کد خبر: ۴۴۵۰۴۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
اگر هنوز غرب ایران استان ایلام را ندیده‌اید و به شهر ایلام سفر نکرده‌اید، وقت آن رسیده برای سفر به ایلام برنامه‌ریزی کنید. جاینت به کمک شما می‌آید تا شما را به مقصد سفر دلخواه تان نزدیک کند.

شهرستان ایلام یکی از شهرستان های استان ایلام است. مرکز این شهرستان شهر ایلام که مرکز استان نیز هست.

این شهرستان در شمال غربی استان قرار گرفته و با شهرستان های ایوان، ملکشاهی، سیروان، چرداول، دره شهر و نیز مهران همسایه است. در طی چند سال اخیر شهرداری شهر ایلام به دو منطقه تقسیم شد که شامل شهرداری منطقه۱ و شهرداری منطقه ۲ است. بافت شهری شهر ایلام در حال بازسازی از حالت قدیمی به حالت نو می‌باشد. شهر ایلام در حال وسعت روزافزون می‌باشد. با توجه به اینکه چهار چوب این شهر در حصر کوه‌های اطراف شهر است باید برای آیندهٔ شهرسازی شهر ایلام چاره‌ای اندیشیده شود.

ايلام‌ در فاصله‌ ۷۱۰ كيلومتری تهران واقع‌ شده‌ است‌. شهر ايلام‌ در ميان‌ حصاری از كوه‌ها و ارتفاعات ‌جنگلی استقرار يافته‌ و آب‌ و هوای معتدل‌ كوهستانی دارد. بهار آن‌ نيز جلوه‌ای زيبا و دلپذير دارد.

حسين‌ قلی خان‌ كه‌ ظاهرا قدرتمندترين‌ والی پشتكوه‌ بود، در محل‌ فعلی شهر ايلام‌، خانه‌های اعيانی، اردوگاه‌ و عمارت‌ را بنا كرد كه‌ عملا به‌ مركز تابستانی واليان‌ پشتكوه‌ تبديل‌ گرديد. سال‌ها اين‌ محل‌ به‌نام‌ حسين‌ آباد والی معروف‌ بود تا در زمان‌ پهلوی اول‌ در خرداد ماه‌ ۱۳۲۵ شمسی و با توجه‌ به‌ سابقه‌ تاريخی و تصويب‌ فرهنگستان‌ ايران‌ «ايلام‌« ناميده‌ شد.

جاذبه های گردشگری ایلام

یکی از استان های پر جاذبه ی ایران که هم از نظر جاذبه های طبیعی و هم از نظر جاذبه های تاریخی بسیار غنی است، استان ایلام است. این استان که در ۷۱۰ کیلومتری تهران واقع شده است، به تازگی به عنوان یکی از قطب های دیدنی و پر جاذبه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است زیرا در این استان، گردشگران می توانند هم به کوه و هم به طبیعت بروند و در کنار بازدید از جاذبه های طبیعی همچون دریاچه ی دوقلو، از جاذبه های تاریخی استان نیز بازدید کنند، در واقع با یک تیر دو نشان زده اند.

آسياب‌های آبی قديمی‌ عبارتند از: آسياب‌های قبا، كاظم‌ بگه‌ تنوره‌ خان‌، كلای، چگاوزنه‌، يوسف‌، قبادبگ‌، باوی گمار، گريان‌، خندان‌ و آسياب‌ نادريژ در مناطق‌ ايلام‌ و بانقلان‌، آسياب‌های موسی، حلاج‌ آباد، چم‌آب‌ در منطقه‌ چم‌ آب‌ و آسياب‌های ديزله‌، چم‌سارد، رحمان‌، چم‌بور، ملكشاهی، ميراختيار، بولی ها، كوله‌، سرنی، ميمه‌، گلان‌، شيخ‌ مكان‌ و سراب‌ كلان‌ در مناطق‌ چوار و صالح‌آباد، دره‌ شهر، شيروان‌ و چرداول.‌.

سنگ‌ نوشته‌ آشوری (گل‌‌گل‌)، سم‌ دُل‌ دُل‌، گورستان‌ چنار، تپه‌ وركبود، تالاب سیاب دریوش، آبشار گچان، تالاب زمزم، سرخ خانی، سرکب، گورستان‌ كان‌ گنبد، تالاب چکر، کبیرکوه، اهوران، بانکول، چمن‌گیر، سامله، شره زول، قلعه سه کسان، قلعه هزارانی، قلعه سام، پشت قلعه آبدانان، آتشکده موشکان، چهار طاقی، غار خفاش ایلام، دریاچه دوقلو، دژ میر غلام هاشمی، طاق شیرین و فرهاد و آبشار اما ایلام را میتوان از جاذبه های زیبای تاریخی و طبیعی ایلام نام برد.

آب و هوای ایلام

سیستمهای جوی مختلفی استان راتحت تاثیرقرارمی دهندکه باعث بارشهای فصول پائیز، زمستان، بهاروگاهاً درتابستان می شوند.توده هوای غربی ازدریای مدیترانه ودریای سیاه باعث بارندگیهای پائیزی وزمستانی دراستان می شوندوجریانات سودانی ودریای سرخ و صحرای عربستان نیزدربارشهای زمستانی وبهاری مؤثرندودرتابستان سبب گرم شدن هوامی شوند. رژیم بارندگی استان به گونه ای است که حدود 50% بارندگی درفصل زمستان 20% در فصل بهارو29% درفصل پائیزو 1% درفصل تابستان ریزش می کند.

سوغات ایلام

حیف است راه درازی را تا ایلام آمده باشید و بدون خرید سوغات و یادگاراز سفر بازگردید. استان ایلام مانند دیگر استان‌های کشور پهناور ایران، شیرینی‌های سنتی لذیذ و خوش‌طعم و صنایع دستی چشم‌گیری دارد که در این مقاله به معرفی این محصولات پرداخته‌ایم.

شیرینی های سنتی ایلام شامل(کاک، نان پپگ ، بژی برساق, کله کنجی، گمکه، شل کین، نان ساجی، سقز، نان پنجه کش، سمون، نان تنوری، حلوای بگل، نان ذرت (کزگه) و نان فتیر، ) شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ استان سرسبز و دیدنی ایلام است.

صنایع دستی استان ایلام به این شهر رنگ و شکل خاصی اعطاء کرده است که هنرمندان خوش سلیقه‌ی ایلامی با دستان لطیفشان به تهیه‌ی آنها می‌پردازند.

گلیم بافی، گیوه بافی، نمد مالی، احرامی بافی، بافت سیاه چادر، جاجیم بافی، سفالگری عبا بافی، زیورآلات موج بافی و قالی بافی صنایع دستی معروف استان زیبای ایلام هستند.

اقامت در ایلام

ایلام دارای هتل هایی از قبیل هتل دالاهو، هتل لاله ایلام، هتل خلاش، هتل زاگرس میباشد.

فرودگاه ایلام

فرودگاه بین‌المللی شهدای ایلام فرودگاه اصلی استان ایلام است و که پروازهای داخلی و خارجی در آن انجام می‌شود. این فرودگاه با ۷۴ پرواز در هفته دومین فرودگاه پرتردد غرب ایران و شانزدهمین فرودگاه پرتردد ایران است این فرودگاه دارای دو ترمینال داخلی و بین‌المللی (در حال ساخت) است و ظرفیت سالانهٔ هر دو ترمینال ۴ میلیون نفر می‌باشد. طول اپرون این فرودگاه ۲۳۰ متر و عرض آن ۱۳۰ متر است که ظرفیت سه فرودند هواپیما را همزمان دارد. در استان ایلام، بجز فرودگاه ایلام، فرودگاه مهران و آبدانان (بصورت متروکه) وجود دارد که در مسئولان استانی برای بازگشایی و احداث مجدد آنها در حال مذاکره هستند.

مسافت و زمان پرواز های داخلی به ایلام

تهران به ایلام با فاصله 672 کیلومتر و حدود یک ساعتو و هشت دقیقه زمان پرواز، قیمت بلیط هواپیما تهران به ایلام و بالعکس بلیط هواپیما ایلام به تهران شروع نرخ از 100600 تومان،

مشهد به ایلام با فاصله 1551 کیلومتر و حدود دو ساعت و دو دقیقه زمان پرواز، قیمت بلیط سیستمی هواپیما از مشهد به ایلام و بالعکس بلیط سیستمی هواپیما ایلام به مشهد شروع نرخ از 183500 تومان،

اصفهان به ایلام با فاصله 652 کیلومتر و حدود یک ساعت و بیست دقیقه زمان پرواز، قیمت بلیط سیستمی هواپیما از اصفهان به ایلام و بالعکس بلیط سیستمی هواپیما ایلام به اصفهان شروع نرخ از 167000 تومان، و هم چنین بلیط چارتر اصفهان به ایلام و بالعکس بلیط چارتر ایلام به اصفهان شروع نرخ از 200.000 تومان.

بلیط داخلی پرواز ایلام

در حال حاضر پرواز تهران ایلام تهران هر روز هفته با ایرلاین ماهان_آسمان_ایران ایر، پرواز مشهد ایلام مشهد فقط روزهای چهارشنبه با ایرلاین آسمان و پرواز اصفهان ایلام اصفهان روز های چهار شنبه و جمعه هر هفته با ایرلاین ایران ایر پرواز دارد.

برای مشاهد آخرین وضعیت بلیط هواپیما ایلام در سایت هوشمند جاینت ابتدا مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را مشخص کنید، تمام پرواز های ایلام برای شما به نمایش خواهد آمد که می توانید با استفاده از فیلترهای سمت راست پروازها را براساس قیمت (بلیط ارزان ایلام)، نوع پرواز، ساعت پرواز، کلاس پرواز و نوع ایرلاین تفکیک کنید و پرواز مورد نظرتان را بدست آورید. و یا در صورت لزوم جهت راهنمایی بیشتر با واحد پشتیبانی جاینت به شماره 09126076900 تماس بگیرید، تیم پشتیبانی جاینت به صورت ۲۴ ساعته حتی در روزهای تعطیل عملکرد جاینت را تحت نظر داشته و شما را تنها نخواهند گذاشت و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستند.

هم چنین این امکان در وب سایت جاینت موجود میباشد تا مسافران محترم بدون تماس با فرودگاه ایلام از اطلاعات پرواز فرودگاه ایلام و تمام برنامه پروازی فرودگاه اطلاعات کسب نمایند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها