يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۴۷۵۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
اخبار طنز/
طنز نوشت پایگاه 598

طنز نوشت پایگاه 598

روبوسی

روبوسی احمدی‌نژاد و هاشمی حاشیه‌ساز نشد. به گزارش خبرگزاری‌ها، احمدی‌نژاد و محسن هاشمی در هنگام خروج از در مسجد نور تهران با همدیگر دست داده و روبوسی کردند ولی این موضوع عکس‌العمل کسی را در پی نداشت. یک منبع آگاه در این خصوص گفت: «در شرایط فعلی و حساس کشور، پرداختن به این حواشی نه به نفع اینوری‌هاست نه آنوری‌ها. لذا جمیعا بی‌خیال این قضیه شده‌اند.»

خانه

وزیر راه و شهرسازی گفت: «برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر پردیس حتی یک ریال اعتبار نداریم.» آخوندی افزود: «دولت نباید حتی یک خانه بسازد.» در پی این سخنان جمعی از متقاضیان مسکن ضمن اعلام حمایت از اظهارات وزیر راه و شهرسازی تاکید کردند: «از آقای آخوندی و روحانی گذشته که با این سن و سال بخواهند بیل و کلنگ دست بگیرند و خانه بسازند. مگه ما میزاریم؟ مردم چی میگن؟» این متقاضیان افزودند که نه برای تامین اعتبار بلکه برای ارائه راهکار هم راضی به زحمت مسئولان نیستند و خودشان یک گلی به سرشان خواهند گرفت.

بازی

سخنان تند روحانی و ترامپ توجه ناظران را جلب کرد. به گزارش رسانه‌ها در یک سلسله عملیات تبادل پیام، روحانی از ترامپ خواست با دم شیر بازی نکند و ترامپ هم از روحانی خواست با اعصاب وی بازی نکند. گفتنی است چمعی از مردم ایران و آمریکا با اعلام اینکه «بازی با بچه های بدی مثل ترامپ از شیخ دیپلمات بعید است» از ایشان خواستند به کارهای اصلی خودش برسد و از ترامپ هم خواستند برود آن اتاق بازی کند.

اف وُرد!

اصلاح طلبان در سرمقاله‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که وضعیت کشور «فاجعه‌بار» است و شاخص «فلاکت» بالاست. این طیف سیاسی در یادداشت‌های خود افزودند که ما در مرز «فروپاشی» قرار داریم و اگر برای «فساد» فکری نکنیم «فاتحه» همه‌مان خوانده است. یک کارشناس اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که اینهمه «ف» در ادبیات سیاسی برای چیست، گفت: «در فیلم‌های آمریکایی وقتی یارو خیلی از وضع موجود عصبانی یا ناامید می‌شود کلمه رکیکه‌ای که با حرف F شروع می‌شود به کار می‌برد. ولی اصلاح‌طلبان چون شدیدا مبادی آداب هستند از این اف وُرد استفاده نکرده و از اف وُردهای دیگر استفاده می‌کنند.»

مصاحبه

سایت جماران در راستای شیرفهم شدن مردم درباره اوضاع اقتصادی، با دکتر مهدی تقوی (استاد اقتصاد) مصاحبه کرد. عین برخی جملات ایشان در تحلیل وضعیت اقتصادی کشور را بخوانید تا ما هم وسط طنز نوشتن نفسی تازه کنیم: «آقای ظریف علاوه بر اینکه وزیرخارجه خوبی است، به زبان انگلیسی هم مسلط است و همین امر کمک می‌کند تا وی بدون مترجم با طرف‌های مذاکره، صحبت کند» / «مردم عادی نمی‌توانند بگویند که اوضاع اقتصادی خراب‌تر شده است» / «آنچه آمارهای رسمی نشان می‌دهند، تورم زیر 10 درصد و نرخ رشد مثبت است» / «هیچکدام از مشکلاتی که امروز در زمینه ارز به وجود آمده، با آن تئوری‌هایی که من در دانشگاه تدریس می‌کردم، همخوانی ندارد.» / «عملکرد تیم اقتصادی روحانی خوب بوده است».

تنگه

تنگه باب المندب بسته شد. منابع خبری گزارش دادند در پی حمله موشکی انصارالله به ناو سعودی، تنگه باب المندب تا اطلاع ثانوی بسته شده است. به دنبال این قضایا محمد بن سلمان ولیعهد و همه کاره عربستان با اعلام اینکه الان غیر از تنگه همه چی تحت کنترل است از جامعه جهانی خواست ضمن حفظ خونسردی از تجمع بیجا در تنگه مزبور بپرهیزند. وی ضمن غیرقابل قبول خواندن اقدام یمنی ها گفت: «قرار بود ایران تنگه هرمز را ببندد و ما از باب المندب نفت اضافه بفروشیم. نه برعکس» وی همچنین از جامعه جهانی خواست تا باز شدن این تنگه بگردند جای بمب نخورده‌ای از یمن را برای حمله مجدد پیدا کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها