يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۵۰۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
"بریج" یک بازی پاسور است که به عنوان یک رشته ورزشی در هجدهمین دوره بازی‎های آسیایی حضور دارد؛ این بازی در بسیاری از کشورها تیم ملی دارد.

به گزارش پایگاه خبری 598، "بریج" یک بازی پاسور است که به عنوان یک رشته ورزشی در هجدهمین دوره بازی‎های آسیایی حضور دارد. این رشته ورزشی معمولا به صورت ۴ نفره است که در آن بازیکنان دو به دو شریک هم هستند و با یکدیگر رقابت میکنند. این بازی با ۵۲برگ پیگیری می‏شود.

     

در این بازی معمولا شانس نقش کمی را ایفا می کند و یک ورزشی فکری محسوب می‌شود. این بازی در بسیاری از کشورها تیم ملی دارد. همچنین این رشته ورزشی مورد تایید کمیته بین‎المللی المپیک بوده و دارای فدراسیون جهانی است. تایید IOC برای این رشته بدان است که ممکن خواهد بود یک روز «بریج» وارد بازی‎های المپیک شود.


در بازی‎های آسیایی ۲۰۱۸ جاکاراتا این ورزش در ۶ دسته و در دو بخش آقایان و زنان برگزار می‎شود. برای هر دسته هم ۴ مدال طلا، نقره و ۲ برنز مشترک توزیع می‎شود. شش مدال طلایی که در این رشته توزیع می‎شود، قطعا در جدول رده‎بندی برای کشورهایی که در این رشته موفق ظاهر شوند، تاثیرگذار خواهد بود.

نکته جالب توجه در این رشته ورزشی تعداد مدال‎هایی است که در آن توزیع می‎شود. طلاهای بریج از رشته‎های کانو، دوچرخه‎سواری جاده و تنیس روی میز بیشتر است.

هفت صبح

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها