أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۵۲۸۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
یادداشت/ تناقض رفتاری اهل هنر در مواجهه با رای ملت
مجتبی خالصی
شب گذشته ناراحتی آقای جوان را دیدیم که چرا مردم در جریان مسابقه خنداننده شو بر مدار و معیار حق به آیت بی غم رای ندادند و بر اساس احساسات به وحید رحیمیان رای دادند و به عبارت دیگر ایشان به رای ملت "نه" گفت و در حقیقت آن را نپذیرفت.

*نکته ای که در این بین قابل تامل است این است که اقای جوان و قطعا بسیاری از اهل هنر اعتراف کردند که رای مردم الزاما به حق تعلق نمیگیرد و ملاک_های دیگری بر آن اثر می گذارد.
مسابقه خنداننده‌شو یک مسئله سطح پایین و کم ارزش است که از قضا در یک مسابقه حق به حق‌دار نرسید. زیرا این یک امر رایج در مسابقاتی است که بر اساس رای مردم برنده در ان مشخص می‌شود و اساسا خود رای مردم موضوعیت دارد نه چیز دیگر.

-اما توجه اقای جوان و اهل هنر و  سلبریتی ها و خوانندگان عزیز را به این مسئله متوجه می‌سازم که آیا در امور مهمتر و خطیرتری مثل اداره کشور و امور فرهنگی و اقتصادی و امنیتی مرزها و کیان خاک و اعتقاد مردم یا انتخاب رئیس جمهور یک کشور یا اعضای مجلس خبرگان و امثال این موارد که در یک کشور اسلامی و حتی غیر اسلامی که اهل خبره و تخصص عقلا بایستی بر آن نظارت داشته باشند و رای مردم یک ابزار در کنار نظارت نخبگانی برای انتخاب اصلح است نه تمام هدف و مطلوب، چرا برخی حضرات و باصطلاح #روشنفکران و مثلا حامیان مردم، رای مردم را مطلقا معیار انتخاب مسئولین دانسته و وجود هیچ فیلتر تخصصی مثل شورای نگهبان برای رفع احتمالی اثرپذیری‌های احساسی و جناحی و حتی خارجی بر رای مردم را بر نمی‌تابند و حال آنکه می‌بینیم در یک مسابقه معمولی رای مردم که مستقیما تعیین کننده است و اساسا خواست و پسند مردم در آن موضوعیت دارد، متاثر از مسایل عاطفی شده و به فرد اصلح تعلق نمی‌گیرد.

-بله آقای جوان! قبول داریم که شب گذشته آیت بی‌غم به حقش نرسید و رای مردم منصفانه نبود.

*اما وظیفه ما احترام به رای مردم است همانطور که رهبر معظم انقلاب بر اساس احترام به رای مردم که فردی را (حسن روحانی) انتخاب کرد تا نظرش حل مسائل از طریق رابطه و مذاکره با کدخدا بود) اجازه مذاکرات را دادند و ملت را مورد عتاب و اعتراض قرارندادند و باز هم بر اساس احترام به ملت بارِ این اشتباه و انتخابِ غلطِ ملت را بدوش کشیدند و اشتباهِ "پناه به دامن غرب برای حل مشکلات" را به خود نسبت دادند، حال آنکه ایشان بارها به صراحت مخالفت خود را با این کار اظهار کردند.
و یا آنجا که معظم له "رای نیاوردن برخی از بزرگان در انتخاب مجلس خبرگان تهران" را خسارت بزرگ می‌شمارند نشان از همین مطلب دارد که رای مردم ممکن است به حق تعلق نگیرد اما وظیفه احترام به رای مردم است نباید به تعابیر تند آنها را خطاب قرارداد.

با همه این احوال حالتان را درک میکنیم، اما هرگاه ملاک رای مردم شد باید احترام گذاشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها