يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۴۷۵۵
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
اگر هنوز شمال ایران استان گلستان را ندیده‌اید و به گرگان سفر نکرده‌اید، وقت آن رسیده برای سفر به گرگان برنامه‌ریزی کنید. جاینت به کمک شما می‌آید تا شما را به مقصد سفر دلخواه تان نزدیک کند.

گرگان یکی از شهرهای شمالی ایران و مرکز استان گلستان است. گرگان یک شهر توریستی و در فصل‌های از سال به یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای کشور تبدیل می‌شود و بسیاری از مردم به خاطر طبیعت بی‌نظیر گرگان، این شهر را به‌ عنوان مقصد زندگی خود انتخاب می‌کنند.

شهر گُرگان مرکز شهرستان گرگان و استان گلستان درشمال کشور ایران قرار دارد. گرگان کنونی تا سال ۱۳۱۶ «اَستَرآباد» یا «اَستراباد» نام داشت. گرگان قدیمی که به عربی جرجان خوانده می‌شد شهری آباد و مهم بود که در نزدیکی گنبد کاووس امروزی قرار داشته و اینک ویرانه‌های آن در حوالی امام‌زاده یحیی بن زید قرار دارد. نام گرگانبرگرفته از (جرجان) و گرگان قدیم از سال ۱۳۱۱ برای استرآباد استفاده شد.

گرگان دارای سه منطقه شهرداری است. شهرداری مرکزی که در مرکز شهر گرگان؛ شهرداری منطقه یک در خیابان مصطفی خمینی (کوی علی‌محمدی)، منطقه دو در بلوار قدس خیابان چاله باغ و منطقه سه که در خیابان رجایی واقع شده‌اند.

جاذبه های گردشگری گرگان

کاخ آقا محمد خان قاجار، مدرسه عمادیه، دیوار تاریخی دفاعی گرگان، کاروانسرای قزلق، مسجد جامع گرگان، قلعه مبارک آباد، پل تاریخی آ قلا، روستای مخروبه شاهکوه، قله زبله، باغ روس ها، خانه امیر لطفی خان، تورنگ تپه را میتوان به عنوان جاذبه های تاریخی گرگان نام برد.

جاذبه های طبیعی گرگان را میتوان به پارک جنگلی ناهارخوران، پارک ملی گلستان(اولین پارک ملی و بزرگترین پارک طبیعی ایران است)، جنگل توکستان، روستای توشن، روستا و آبشار زیبای زیارت، آبشار باران کوه و هزار پیچ یا هزار خم اشاره کرد.



آب و هوای گرگان

به طور کلی استان گلستان در بیشتر قسمت‌ها دارای آب‌وهوای معتدل مدیترانه‌ای است ولی قسمت‌های جلگه‌ای و اراضی پست گرگان به لحاظ مجاورت با صحرای ترکمنستان، دوری از دریا و کاهش ارتفاعات، آب‌وهوای نیمه بیابانی و گرم دارد.

با توجه به نحوه قرار گرفتن رشته کوه‌های البرز و جلگه‌های سواحل جنوبی و شرقی دریای خزر و نیز با توجه به تاثیر عرض و ارتفاع جغرافیایی، دوری و نزدیکی به دریا، وجود بیابان‌های جنوبی ترکمنستان، وزش بادهای محلی و پوشش متراکم جنگلی، استان گلستان از نظر اقلیمی به سه بخش آب‌وهوای معتدل گرم و بارانی با زمستانی ملایم در حدّ فاصل بین قره سو و کوهستان، آب‌وهوای صحرایی گرم در ناحیه اترک و گرگان رود و آب‌وهوای بیابانی گرم و خشک با بارندگی کم در ناحیه کوچکی از شمال منطقه گرگان تقسیم می‌شود.

سوغات گرگان

حیف است راه درازی را تا گرگان آمده باشید و بدون خرید سوغات و یادگاراز سفر بازگردید. سوغات گرگان مثل دیگر شهرهای شمالی ایران از تنوع بسیاری برخوردار است. محبوب‌ترین سوغاتی‌های شهر گرگان، شیرینی‌های سنتی است که در کارگاه‌های شیرینی‌پزی و قنادی درست می‌شوند. همچنین بانوان گرگانی به مناسبت‌های مختلف، این شیرینی‌های فوق‌العاده را می‌پزند. نان زنجبیلی (لوزی)، نان خرمایی، حلوا اماج، سرغبیلی، نان شیرمال و نان پادرازی ازجمله این شیرینی‌ها هستند.

صنایع‌دستی گرگان الهام گرفته ازآنچه است که طبیعت در اختیار مردم این منطقه گذاشته است. بخش بزرگی از صنایع‌دستی شهر گرگان مربوط به اقوام ترکمن است که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند که هرکدام جلوه‌ی زیبایی رادارند. برای بازدید از صنایع‌دستی شهر گرگان می‌توانید به مجموعه‌ی خانه امیر لطیفی که امروزه به‌عنوان موزه صنایع‌دستی گرگان ثبت‌شده است بروید و از دیدن این آثار هنری ساخته‌شده توسط هنرمندان گرگانی از زمان‌های دور لذت ببرید. قالیچه ترکمن، ابریشم بافی، زیور آلات از جمله سوغاتی های صنایع دستی گرگان میباشد.

ازکجا سوغات گرگان را تهیه کنیم

یکی از مهم‌ترین بازارهای قدیمی گرگان،بازار نعل‌بنداناست که در فاصله سه راه میر کریم و میدان قیصریه قرار گرفته است. در این بازار بهترین وسایل دست باف قدیمی و بخصوص محصولاتی که توسط ترکمن‌ها تولید می‌شود را می‌توانید تهیه کنید.

اقامت در گرگان

گرگان دارای هتل هایی از قبیل: هتل پنج ستاره قصر بوتانیک، هتل چهار ستاره شهاب، هتل چهار ستاره آذین، هتل سه ستاره بهشت و هتل سه ستاره ناهار خوران است.

فرودگاه گرگان

فرودگاه گرگان یکی از فرودگاه‌های است که قدمت آن به ۵۰ سال قبل بر می‌گردد. این فرودگاه یکی از مرزهای هوایی ایران محسوب می‌شود و پروازهای حجاج گلستانی از طریق آن انجام می‌شوند.

شرکت‌های هواپیمایی؛ مقصدهای پروازی

ایران ایر - فرودگاه بین‌ المللی مهرآباد، فرودگاه بین‌ المللی زاهدان

هواپیمایی آسمان فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، فرودگاه بین‌ المللی زاهدان
هواپیمایی سعودی  فرودگاه شاهزاده محمد بن عبدالعزیز
بک ایر   فرودگاه آقتائو (آغاز از ۳۰ شهریور ۱۳۹۵)

هواپیمایی قشم فرودگاه زاهدان


مسافت و زمان پرواز های داخلی به گرگان

تهران به گرگان با فاصله 299 کیلومتر و حدود پنجاه و دو دقیقه زمان پرواز، قیمت بلیط هواپیما از تهران به گرگان و بالعکس بلیط هواپیما گرگان به تهران شروع نرخ از 198000 تومان، و هم چنین بلیط چارتر تهران به گرگان و بالعکس بلیط چارتر گرگان به تهران شروع نرخ از 180000 تومان

مشهد به گرگان با فاصله 467 کیلومتر و حدود یک ساعت و پنج دقیقه زمان پرواز، قیمت بلیط سیستمی هواپیما از مشهد به گرگان و بالعکس بلیط سیستمی هواپیما گرگان به مشهد شروع نرخ از 167000 تومان، و هم چنین بلیط چارتر مشهد به گرگان و بالعکس بلیط چارتر گرگان به مشهد شروع نرخ از 195000 تومان

بندرعباس به گرگان با فاصله 1085 کیلومتر و حدود یک ساعت و پنجاه و یک دقیقه زمان پرواز، قیمت بلیط سیستمی هواپیما از بندر عباس به گرگان و بالعکس بلیط هواپیما گرگان به بندر عباس شروع نرخ از 326000 تومان (فقط دوشنبه هر هفته)

کیش به گرگان با فاصله 1141 کیلومتر و یک ساعت و پنجاه و پنج دقیقه زمان پرواز، قیمت بلیط چارتر هواپیما از کیش به گرگان و بالعکس بلیط چارتر هواپیما گرگان به کیش شروع نرخ از 200000 تومان. (روزهای سه شنبه و جمعه هر هفته)

زاهدان به گرگان با فاصله 1011 کیلومتر و حدود یک ساعت و چهل و پنج دقیقه زمان پرواز، قیمت بلیط سیستمی هواپیما از زاهدان به گرگان و بالعکس بلیط هواپیما گرگان به زاهدان شروع نرخ از 294100 تومان،

بلیط داخلی پرواز گرگان

در حال حاضرپرواز تهران به گرگان و بالعکس گرگان به تهران هر روز هفته، و پرواز مشهد به گرگان و بالعکس گرگان به مشهد در روزهای شنبه، یک شنبه،سه شنبه، چهارشنبه هر هفته، و پرواز بندر عباس به گرگان و بالعکس گرگان به بندر عباس فقط دوشنبه هر هفته، و پرواز کیش به گرگان و بالعکس گرگان به کیش روزهای سه شنبه و جمعه هر هفته، و پرواز زاهدان به گرگان و بالعکس گرگان به زاهدان روزهای سه شنبه و چهار شنبه هر هفته پرواز دارد. برای مشاهد آخرین وضعیت بلیطهواپیما گرگان در سایت هوشمند جاینت ابتدا مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را مشخص کنید، تمام پرواز های گرگان برای شما به نمایش خواهد آمد که می توانید با استفاده از فیلترهای سمت راست پروازها را براساس قیمت (بلیط ارزان گرگان)، نوع پرواز، ساعت پرواز، کلاس پروازو نوع ایرلاین تفکیک کنید و پرواز مورد نظرتان را بدست آورید. و یا در صورت لزوم جهت راهنمایی بیشتر با واحد پشتیبانی جاینت به شماره 09126076900 تماس بگیرید، تیم پشتیبانیجاینتبه صورت ۲۴ ساعته حتی در روزهای تعطیل عملکردجاینترا تحت نظر داشته و شما را تنها نخواهند گذاشت و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستند.

هم چنین این امکان در وب سایت جاینت موجود میباشد تا مسافران محترم بدون تماس با فرودگاه گرگان از اطلاعات پرواز فرودگاه گرگان و تمام برنامه پروازی فرودگاه اطلاعات کسب نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها