کد خبر: ۴۴۵۲۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
گزارش پایگاه ۵۹۸ از آنچه در باقرشهر گذشت؛
باید از فرمانداری شهرستان ری پرسید که تخریب سکونتگاه مهاجران پاکستانی آنهم در زمانی که رهبر انقلاب به رفتار دولت آمریکا در برخورد با مهاجرین مکزیکی اعتراض نموده اند با تصمیم چه کسی و با چه هدفی صورت گرفته است؟ آیا در پیش گرفتن رفتارهای این چنینی در برخورد با مهاجران به وجهه عدالتخواهی و آرمان حمایت از مستضعفین در فضای بین‌المللی لطمه وارد نمی‌کند؟

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، حدود دو هفته از تخریب منزل پاکستانی‌های ساکن در مزارع باقرشهر می گذرد ولی طبق گفته اهالی و خانواده های باقی اتباع پاکستانی هنوز سرنوشت سه کودک گم‌شده پاکستانی مشخص نیست.

طبق گفته خانواده های پاکستانی خاتونه، فاطمه و محسن، کودکان بی‌پناهی هستند که چندی پیش از وحشت در مزارع ذرت و نیزارهای حاشیه باقرشهر متواری می شوند و پس از انتقال زنان و والدین این کودکان به پاکستان و متواری شدن پدران آنها برای فرار از مامورین تا کنون خبری از آنها نشده است  
.

بر اساس اظهارات مقامات انتظامی در رسانه ها، تخریب سکونت‌گاه مهاجران پاکستانی با تصمیم شورای تأمین شهرستان ری صورت گرفته است و دستورات لازم قضایی در این خصوص اخذ شده است.

پس از موج سواری رسانه های ضدانقلاب در انتشار خبری مبنی بر گم شدن 6 کودک پاکستانی خبرنگار پایگاه 598 با حضور در آن منطقه پیگیر وضعیت و صحت و سقم ماجرا شده که اهالی پاکستانی باقی مانده در منطقه در شرح ماجرا اظهار داشتند: حدود دو هفته پیش چند نفر به محل سکونت پاکستانی‌ها می‌آیند و بیان داشتند که قصد خدمات‌رسانیِ بهداشتی به کارگران پاکستانی‌ را دارند، اما قبل از طلوع افتاب به اتوبوس و لودر به محل سکونت آنان می‌آیند و ضمن انتقال زنان و کودکان به کمپ های اتباع، محل اقامت و خانه های آنان را ویران می کنند..

قبل از طلوع آفتاب زمانی که مامورین برای انتقال کارگران پاکستانی به مزاع ذرت کاری حاشیه باقر شهر می‌روند مردان پا به فرار می‌گذارند و در مزارع ذرت متواری می شوند که برخی از کودکان از ترس اقدام به فرار می کنند و به داخل مزارع می روند، زنان و کودکان باق مانده نیز با اتوبس به اقامت گاه اتباع و کمپ ها جهت انتقال به پاکستان منتقل می شوند.

مشاهدات خبرنگار ما از باقی ماندن اکثر وسایل منزل بر زیر آوارها دارد به گونه ای که هنوز پس از گذشت 2 هفته فرش، پتو، تخت، صندلی، البسه، اسباب بازی و لوازم آشپزی در زیر آوار باقی مانده اند و این در حالی است که به علت حضور تعداد زیادی از معتادان در اطراف کهریزک بخشی از وسایل خانه های تخریب شده توسط معتادین دزدیده شده است.

بنابر گفته اتباع پاکستانی از ۱٢ کودکی که به مزارع ذرت فرار کرده بودند، ٧ نفرشان در مکان‌های مختلفی پیدا شدند و بر اساس اطلاعی که به خانواده یکی از اتباع پاکستانی داده‌شده نام ٢ کودک دیگر نیز در کمپ اتباع پاکستانی به ثبت رسیده است. بااین‌حال سرنوشت سه کودک با نام‌های خاتونه، فاطمه و محسن همچنان نامشخص است.

یکی از کودکان پاکستانی به اسم "مسعود" که مادرش به مرز پاکستان دیپورت شده است، می‌گوید برادر 4 ساله‌اش «محسن» در شب واقعه به مزارع ذرت پناه برده والان بیش از ده روز است که هیچ خبری از او در دست نیست.

یکی از کشاورزان ایرانی باقرشهر که بخشی از مزرعه خود را برای سکونت در اختیار اتباع پاکستانی قرار داده است، می‌گوید بدون حضور پاکستانی‌ها انجام کارهای کشاورزی امکان‌پذیر نیست، او اتباع پاکستانی را کارگرانی زحمتکش و بی‌آزار معرفی می‌کند و می گوید که اتباع پاکستانی از سال های اول انقلاب در این منطقه کشاورزی می کردند و ما رفتار ناشایستی از آنها ندیدیم. 

رحمت از مهاجران پاکستانی ساکن در این منطقه پاسپورت اش را به ما نشان می‌دهد، او بیش از 30 است که در ایران زندگی می‌کند. به گفته رحمت و همسرش بسیاری از مهاجران پاکستانی در ایران متولدشده و قوم‌وخویش آشنایی در پاکستان ندارند، بازگشت آنان به خاک پاکستان اول بدبختی‌شان خواهد بود.


حال نگرانی اصلی کارگران پاکستانی نامشخص بودن وضعیت کودکانِ است، نیروی انتظامی اخیراً اعلام کرد که هیچ گزارشی مبنی بر گم‌شدن کودکان پاکستانی وجود ندارد این در حالی است که به گفته ساکنین منطقه، والدین این کودکان از ترس متواری شده و طبیعتا فرد پاکستانی متواری شده برای ارائه شکایت و اعلام مفقودی به نیروی انتظامی مراجعه نمی کند.

مسئله دیگری که در این سال‌ها نهادهای دولتی از کنار آن به‌سادگی گذشته‌اند، وضعیت بهداشتی این منطقه از شهرستان ری می‌باشد، این منطقه به دلیل وجود فاضلاب شهری بشدت غیربهداشتی بوده و ساکنین آن‌که اکثراً از اتباع پاکستانی هستند در وضعیت فاجعه‌باری به سر می‌برند.

تحقیقات محلی نشان می‌دهد که مهاجران پاکستانی از سالیان پیش در این منطقه زندگی کرده و به کارگری مشغول بوده‌اند ، بااین‌حال در سال‌های گذشته اقدام مؤثری در راستای ساماندهی آنان صورت نگرفته است.

حال باید از فرمانداری شهرستان ری پرسید که تخریب سکونتگاه مهاجران پاکستانی آنهم پس از اعتراض رهبر انقلاب به رفتار دولت آمریکا در برخورد با مهاجرین مکزیکی با تصمیم چه کسی و با چه هدفی صورت گرفته است؟ آیا در پیش گرفتن رفتارهای این چنینی در برخورد با مهاجران به وجهه عدالتخواهی و آرمان حمایت از مستضعفین عالم در فضای بین‌المللی لطمه وارد نمی‌کند؟



از طرفی «تکریم انسان‌ها» و «حمایت از مستضعفان جهان» از اصول جدایی‌ناپذیر انقلاب اسلامی است و مقام معظم رهبری بارها بر این نکته تأکید کرده‌اند که جمهوری اسلامی باید ملجأ و پناهگاه مسلمانان جهان باشد، حال ما را چه شده که سکونتگاه شیعیان و دوستداران امام حسین در بیخ گوش پایتخت تخریب می‌شود و هیچ‌کس صدایش در نمی‌آید؟

شیوه جمع‌آوری اتباع پاکستانی ساکن در منطقه باقرشهر این سؤال را به وجود می‌آورد که چرا مسئولین مربوطه از روش‌هایی مبتنی بر آداب اسلامی در برخورد با اتباع پاکستانی استفاده نکرده‌اند؟ ایجاد وحشت در بین زنان و کودکان در نیمه‌شب سنخیتی با رفتار دینی ما دارد؟

اینک با توجه به حادثه دل‌خراش اخیر در منطقه باقرشهر پیشنهاد می‌شود که مسئولین مربوطه و گروه‌های جهادی هرچه سریع‌تر به وضعیت کودکان جامانده رسیدگی نمایند. وضعیت فاجعه‌بار بهداشتی، کمبود مواد غذایی سالم و نبود سرپرست در کنار این کودکان ممکن است اتفاقات ناگوار دیگری را رقم بزند. در منطقه‌ای که به علت حاشیه‌نشینی و نزدیکی به کهریزک تعداد زیادی معتاد در آن دیده می‌شود به‌هیچ‌وجه نباید از وضعیت کودکان غافل شد.













خبر تکمیلی:

بر اساس اعلام منابع محلی روز جمعه گذشته یکی از کودکان به نام خاتونه در یکی از کمپ های اتباع پاکستانی شناسایی شده است. اکنون وضعیت دو کودک به نام های محسن و فاطمه مشخص نمی باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
۱
۰
یا خدا !

دو هفته ؟؟؟

یا خدا چطور همچین کاری کردن ؟؟
پاسخ
مشتاقی نیا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
۱
۰
خدا بهتون خیر بده که این موضوع رو پوشش دادید امیدوارم سایر پایگاه های ارزشی هم به این مساله دردناک بپردازن
پاسخ
ناشناس
Germany
۲۰:۴۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
۰
۲
خفه شودکتر مهندس هایشان می روند کشورهای اروپایی و امریکا گدا کشنه ها ی دزد شان می ایند ایران کثافت ها بیت المال ایران را خرج عراق سوریه لبنان فلسطین ده کشور دیگر کثافت می کنید ایران را هم کرده اید جای گدا کشنه ها یک روز همه تان را مثل سگ می کشیم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
خودت خفه شو ... امپریالیست که دنیا را فقط برای سرمایه داران می دانی. آره. مال حلال درآوردن سخت است. پولی هم از آن در نمی آید. پس فقرا باید بمیرند و قرنطینه شوند مبادا دیدن فقرشان تو را بیازارد.
اما مسلمان ابدا مثل تو فکر نمی کند.


در زمان پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) فقیری به مجلس پیامبر وارد شد. کنار ثروتمندی نشست. شخص ثروتمند لباس های خودش را جمع کرد.رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به او فرمود: آیا ترسیدی چیزی از فقر او به تو اصابت کند؟ گفت: نه. فرمود: آیا ترسیدی از دارایی تو چیزی به او برسد؟ گفت: نه. فرمود: آیا ترسیدی لباست چروک شود؟ گفت: نه. فرمود:« فما حملک علی ما صنعت؛ پس چه چیز تو را به این کار واداشت؟» آن ثروتمند گفت: یا رسول الله٬ یک شیطان همراه من است که هر کار زشتی را در نظرم زینت می دهد و هر کار خوبی را زشت نشان می دهد. حالا پشیمان هستم. حاضرم نیمی از ثروتم را به این فقیر بدهم. به خاطر این تکبر حاضر شد نیمی از ثروتش را بدهد. حضرت به فقیر فرمودند:حاضری بگیری . او گفت: حاضر نیستم. پیامبر اکرم(ص) فرمودند: چرا حاضر نیستی؟ گفت: می ترسم حال من هم چنین شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
۱
۰
امام علی( علیه السلام) : ( خطبه ۲۷ معروف به خطبه جهادیه ) و َ لَقَدْ بَلَغَنِی اءَنَّ الرَّجُلَ مِنْهُمْ كَانَ یَدْخُلُ عَلَى الْمَرْاءَةِ الْمُسْلِمَةِ وَ الْاءُخْرَى الْمُعَاهِدَةِ فَیَنْتَزِعُ حِجْلَهَا وَ قُلُبَهَا وَ قَلاَئِدَهَا وَ رُعُثَهَا مَا تَمْتَنِعُ مِنْهُ إِلا بِالاِسْتِرْجَاعِ وَ الاِسْتِرْحَامِ ثُمَّ انْصَرَفُوا وَافِرِینَ مَا نَالَ رَجُلاً مِنْهُمْ كَلْمٌ وَ لاَ اءُرِیقَ لَهُمْ دَمٌ فَلَوْ اءَنَّ امْرَأً مُسْلِما مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا اءَسَفا مَا كَانَ بِهِ مَلُوما بَلْ كَانَ بِهِ عِنْدِی جَدِیرا
شنیده ام كه یكى از آنها بر زن مسلمانى داخل شده و دیگرى ، بر زنى از اهل ذمّه و، خلخال و دستبند و گردنبند و گوشواره اش را ربوده است . و آن زن جز آنكه از او ترحم جوید چاره اى نداشته است . آنها پیروزمندانه ، با غنایم ، بى آنكه زخمى بردارند، یا قطره اى از خونشان ریخته شود، بازگشته اند. اگر مرد مسلمانى پس از این رسوایى از اندوه بمیرد، نه تنها نباید ملامتش ‍ كرد بلكه مرگ را سزاوارتر است .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
۰
۲
شورای تامین کار خوبی کرده همین محل های غیر رسمی چهره فقر رو ایجاد کرده و اتباع باید در کمپ ها باشند و تا زمانی که نمی تونن محل سکونت برای خودشون داشته باشن در کمپ بمونن
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
صد رحمت به ... که چنین تفکری در مورد هم نوعانش ندارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
۲
۰
دوستی که میخوای همه را مثل سگ بکشی. بهتر نبود این عصبانیت را سر داعش خالی میکردی؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
۱
۰
انسانیت جای نژاد پرستی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
۰
۰
ای کاش این خبر تکذیب بشه
پاسخ
شیرمحمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
۰
۱
نمیدانیدبدانیدیک تعداد در پوشش گدابرای سازمان جاسوسی اسراییل به ایران میان دقت کنید چرا شبهای احیا،دهه اول محرم،نزدیکی به ۲۲بهمن تعدادشان در مراکز حساس مثل دانشگاه ها ،مقرهای نظامی وغیره زیاد می شود پس دست شورای تامین درد نکند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
حقا که بویی از انسانیت نبرده اید.
آیا جاسوسها می روند مزارع ذرت مردم کار می کنند؟ یا می روند در پاستور و بهارستان کار می کنند؟
این هم که در شب های شلوغ گداها زیاد می شوند مربوط به ماهیت تکدی گری است. اگر شب های شلوغ نیاید چه وقت بیایند؟
بگذریم که اینها گدا نبودند.
جرمشان فقط شیعه بودن بود.
اما حتی اگر گدا و حتی جاسوس هم بودند این نحوه برخورد با آنها بشدت غیرانسانی و مخالف همه تعالیم اسلام بود.
جدیدترین اخبار پربازدید ها