أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۴۸۰۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۳     ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
به گفته عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان،‌ بیشترین شکایت دولت از نمایندگان مجلس در دولت حسن روحانی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور بارها در محافل و سخنرانی‌های خود از استقبال اظهارات منتقدان گفت و حتی در جایی هم اصلاح «بوسیدن دست منتقدان» را بکار برد.

در شعارهای انتخاباتی او در سال 92 هم مدام این جملات به چشم‌ می‌خورد: 

*نقد می‌تواند موجب تصحیح خطا و اشتباه دولت شود، نقد حق و وظیفه مردم است و همه دولت‌ها به خصوص دولت تدبیر و امید از نقد استقبال می‌کنند.

*به نظر بنده حتی نقد و نظر مخالف نیز نعمت است. وقتی تیمی در کابینه کار می‌کند باید هماهنگی‌هایی داشته باشند. در سال‌های اخیر در هیئت‌وزیران جو غیرآزاد برقرار بود به طوری که با انتقادی کوچک وزیر جابجا می‌شد.

*من دوست ندارم در سفرهای استانی نامه‌ای دریافت کنم که درخواست پول کنند. من دوست دارم در نامه‌ها نقد عملکرد من باشد. باور کنیم که اگر به حرف مردم گوش دهیم کشور بهتر اداره می‌شود.

*نقد خیلی زیباست البته دلسوزانه و سازنده، با نقد منصفانه می‌شود تصمیمات را تصحیح کرد و نقاط ضعف را برطرف. نقاد بهترین خدمت را به کشور و دولت خواهد کرد.

اما کمی بعدتر درست با روی کارآمدن دولت یازدهم به ریاست حسن روحانی شاهد برخی مسائل بودیم و به گفته عضو هیأت رئیسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گویی این وعده‌های پوشالی به فراموشی سپرده شد و سخنان منتقدان نه تنها مورد اقبال رئیس جمهور قرار نگرفت بلکه کار به جایی رسید که موجی از توهین طی سخنرانی‌های پی‌درپی آقایان دولتی نثار معترضان نسبت سیاست‌های دولت سرازیر شد.

توهین‌هایی همچون کم‎سواد، بی‎قانون،  بی‎دین، حسود،‌ افراطی، کاسب تحریم، بی‎شناسنامه،‌ جیب‎بر، دنیاندیده، مستضعف فکری، بیکار، متوهم،‌ دین نشناس،‌  دارای خطای دید،‌ بزدل،‌  سروصدا می کنند،  تخریبگر، زندگی شان در تفرقه است،‌  بروند به جهنم، منتقدان فاسد، عقب مانده، مخلوقات ترسو،  لرزان،  تازه به دوران رسیده‎، هراسان، عصر حجر، هوچی باز، تازه انقلابی شده، کودک، از خلقت خدا ایراد می گیرند، عادت دارند از دیورا بالا بروند، راننده تاکسی،  لبوفروش،  سخیف، قورمه سبزی،  آبگوشت بزباش، مزخرف و...

بر اساس سخنان سلیمی عضو هیأت رئیسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان،‌ کار به جایی رسید که این جنس از سخنان توهین آمیز به معترضان سیاست‌های دولت افزایش یافته و نهایتا روحانی رئیس جمهور دولت دهم و یازدهم تاکنون تعداد 54 توهین به منتقدان را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

درست با روی کارآمدن دولت دهم به ریاست حسن روحانی گویی این وعده‌های پوشالی به فراموشی سپرده شد و سخنان منتقدان نه تنها مورد اقبال رئیس جمهور قرار نگرفت بلکه کار به جایی رسید که موجی از توهین طی سخنرانی‌های پی‌درپی آقایان دولتی نثار معترضان نسبت سیاست‌های دولت سرازیر شد.

 

البته این موارد به همینجا ختم نمی‌شود؛‌ روحانی در یکی از نشست‌های اخیرش در نشست هم‌اندیشی مدیران اجرایی سراسر کشور  که در تاریخ 4 تیرماه 97 صورت گرفت،‌ عنوان کرد که «امروز رئیس جمهور دست همه را می‌بوسد. در برابر تمام جناح‌ها و مردم حتی آنهایی که تا امروز بدترین اهانت‌ها را به دولت کرده‌اند خم می‌شوم. من دست آنها را هم می‌بوسم. امروز روز به اهتزاز درآوردن پرچم عزت و عظمت ملت ایران است. ما باید به دنیا نشان دهیم که سختی‌ها و مشکلات را تحمل می‌کنیم اما استقلال‌ و آزادی و مردم‌سالاری‌ و جمهوریت و اسلامیت نظام و دین و فرهنگ‌مان را معامله نمی‌کنیم..»

اما بر اساس آخرین پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری فارس و طبق گزارش هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت حسن روحانی بیشترین تعداد شکایت از نمایندگان مجلس و منتقدان را نسبت به دولت‌های گذشته داشته است.

به گفته حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکنون بیشترین تعداد شکایات مربوط به دولت روحانی است و باید بگوییم رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم در این رابطه رکورد زده است.

وی در گفت‌وگو با فارس افزود: آنچه که رئیس جمهور گفت دست منتقدان را می‌بوسد در این رابطه باید بگوییم تعداد شکایت دولت از نمایندگان بسیار زیاد است.


نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: این نشان می‌دهد که حرف دولت با عملش متفاوت است اعتقاد ما این است که دولت باید صادقانه عمل کند. با توجه به اینکه ما بیشترین شکایت را در دولت دهم و یازدهم داشتیم نشان می‌دهد حرف دولت با عمل آن یکی نیست.سلیمی عنوان کرد: در هیچ دوره‌ای هیچ دولتی این تعداد شکایت از نمایندگان نداشته است. 

*سلیمی: دولت نمایندگان منتقد را به شدت تحت فشار قرار داده است 

وی افزود: از طرفی هم دولت نمایندگان منتقد را به شدت تحت فشار قرار داده است یعنی سرویس‌دهی لازم به آنها را نمی‌کند یعنی سرویس‌دهی که دولت به نمایندگان منتقد دارد بسیار کمتر از سایر نمایندگان است یعنی دولت امتیاز ویژه‌ای برای برخی‌ها در نظر گرفته است. 

سلیمی خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد دولت انتقادپذیر نیست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها