يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۵۲۴۸
زمان انتشار: ۱۵:۲۹     ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
درسی که آمریکا ۶۵ سال بعد از کودتای ۲۸ مرداد نگرفته است؛
نشان دادن یک جنگ مینیاتوری با ایران از سوی آمریکا و بهره‌برداری‌های سیاسی به‌واسطه وادادگان مسلط بر قوه مجریه می‌تواند تمام اهداف سیاسی غرب و غرب‌زدگان را محق سازد، زیرا بقول مقام ارشد سیا ترامپ هم هیچ برنامه‌ای در حوزه مقابله سخت‌افزاری و حتی نرم‌افزاری برای مقابله با ایران ندارد و تنها امید دولت آمریکا هم کانالیزه کردن انقلاب اسلامی توسط غرب‌زدگان داخل ایران است.

سرویس سیاسی پایگاه 598- رضا احمد زاده/ شاخک‌های حساس انقلابیون در روزها و هفته‌های اخیر بشدت تکان می‌خورد و شامه‌شان توطئه‌ای خطرناک درباره انقلاب اسلامی و اهداف اصولی آن را به‌منظور تغییر رفتار و درنهایت فتنه‌ای بزرگ‌تر در آینده‌ای نه‌چندان دور را احساس می‌کند:

1- توافق برجام با امضا طرف‌های ایرانی، اتحادیه اروپا، چین، روسیه، فرانسه، آلمان و آمریکا نهایی می‌شود؛ ایرانی‌ها به همه تعهدات خود عمل می‌کنند ولی طرف‌های دیگر فقط اصرار بر ماندن ایران در برجام با حفظ تعهدات ایران به غرب و اروپا. آمریکا از اجرای مفاد توافقات سرباز می‌زنند.

2- ترامپ 18 اردیبهشت با اطمینان از اینکه دولت روحانی با شعار "توافق به هر قیمت و توافق بد کردن بهتر از اصلاً توافق نکردن است" از برجام خارج نخواهد شد برجام را یک‌طرفه ترک می‌کند. ولی طرف ایرانی به دلیل مفاد توافقات انجام‌شده حتی توانی برای مقابله و اقدام متقابل ندارد.

3- وزارت خزانه‌داری آمریکا مأموریت جنگ اقتصادی می‌گیرد و اوضاع بازار ارز و سکه در ایران متلاطم و درنهایت جنگ شدید اقتصادی در همه حوزه‌ها اتفاق می‌افتد به گونه‌ایی که تمام ابعاد معیشتی مردم تحت‌الشعاع این جنگ قرارگرفته و دولت نیز خواسته یا ناخواسته تماشاگری را بهترین شیوه تشخیص می‌دهد. همگان از خود سؤال می‌کنند دولت فلج جسمی و فعال لب و دهنی حسن روحانی چرا هیچ کاری نمی‌کند؟ رابطه برجام 1 و برجام های سریالی غرب از ایران با دولت روحانی چیست؟ چه راز و رمزی در این همزمانی و هم‌زبانی بین غرب‌گرایان داخلی و دولت آمریکا وجود دارد؟

4- جریانات سیاسی غرب‌گرای ایرانی با اتخاذ تاکتیک "یکی به میخ و یکی به نعل و نعل وارونه " نمی‌توانند خوشحالی و ناراحتی خود را هم‌زمان نشان ندهند خوشحال از این بابت که با رهاسازی کشور فشارهای مضاعفی را به مردم وارد ساخته‌اند تا بتوانند ضمن شکستن قبح مذاکره با آمریکا تنها راه رهایی از وضعیت موجود را مذاکره مستقیم با آمریکا اعلام کنند البته نه با زبان خود که با زبان مردم و افکار عمومی و ناراحت از اینکه امکان دارد به جان هم می‌افتند ولی آمریکایی‌ها فشار و تحریم خودشان را اعمال می‌کنند.

5- رسانه‌های دشمن در هماهنگی کامل با رسانه‌های زنجیره‌ای داخلی فریب افکار عمومی را دنبال می‌کنند و سعی در تشویش اذهان عمومی برای القای یاس و ناامیدی و فراهم‌سازی تحمیل برجام های دیگر را دنبال می‌کنند.

6- ترامپ ایران را به حمله نظامی تهدید می‌کند و از طرفی رسانه‌های زنجیره‌ای مأموریت القای جنگ را بر سر مردم بزرگ‌نمایی می‌کنند مردم در این حالت نگران از اوضاع اقتصادی و معیشتی و همچنین نگران از احتمال حمله نظامی.

7- درزمانی که باید مجلسیان و دولتمردان به فکر حل‌وفصل مشکلات باشند و راهکار طراحی کنند، یک‌دفعه مسبب مشکلات کشور و خروج آمریکا از برجام توان موشکی کشور معرفی می‌شود و جریان هواخواه آمریکا و غرب مذاکره مستقیم با ترامپ را مطرح می‌کند.

8- در این شرایط یک‌دفعه و پس از به‌هم‌ریختگی اوضاع اقتصادی و ادامه این روند پرتلاطم، ترامپ اعلام آمادگی برای گفتگو با رهبران ایرانی و حتی بدون قید و شرط می‌کند با این امید که خطر وحدت و یکپارچگی ملت ایران در برخورد با فتنه گران داخلی و خارجی را با دوقطبی و چندقطبی سازی را از بین ببرد.در این خصوص مایکل لودرس"، از کارشناسان مسائل خاورمیانه در آلمان گفت: این دقیقاً همان چیزی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند به دست آورند و می‌خواهند شورش‌هایی را در بین مردم ایجاد کنند.اما این امر احتمالاً رخ نخواهد داد، چراکه مردم در این شرایط بیشتر پشت دولت قرار می‌گیرند.من نمی‌توانم این را تصور کنم که کسی چاقو را زیر گلوی دیگری قرار دهد و بعد بگوید بیاید باهم دوست باشیم و درباره همه‌چیز که شمارا سرکوب می‌کند صحبت کنیم. ایران بسیار قدرتمند شده است بخصوص از طریق خطای دشمنانش. ایران ازجمله نفوذ زیادی در عراق دارد. ایران به‌صورت مؤثر فهمیده است که باید از خطای طرف مقابل خود استفاده کند و از آن سود ببرد. من اعتقاددارم که این دلیلی است مبنی بر اینکه یک‌بار به این مسئله فکر کنیم که آیا این سیاست رویارویی غرب با ایران واقعاً چشم‌انداز مؤثری دارد(1)

9- فعال شدن جریان ضدانقلاب سلطنت‌طلب با هزینه 40 میلیون دلاری حکام فاسد سعودی برای اغتشاش و چالش آفرینی در طی ماه جاری و ماه آینده ازیک‌طرف و جریان تروریست منافق و خشونت‌های فرقه‌ای و قومی در برخی نقاط مستعد از طریق اغتشاشات خیابانی و استفاده از سلاح‌های گرم و سرد و حمله به مراکز نظامی و مذهبی و... شایان‌ذکر است که گستره این فعالیت‌ها هرچه بیشتر در مراکز استان‌ها و نزدیک به پایتخت باشد برنامه و موفقیت شیرین جریان برانداز در این میان می‌باشد و البته سکوت و سکون دولتی‌ها در رفع مشکلات معیشتی مردم بر میزان امید به موفقیت براندازان را افزایش می‌دهد.

این‌ها یعنی کانالیزه شدن انقلاب اسلامی در مسیر طراحی آمریکایی‌ها با فریب خوردن دوباره انقلابیون برای جولان جریان هواخواه آمریکا در ایران. یعنی اگر:

-ایران تن به برجام دومی جدا از برجام ابتر بین اروپا و ایران بدهد.

-دولت روحانی همچنان با شعار توافق به هر قیمتی دوباره تن به مذاکره ذلت‌بار با ترامپیست ها در آمریکا بدهد.

-دولتی‌ها همچنان در بی‌تحرکی و رهاشدگی اقتصاد و سیاست ملت را در گرداب تورم ره ساخته و اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فسادهای مالی دولتمردان درون و بیرون دولت را با وادادگی مماشان کنند.

-جریانات سیاسی هواخواه غرب با پیگیری پروپاگاندای رسانه‌ای در پی تغییر و هدایت افکار عمومی به سمت‌وسوی غرب و نابود کردن همه دستاوردهای انقلاب اسلامی در منطقه و جهان و همچنین در داخل کشور همت بگمارند.

-مجلس بی‌حال و بی‌اعتقاد به جایگاه و قدرت خود برای نظارت بر قوه مجریه و مماشات و لابی‌گری با دولتیان به‌منظور کسب امتیازات فردی و خدمتی همچنان بی‌رمق و ناامیدکننده به راه خود ادامه دهد.

و...

نشان دادن یک جنگ مینیاتوری با ایران از سوی آمریکا و بهره‌برداری‌های سیاسی به‌واسطه وادادگان مسلط بر قوه مجریه می‌تواند تمام اهداف سیاسی غرب و غرب‌زدگان را محق سازد بدون اینکه در واقعیت جنگی بین دو کشور رخ دهد زیرا بقول "پل پیلار" از مقامات ارشد سیا ترامپ هم هیچ برنامه‌ای در حوزه مقابله سخت‌افزاری و حتی نرم‌افزاری برای مقابله با ایران ندارد و تنها امید دولت آمریکا هم کانالیزه کردن انقلاب اسلامی توسط غرب‌زدگان داخل ایران است در غیر این صورت "شکست دومینوی تهدید نظامی ایران و هزینه‌های دلاری مرتجعان عرب برای تغییر نظام ایران امری قطعی خواهد بود. درسی که آمریکا در طول انقلاب بارها آزموده و شکست‌خورده‌اند.

منبع:

1- فارس / 25/5/97 / 65 سال بعد از کودتای ۲۸ مرداد، آمریکا هنوز از آن درس نگرفته است


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها