أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۴۸۲۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با ۵۹۸:
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور با اشاره به وظیفه مجلس در راستای گرانی های اخیر و نبود مدیریت در بازار، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی میتواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند که متاسفانه نقش خود را ایفا نکرده است.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار 598 با اشاره به وظیفه مجلس در راستای گرانی های اخیر و نبود مدیریت در بازار، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی میتواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند که متاسفانه نقش خود را ایفا نکرده است.


وی ادامه داد: باید هیئت رئیسه مجلس در این مرحله ورود می کرد، در حال حاضر مطالبی که در دستور کار مجلس قرار دارد مسائلی است که بود و نبود آن خیلی تاثیری در جامعه ندارد.

امروز ضروریات مردم در دستور کار مجلس نیست/ طرح ها و لوایح مجلس اصل نیاز مردم نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه امروز ضروریات مردم در دستور کار مجلس نیست، گفت: طرح ها و لوایحی که به صحن وارد می شود با این اوضاع اقتصادی، اصل نیاز مردم نیست بلکه در مجلس همه نمایندگان طبق قانون حق دارند در همه امور و شئون کشور وارد شوند.

به گزارش 598، وی اضافه کرد: در این موضوعاتی که مبتلا به جامعه است مانند ارز، مسکن، خودرو، طلا و غیره؛ هیئت رئیسه مجلس باید کسانی که در این موارد  صاحب حرف و سخن هستند و می تواند نظرات آنها راهگشا قرار بگیرد را در فاز اول دور هم جمع می کرد و یک طرح جامعی را تهیه می کردند.

حجت الاسلام ذوالنور افزود: در فاز دوم باید نظرات کارشناسان دانشگاهی و کارشناسان کف بازار را دریافت می کردند که گاهی نظرات و راهکار های و اطلاعات کارشناسان بازاری از کارشناسان کلاسیک مفید تر و ارزشمندتر می باشد تا این طرح در بین این افراد به چالش و بحث می گذاشت تا پخته شود.

وی ادامه داد: در گام سوم هم باید از تیم اقتصادی و کارشناسان دولت دعوت می کرد تا یک مرحله چالش، تکمیل و پالایش طرح انجام می گرفت و الزامات لازم هم در نظر می گرفتند و در نهایت هم به دولت می گفتند آیا این طرح قابل اجرا هست یا نه اگر هست برو اجرا کند و اگر نیست چرا تا عیب آن را رفع کنند.

امروز مجلس آن رسالت اصلی خود را انجام نمی دهد

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه در نهایت هم مجلس باید بصورت هدفمند بر روی راهکارها و اجرای این طرح اقدام می کرد، ابراز داشت: در حال حاضر مجلس اقدام خاصی نمی کند یعنی مجلس آن رسالت اصلی خود را انجام نمی دهد.

وی بیان داشت: رئیس مجلس و بعضی از مسئولین در مجلس هم شاید این گونه تلقی می کنند که ما به این مسائل ورود نکنیم تا دولت تقصیر ها را گردن ما نیاندازد. من معتقدم مجلس می توانست در این مسائل ورود کند و ورود نکرد و باید هم ورود کند و هرچه هم دیر ورود کند خسارت سنگین تر و بیشتر خواهد شد.

به گزارش 598، حجت الاسلام ذوالنور بیان داشت: اقدامات مجلس در این مدت این بود که وزرا را به مجلس فرا می خواند یا آقای جهانگیری در جلسه غیر علنی به مجلس می آمد و یا آقای نوبخت به مجلس می آمدند و بعد از کلی صحبت جلسه به پایان می رسید اما این جلسه  خروجی در پایان نداشت که بتواند مشکل جامعه را حل کند.

وی ادامه داد: مجلس باید نقشه ای را پیاده می کرد و با مشارکت دولت و کارشناسان کف بازار و کارشناسان دانشگاهی به یک بسته اجماعی می رسید  تا هر وزیر و یا شخص دیگری در سخنرانی  ها و جلسات خود در راستای میزان پیشرفت این کار و موانع آن وقت دولت و مجلس را می گرفت ولی ما شاهد هستیم وقت دولت و مجلس گرفته شد، فرصت ها سوخت ولی خروجی هم اتفاق نیفتاد.

عملکرد ضعیف مجلس به دلیل مدیریت ضعیف هیئت رئیسه است/90درصد مشکل را به هیئت رئیسه معطوف می دانم

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عملکرد ضعیف مجلس به دلیل مدیریت ضعیف هیئت رئیسه است، تاکید کرد: من 90درصد مشکل را به هیئت رئیسه معطوف می دانم یعنی هیئت رئیسه است که جهت و خط کاری مجلس را باید تعیین کند و کمیسیون ها را در  راستای خط اثربخش فعال کند.

وی ادامه داد: هیئت رئیسه باید موارد غیر ضرور را از دستور کار مجلس خارج کند و اگر لازم است شیفت کار مجلس را اضافه کند.

وقتی سخن حقی می زنیم میکروفن را خاموش می کنند

نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه در هر حال این مسائل کار هیئت رئیسه است و نمایندگان در آن دخالتی ندارند، گفت: هرچه ما در کف مجلس داد بزنیم صدای ما به جایی نمی رسد و وقتی هم سخن حقی بزنیم میکروفن ما را خاموش می کنند و اجازه سخن داده نمی شود.

وی در خاتمه افزود: این اقدام، کار هیئت رئیسه است و معتقدم که می توانستند اثر گذار باشند که متاسفانه نشدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
۰
۰
بدبختي اين مملكت ژايه اش در مجلس است كه تعداد زيادي نماينده رباتيك دارند كه كارشان بلند شدن و نشستن براي رأي سياسي هدايت شدهاز بيرون مجلس هستند. اگر نماينده مجلس نماينده باشد اين مملكت اينطور نميشد. افرادي دلسوز هم هستند كه به علت حجب و حيا دير اقدام ميكنند. نتيجه اش گرفتاري مردم است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها