أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۵۱۳۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۱     ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
به نظر می‌رسد بحث اظهار نظرهای خلاف واقع و اصرار بر «اوگاندا» نمایی از ایران در میان سلبریتی‌ها دیگر از حیطه بی‌مطالعگی و به دلیل عدم نزدیک بودن به فضای واقعی زندگی مردم در ایران گذشته و وارد فاز «برندینگ» و ژستی شده است که مورد رضایت مافیای سینماست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، «آناهیتا همتی»، بازیگر تلویزیون و تئاتر، به تازگی در یک پست اینستاگرامی نوشته است:

 
ایران، کشوری در فقر، رو به قحطی...
فقط تصور کنید اگر چپاول، دروغ و خفقان وجود نداشت چه کشور گلستانی می‌داشتیم!

*لیلا اوتادی، از بازیگران سینما هم به تازگی با انتشار تصویری از دو گربه که یکی روی دیوار خرابه و دیگری در یک ماشین است نوشت: شکاف طبقاتی یعنی این. مثل این گربه‌ها. یکی با ۹ میلیارد دلار فرار می‌کند و ۸۰ میلیون دیگر برای بقا دست و پا می‌زنند و با خرید دلار گرانتر، جای دزدی‌ها را پُر می‌کنند.

 

قبل از این دو نفر، حمید فرّخ‌نژاد، دیگر بازیگر سینمای کشورمان هم در یک پست اینستاگرامی، کشورمان ایران را به «آفریقا» تشبیه کرده بود.

به نظر می‌رسد بحث اظهار نظرهای خلاف واقع و اصرار بر «اوگاندا» نمایی از ایران در میان سلبریتی‌ها دیگر از حیطه بی‌مطالعگی و به دلیل عدم نزدیک بودن به فضای واقعی زندگی مردم در ایران گذشته و وارد فاز «برندینگ» و ژستی شده است که مورد رضایت مافیای سینماست.

همان چیزی که برخی بازیگران و سلبریتی‌ها تأکید کرده‌اند در سینما و ایضا تئاتر وجود دارد و فقط با لحاظ شرایطی حاضر است به سلبریتی‌های ایرانی نقش بدهد.

به این معنی که انگار شرط حضور در اکران‌های خصوصی، حضور روی استیج‌ها و نقش گرفتن در تئاترها و فیلم‌ها و در یک کلام گذشتن از فیلتر این مافیا، اکنون بسته به میزان سیاه‌نمایی است که برخی سلبریتی‌ها از اوضاع کشور ایران ارائه می‌دهند.

زیرا این حدّ از سیاه‌نمایی و همه‌گیری آن در میان سلبریتی‌های ایرانی هرگز نمی‌تواند اتفاقی و یا از روی عدم هماهنگی باشد.

البته پر واضح است که مشکلات کشور آرام آرام رفع می‌شود و «زمستان» هم یک عابر گذری بیشتر نیست اما یقینا در صبح فردا، کسانی هستند که باید پاسخ بدهند چگونه اهل این آب و خاک بوده‌اند اما در سیاه نشان دادن چهره آن پرونده‌های قطوری دارند.

پیش از این نیز این پیشنهاد را ارائه کرده‌ایم که سلبریتی‌هایی که احساس می‌کنند ایران شبیه به آفریقاست و رو به قحطی می‌رود؛ چرا به جایی که فکر می‌کنند بهتر از ایران اسلامی است نمی‌روند و اینهمه زجر را متحمل می‌شوند!؟

به سخن دیگر اینکه این نرفتن آنها وقتی مدام تصاویری از حضور و تفریح در کشورهای خارجی منتشر می‌کنند اما زندگی در ایران را همراه با «سیاه‌نمایی» ترجیح می‌دهند محل سؤال است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها