أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۴۶۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
درحاشیه اظهار نظرهای تازه درباره دالیچ و تیم ملی
این که برانکو چرا دوباره از دالیچ و حضور احتمالی او در تیم ملی نکته تازه ای به زبان آورده، سئوال مهم طرفداران فوتبال است که شاید تعدد گفت‌وگوهای سرمربی پرسپولیس برایشان عجیب باشد.
به گزارش پایگاه 598، سرمربی کروات تیم پرسپولیس کار سختی برای هدایت تیمش در نیم فصل نخست دارد اما در همین اوضاع، نقل قولی عجیب و غیرمسئولانه از او منتشر شده است. مصاحبه ای که بار دیگر یک سوال مهم را برای اهالی فوتبال به وجود آورده است: «چرا برانکو راجع به تیم ملی صحبت می کند؟»

برانکو در مصاحبه ای با یک تلویزیون اینترنتی که البته ظاهرا بنابر قرارداد با اسپانسرش آن را انجام داد، درپاسخ به سئوالی درباره زلاتکو دالیچ سرمربی تیم ملی کرواسی و احتمال حضورش  در ایران گفته است: ایشان را از ایران دعوت کردند. من بهترین توصیف ها را انجام دادم. اما این که چقدر مذاکرات پیش رفته من نمی دانم. گفتن 7-8 روز می خواهم استراحت کنم و بعد تصمیم بگیرم.البته از فدراسیون راجع به دالیچ نپرسیدند. دالیچ از من راجع به ایران پرسید.


این در حالی است که هنوز تکلیف کارلوس کی روش مشخص نشده و حتی پیش تر خبر توافق او با تیم ملی تا جام ملت ها نیز منتشر شده بود. در چنین شرایطی حتی اگر فدراسیون نشین ها با دالیچ یا هر مربی دیگری صحبت کرده باشند هم نباید از سوی مربی کارکشته ای چون برانکو مطرح شود. چرا که همین اظهارات می تواند آرامش تیم ملی را به خطر بیاندازد و بار دیگر، تنش را بر روابط آشفته بین برانکو و کی روش  حکم فرما کند.جالب اینکه برانکو در بخش دیگری از این مصاحبه درباره حرفهای کی روش و حمله او پاسخ معقولی به زبان آورده اما پاسخ او به سئوالی درباره دالیچ به هیچ وجه حرفه ای نیست. باید در این زمینه به یاد او آورد وقتی که تیم ملی در راه آماده سازی برای رقابتهای جام جهانی 2006 بود، مصاحبه های تند علیه وی و جوی که پیرامون مصطفی دنیزلی ساخته شده بود چقدر آرامش وی را برهم می زد . 


البته این اولین بار نیست که پروفسور روی نام دالیچ مانور می دهد. او پس از حذف ایران نیز گفته بود ایران مربی برنده ای چون دالیچ را نداشت.البته شاید برانکو با آوردن نام دالیچ، قصد دارد نشان دهد برخلاف برخی صحبت ها، نگاهش به نیمکت تیم ملی نیست اما او می تواند این ادعاها را از راه های مختلف رد کند که مهم ترینش، سیاست سکوت و سپردن همه چیز به زمان است؛ دقیقا همان اتفاقی که در این سال ها از برانکو ایوانکوویچ دیده بودیم.


هواداران پرسپولیس در این سال ها بارها از گفته های غیرمسئولانه کارلوس کی روش گفته اند اما شاید این بار از نگاه بی طرفانه، مخالف صحبت های برانکو ایوانکوویچ سرمربی محبوب تیمشان باشند چرا که به خوبی می دانند برای حفظ انسجام تیمی شان، چنین صحبت هایی مضر خواهد بود.


تیم ملی 6 ماه بسیار پرفراز و نشیب  را تا جام ملتهای آسیا  پیش رو دارد. تیم پرسپولیس نیز یک نیم فصل بسیار دشوار تا زمستان را تجربه خواهد کرد. بنابراین چه بهتر که برانکو در حوزه مسئولیت های خودشاظهار نظر کند تا علاوه بر حفظ همدلی و تنش زدایی، موفقیت را برای مجموعه تحت نظرش به ارمغان بیاورد.همچنین بهتر است مدیران پرسپولیس نیز از سرمربی موفق خود بخواهند کمتر صحبت کند، درست مثل خیلی های دیگر ازجمله جان توشاک که امکان ندارد غیر از نشست های مطبوعاتی او را در گفت و گویی ببینیم. کاری برانکو آن را بیش از حد معمول انجام می دهد و البته خروجی آن چیزی جز کاهش تمرکز در هدایت تیم نیست .


منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها