نظر نگارنده هدف ترامپ از بازی کره شمالی فقط الگو سازی برای ایران بود. تنش لفظی مقامات ایران و آمریکا و سپس پیشنهاد مذاکره با ایران و استقبال عده ای در ایران از این پیشنهاد. به همین سادگی!

5⃣ ترامپ می خواهد با مذاکرات جدید، برجام منطقه ای و برجام موشکی را به ایران تحمیل کند. در حال حاضر به دلیل توانمندی های نظامی ایران در داخل و در منطقه، احتمال جنگ با ایران نزدیک صفر است اما اگر برجام موشکی و منطقه ای را بپذیریم احتمال جنگ نزدیک 100 درصد است.

6⃣ هیچ عاقل یا جاهلی با یک دشمن عهد شکن که توافق قبلی را بهم زده مذاکره نمی کند مگر اینکه خائن باشد.

پاورقی: علت اینکه گفتم جاهل به این دلیل است که جاهل با تجربه قبلی باید از جهلش بیرون آمده باشد مگر اینکه خودش را به خواب زده باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها