يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۵۰۸۹
زمان انتشار: ۲۱:۴۳     ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از تصمیم خود برای سیطره بر مناطق جدیدی از خاک سوریه خبر داد و مدعی شد بازسازی شهر منبج سوریه ادامه دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: در زیر به چند خبر غرب آسیا و قاره آفریقا به طور خلاصه اشاره می‌کنیم:

سائرون: فراکسیون اکثریت تا دو هفته دیگر اعلام خواهد شد

یک عضو ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر زمان تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمانی عراق را اعلام کرد.

روزنامه العربی الجدید به نقل از این عضو سائرون که نامش را فاش نکرد، نوشت ائتلاف العبادی همچنان نزدیک‌ترین ائتلاف به ماست و مذاکرات ادامه دارد و تفاهماتی درباره شروط مقتدی صدر به دست آمده است. این عضو سائرون در عین حال گفته است گزینه اپوزیسیون همچنان مطرح است، البته در صورتی که به تفاهماتی با گروه‌ها برای پذیرش شروط مقتدی صدر یا برخی از این شروط دست نیابیم.

درگذشت ۹ حاجی مصری در عربستان

وزارت بهداشت مصر از درگذشت نهمین حاجی مصری در عربستان خبر داد. بر اساس این گزارش، منا عبدالحمید عشماوی فرج از ساکنان استان قاهره هنگام ورود به عربستان برای ادای فریضه حج بر اثر کاهش شدید فشار خون جان خود را از دست داد که با درگذشت وی تعداد مصری‌هایی که از ابتدای موسم حج از دنیا رفته‌اند به ۹ نفر رسیده است.

اردوغان از تصمیم برای اشغال مناطق جدیدی در سوریه خبر داد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از تصمیم خود برای سیطره بر مناطق جدیدی از خاک سوریه خبر داد و مدعی شد بازسازی شهر منبج سوریه ادامه دارد.

وی در توجیه تحرکات نظامی ارتش ترکیه در سوریه و ادعای آزادسازی مناطقی از این کشور گفت: ما به زودی مناطق دیگری را در سوریه آزاد می‌کنیم و امنیت را به آن باز می‌گردانیم.

اردوغان به تحرکات ارتش ترکیه در ادلب که کاملا در اشغال گروه‌های تروریستی است، اشاره کرد و اظهار داشت ما اقدام به تسریع در اقدامات نظامی و دیپلماتیک خود کردیم تا آنچه در مناطق دیگر سوریه رخ داد، در ادلب رخ ندهد.

اعتصاب غذای اسیر فلسطینی وارد چهاردهمین روز پیاپی شد

ضرار ابو منشار اسیر ۳۹ ساله دربند رژیم صهیونیستی همچنان به اعتصاب غذا در زندان‌های اشغالگران قدس ادامه می‌دهد، وی در مخالفت با بازداشت خود، از چهارده روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.

تظاهرات شهرک‌نشینان صهیونیست بر ضد نتانیاهو: امنیت نداریم

شهرک‌نشینان شهرک‌های صهیونیست‌نشین پیرامون نوار غزه با برگزاری تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو اعلام کردند ما امنیت نداریم. شهرک‌نشینان از نداشتن امنیت در شهرک‌های اشغالی و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در تامین امنیت آن‌ها به خشم آمدند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به ادامه پرتاب بادبادک‌های آتش‌زا از سمت غزه که سبب بروز آتش سوزی و خسارت‌های سنگین به شهرک‌نشینان صهیونیست شده اشاره کرد به طوری که شهرک‌نشینان در تظاهرات خود گفتند جنوب (مناطق اشغالی) در آتش می‌سوزد و آن‌ها خواهان امنیت هستند.

انفجار انبار سلاح در ادلب ۳۹ کشته به جا گذاشت

منابع وابسته به معارضان از کشته شدن ۳۹ نفر بر اثر انفجار یک انبار سلاح وابسته به گروه‌های تروریستی در شهرک سرمدا در استان ادلب در شمال غربی سوریه خبر دادند، ادلب به طور کامل در اشغال گروه‌های تروریستی است که برخی کشور‌های منطقه به ویژه ترکیه و عربستان از آن‌ها حمایت می‌کنند.

بازگشت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار آواره سوری به شهرهایشان

یک مرکز روسی در گزارشی از بازگشت بیش از یک میلیون و دویست هزار آواره سوری به منازلشان از سال ۲۰۱۵ تا کنون خبر داده است. بر اساس این گزارش، یک میلیون و ۲۱۶ هزار نفر آواره سوری از جمله ۳۶۴ هزار زن و بیش از ۶۲۰ هزار کودک از ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ تا کنون به منازلشان بازگشته‌اند.

معترضان عراقی گذرگاه مرزی سفوان با کویت را بستند

معترضان در استان بصره، گذرگاه سفوان در مرز عراق و کویت را در اعتراض به وضعیت نابسامان خدمات رسانی و بی توجهی دولت حیدرالعبادی به مطالباتشان بستند، آن‌ها شعار‌هایی سر داده و خواستار ادامه تظاهرات شدند.

برافراشته شدن پرچم سوریه در میدان العلم قنیطره

پرچم سوریه در میدان العلم در حومه قنیطره پس از بازگشت امنیت و ثبات به منطقه برافراشته شد.

تاکید حزب الله بر تلاش برای تشکیل دولت وحدت ملی در لبنان

شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله بر تلاش این جنبش برای تشکیل دولت وحدت ملی به دور از حذف و انزوای دیگران تاکید کرد.

شیخ قاووق با محکوم کردن جنایات پیاپی متجاوزان سعودی اماراتی در یمن تاکید کرد رژیم سعودی تمام منافذ و گذرگاه‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن را بسته است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها