کد خبر: ۴۴۴۸۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
خرید ستاره‌های پابه سن گذاشته خارجی در اوضاع وخیم ارزی؛
بر خلاف استقلال که باید از محل بودجه دولتی چنین خرید گرانقیمت دلاری کند، تراکتوری ها باید از جیب مالک خصوصی شان هزینه انتقال این کامرونی را تأمین کنند. به نظر می رسد، آبی های پایتخت با تصور صید یک مامه تیام دیگر به سراغ اتوئو رفته اند اما تا چه حد می توان کارایی و توانایی فیزیکی اتوئو 37ساله را با تیام مقایسه کرد؟ تراکتور هم بیش از این نمی تواند پیرمرد خریداری کند...

به گزارش پایگاه 598، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کامرون و ستاره اسبق بارسلونا که سابقه بازی در دیگر تیم های بزرگ اروپایی را دارد، مذاکراتی با یکی از تیم های لیگ برتری ایران انجام داده که دو طرف هنوز بر سر برخی مسائل به توافق نرسیده اند؛ اما پرسش این است که آیا این فوروارد نامدار کامرونی در سال های پایانی دهه چهارم زندگی اش کارایی لازم را دارد؟

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ ساموئل اتوئو ۳۷ساله، فصل گذشته را در تیم قونیه اسپور ترکیه گذراند، ولی در پایان فصل از این تیم جدا شد و هنوز با تیم جدیدی توافق نکرده است. شنیده می شود یکی از تیم های لیگ برتری ایران که به تازگی چند بازیکن خارجی را هم به خدمت گرفته است (استقلال یا تراکتورسازی) مذاکراتی را با ساموئل اتوئو در ترکیه انجام داده اند؛ اما هنوز به توافق نهایی دست پیدا نکرده اند. این بازیکن شرایط خاصی دارد که طرفین در حال رایزنی بر سر رسیدن به توافق نهایی هستند.

گفته می شود، وینفرد شفر نام اتوئو را برای جایگزینی تیام به باشگاه داده است اما این روزها زنوزی، مالک متمول تراکتورسازی روی همه گزینه هایی که مطرح می شود، سایه می اندازد و با امضا در دفتر خصوصی اش در ترکیه ستاره ها را به تبریز می کشاند. بر خلاف استقلال که باید از محل بودجه دولتی چنین خرید گرانقیمت دلاری کند، تراکتوری ها باید از جیب مالک خصوصی شان هزینه انتقال این کامرونی را تأمین کنند. به نظر می رسد، آبی های پایتخت با تصور صید یک مامه تیام دیگر به سراغ اتوئو رفته اند اما تا چه حد می توان کارایی و توانایی فیزیکی اتوئو 37ساله را با تیام مقایسه کرد؟


تراکتور یکقدم تا خریدبزرگ:سامی اتوئو درتبریز!

این روزها استقلال با هدایت سرمربی کاربلد آلمانی، از هر بازیکن جوان و مستعد داخلی، با چند بازی در لیگ یک ستاره می سازد و به نظر می رسد، اگر 600هزار دلار حاصل از فروش مجید حسینی به ترابزون را خرج پرورش همین ستاره های گمنامش کند، مسیر معقول تری را انتخاب کرده است.

تراکتوری ها هم که با استخدام مسعود شجاعی و اشکان دژاگه، حسابی بمب های شان را ترکانده اند با خرید سامی اتوئو میانگین سنی تیم خود را به شدت بالا می برند و مشخص نیست در صورت حضور این ستاره های بلندآوازه در زمین، چه مهره هایی باید بار دوندگی تیم را به دوش بکشند؟

البته خرید بازیکنان سرشناس و پرآوازه ای نظیر اتوئو در صورتی که باشگاه خریدار طرح منسجمی برای درآمدزایی از برند او داشته باشد، نه تنها شکست مالی به همراه ندارد بلکه با سود اقتصادی نیز همراه خواهد بود اما تا چه میزان در لیگ ایران می توان از امتیازهای تبلیغاتی چنین ستاره ای بهره برد که به درآمد خالص برای باشگاه تبدیل شود. به نظر می رسد در ایران چنین خریدهایی فقط یک هزینه بر مخارج کمرشکن تیمداری اضافه می کند و با نبود قانون کپی رایت و نداشتن حق پخش تلویزیونی و حتی حق تبلیغات محیطی و دورزمین، حتی یک دلار هم به حساب باشگاه برنمی گردد.

گفته می شود، طرف ایرانی از روند مذاکره با بازیکن پیشین رئال مادرید و بارسلونا ابراز رضایت کرده اما هنوز توافق نهایی بین طرفین صورت نگرفته است. ساموئل اتوئو بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌های آفریقا و چهارمین گلزن برتر تاریخ باشگاه فوتبال بارسلوناست. اتوئو در ابتدا فوتبال را در تیم کشورش آغاز کرد. سپس به رئال مادرید اسپانیا پیوست. پس از آن که نتوانست در تیم رئال مادرید جایگاه ثابتی پیدا کند، بطور قرضی به رئال مایورکا پیوست و موفق شد ۵۴ گل برای این تیم به ثمر برساند و رکورد گلزنی در باشگاه را از آن خود کند.

در سال ۲۰۰۴ مسئولان رئال مادرید و بارسلونا تصمیم گرفتند این ستاره کامرونی را وارد تیم خود کنند. در نهایت، فلورِنتینو پِرِز – مدیر وقت رئال مادرید – اعلام کرد با توجه به حضور رائول و رونالدو، احتیاجی به اتوئو ندارد. بدین ترتیب اتوئو با قراردادی ۲۴ میلیون یورویی به بارسلوناپیوست. وی در سال ۲۰۰۹ به تیم اینترمیلان، سپس در سال ۲۰۱۱ به آنژی ماخاچکالا روسیه و در سال ۲۰۱۳ به عضویت چلسی درآمد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها