أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۴۹۴۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نهم در گفتگو با ۵۹۸:
ابراهیم کارخانه ای با اشاره به مشکلات اخیر اقتصادی کشور، اظهار داشت: دولت در طول این چند سال بجای اینکه مشکلات کشور را بر اساس توانمندی های درونی حل کند و پایه های اقتصاد کشور را با توجه به آن توانمندی هایی که در کشور وجود دارد مستحکم کند متاسفانه تمام مشکلات کشور را به مسئله برجام پیوند زد و در آخر هم برجام شکست خورد و در حال حاضر هم می بینیم که اقتصاد کشور با مشکلات بسیار جدی روبرو است.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، دکتر ابراهیم کارخانه ای نماینده سابق مردم همدان و فامنین در مجلس هفتم و نهم در گفتگو با خبرنگار 598 با اشاره به مشکلات اخیر اقتصادی کشور، اظهار داشت: مقام معظم رهبری از سال 1389 مسئله اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و از آن زمان روی این موضوع تحلیل های بسیاری ارائه شد.

وی ادامه داد: سال 1392؛ نخستین سال شروع دولت جدید؛ به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری شد و از همان زمان حرکت جدید در خصوص حماسه اقتصادی با محوریت اقتصاد مقاومتی شکل گرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی با اشاره به اینکه دولت حل مشکلات اقتصادی را در مذاکرات جدید می‌دید، گفت: دولت از سال 1392 با این تصور که اگر مذاکرات جدیدی با راهکار جدید صورت بگیرد منجر به حل مشکلات اقتصادی خواهد شد اقدام به این مذاکرات کرد.

به گزارش 598، وی اضافه کرد: در مرحله اول منجر به توافق ژنو شد و بعد به دنبال آن مذاکرات ادامه پیدا کرد و در سال 1394 منجر به توافقنامه برجام شد؛ مقام معظم رهبری در خصوص برجام تاکیدات و هشدارهای فراوانی مبنی بر اینکه آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و از پشت خنجر می زند دادند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نهم ادامه داد: متاسفانه دولت به این هشدارها و تاکیدات مقام معظم رهبری آن گونه هشدار داده و تاکیدکرده و محور ها را مشخص کرده بود توجه نکرد؛ متاسفانه دولت تصمیم خود را گرفته بود که به هر طریقی که شده با آمریکایی ها این توافق را انجام دهد و به این سخن رهبری که د مقابل اقدام آنها اقدامی انجام دهید هم توجهی نکرد.

دولت خودشیفته توافق با آمریکا بود

وی بیان داشت: اما دولت خودشیفته توافق، پذیرفت که تمام تعهدات خود را قبل از اینکه آمریکایی ها کاری در خصوص توافقات خود انجام دهد همه تعهدات را یکجا انجام داد و دست خود را از قدرت خالی کرد که در ادامه شاهد بودیم درست یک روز بعد از اجرای برجام ، آمریکایی های یازده شخصیت حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران را تحریم کردند و به دنبال آن عهدشکنی ها و تحریم های دیگر آمریکا شروع شد و در ادامه هم  مسئله مصادره دو میلیارد دلار اموال ایران و بعدازآن مسائل محدودیت های شدید در خصوص  ویزا را انجام دادند.

دولت حل مشکلات کشور را به مسئله برجام پیوند زد

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت حل مشکلات کشور را به مسئله برجام پیوند زد، ابراز داشت:  دولت در طول این چند سال بجای اینکه مشکلات کشور را بر اساس توانمندی های درونی حل کند و پایه های اقتصاد کشور را با توجه به آن توانمندی هایی که در کشور وجود دارد مستحکم کند متاسفانه تمام مشکلات کشور را به مسئله برجام پیوند زد و در آخر هم برجام شکست خورد و در حال حاضر هم می بینیم که اقتصاد کشور با مشکلات بسیار جدی روبرو است.

دولت برنامه ای برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا ندارد

به گزارش 598، وی ادامه داد: بعد از نام گذاری سال های 1395 و 1396 توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، وزرا در مجلس حاضر شده و برنامه های خود در خصوص اقتصاد مقاومتی را ارائه می دادند و در این رابطه ده ها کتاب و بسته اقتصادی تهیه شد و همه وزرا و مسئولین عنوان می کردند که ما برای هر نوع اقدام دشمن، برنامه عملیاتی داریم.

کارخانه ای با اشاره به اینکه اما امروز که در جنگ هستیم از آن برنامه های عملیاتی که درمجلس مطرح می شد خبری نیست، عنوان داشت:  ریشه تمامی مشکلاتی که امروز وجود دارد پیوند زدن مشکلات کشور به خارج از کشور و بی توجهی به مسئله اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی افزود: ریشه تمام تحریم هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است آمریکا می باشد و بر همین اساس هم هست که رئیس جمهور بعد از شکست مذاکرات سال های 1382 تا 1384 با اروپایی ها عنوان کردند که ما باید مستقیماً با آمریکایی ها وارد مذاکره شویم و بر همین اساس برجام شکل گرفت؛ اما خروج امروز آمریکا از برجام یعنی اینکه پایه های برجام فروریخت و برجام شکست خورد.

مذاکرات اروپایی همان برجام آمریکایی است

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد هستیم که باز هم مسئله برجام آمریکایی در حال حاضر در قالب دیگری به عنوان برجام اروپایی در حال مطرح شدند است، ابراز داشت: سناریو برجام در مذاکرات اروپا تکرار می شود یعنی همان طوری که مقام معظم رهبری در مورد مسئله برجام ده ها بار تاکید کردند این ها قابل اعتماد نیستند و به آنها اعتماد نکنید؛ در حال حاضر هم ایشان در خصوص اروپا مکرر تذکر داده اند که اروپایی ها قابل اعتماد نیستند و به آنها اعتماد نکنید و از آنها در برابر هر اقدامی تضمین عملی محکمی بگیرید.

مذاکرات اروپا، خطایی دیگر برای دولت است

وی تاکید کرد: اروپا بسته اقتصادی خود را ارائه داد که در این بسته فقط سرفصل ها مشخص بود و این مسئله هیچ گونه ارزشی ندارد و در آن هیچ گونه ضمانت اجرایی وجود ندارد.

اروپا و آمریکا در خصوص ایران مواضع واحدی دارند

کارخانه با اشاره به اینکه تصور حل مشکلات اقتصادی کشور در مذاکره با اروپا، خطا دیگر دولت است، بیان داشت: واقعیت این است که اروپایی ها علیرغم اینکه با آمریکایی ها درگیر جنگ تعرفه ای هستند ولی از نظر سیاسی و سیاست منطقه ای، اروپایی های هم دست آمریکایی ها هستند کما اینکه بعد از نشست ناتو که در بلژیک برگزار شد علیرغم وجود اختلافات در تامین بودجه ناتو و جنگ اقتصادی که با یکدیگر دارند اما در خصوص مسئله موشکی جمهوری اسلامی ایران یک موضع واحدی را اتخاذ کردند و این نوع مسائل هشدارهایی می باشد برای ایران که هرگز نمی توان به دشمن اعتماد کرد و نمی توان اقتصاد کشور را به عصای بیگانه تکیه زد.

وی بیان داشت: اروپا تمام قدرت و تلاش خود را در کنار آمریکا و همدستان منطقه ای خود بکار گرفتند تا دولت سوریه را کنار بزند اما با توجه به این که همه دنیا در مقابل مقاومت ایستاده بود نتوانستند به هدف خود برسند و شکست خوردند.

نماینده سابق مجلس افزود: این ها در این جنگ به دنبال انتقال جنگ از طریق خاک و مرز عراق به داخل ایران بودند اما با حرکت های مدبرانه، قدرتمندانه و هوشمندانه ای که از سوی جمهوری اسلامی ایران در خصوص محور مقاومت صورت گرفت، دشمنان صدها کیلومتر آن سوتر زمینگیر شده و نقشه های آنها از بین رفت.

مسئله اقتصاد از سیاست جدا نیست

وی ادامه داد: وقتی کشوری در منطقه قدرت دارد باید در خصوص دیپلماسی سیاسی هم با قدرت و اقتتدار حرف خود را بزند، مسئله اقتصاد از سیاست جدا نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها