أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۵۳۶۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۱     ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
بازیگران سینمای انگلیس برای ایفای نقش در سریالی تاریخی وارد کشور می‌شوند.

به گزارش پایگاه 598، محسن علی‌اکبری در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، گفت: ادامه تصویربرداری سریال «نفوذ»‌ به کارگردانی جواد شمقدری در منطقه غرق‌آباد حد فاصل ساوه و همدان در حال ضبط است و تا به امروز بیش از 60 درصد کار فیلمبرداری شده است.

تهیه‌کننده «نفوذ» افزود: در حال حاضر عوامل تولید صحنه‌‌های کردستان را ضبط می‌کنند و همزمان تدوین موازی این سریال توسط مهدی اسدی و زیر نظر شهریار بحرانی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تا چند هفته آینده 6 بازیگر مطرح سینمای انگلیس برای ایفای نقش شخصیت‌های امریکایی در سریال «نفوذ» به پروژه اضافه می‌شوند که در حال هماهنگ کردن سفر آنها به ایران هستیم.

داستان این سریال به سال 57 مربوط می‌شود و به مدت 8 ماه در مقطع انقلاب، نفوذ آمریکایی‌ها را در عرصه‌های مختلف نظام پهلوی و بحث قانون کاپیتولاسیون نشان می‌دهد. در مجموع این سریال دخالت‌های آمریکا در ایران را نشان می‌دهد و قانون کاپیتولاسیون را زیر سؤال می‌برد که این چه قانونی بود که به نفع آمریکایی‌ها تصویب شده بود که هر کاری می‌خواستند در کشور ما انجام می‌دادند. تمام مباحث مطرح شده در سریال بر اساس مستندات تهیه شده است. دو قشر در انقلاب اسلامی ایران تأثیر بسیاری داشتند جوانان و دانشجویان که در این سریال در قالب ملودرام و داستان‌های مجزا به آن‌ها نگاه خاص و ویژه‌ای شده است. این احتمال وجود دارد تا نسخه سینمایی این اثر هم تولید شود.

«نفوذ» در سه فاز پیش‌بینی شده، فاز یک از پیش از انقلاب شروع می‌شود و تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت می‌کند. فاز‌های بعدی هم به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی که با حمایت آمریکا صورت گرفت، می‌پردازد و تولید فاز اول دو سال به طول می‌انجامد.

امین اسکندریان (مهدی نقش اول سریال)، کیمیا اکرمی (محبوبه نقش اول زن)، احمد نجفی (پرویز)، حمید گودرزی (نفیسی)، رحیم نوروزی (سُرخو)، علیرام نورایی (بکتاش)، صالح میرزا آقایی (سرهنگ شریف‌زاده)، شهره لرستانی (مادر محبوبه)، زهرا سعیدی (مادربزرگ مهدی)، حجت‌الاسلام سید محسن هاشمی (استاد حوزه علمیه و نماینده امام خمینی)، جلیل فرجاد (دانشفر)، ماشاله شاه مرادی (حاج عرفان)، کاوه سماک‌باشی (سروان عباسی)، امیرمحمد زند (حجت‌الاسلام سید عباس موسوی قوچانی)، یلدا افشاری‌نیا (مهناز)، شیوا بلوچی (شهره)، نجوا صاحب‌الزمانی (ثریا)، فاطمه بیگی (ناهید)، محمدجواد جعفرپور (قاسم)، جلال فاطمی (سرهنگ دیویس) بازیگران ایرانی این سریال و فیلیپ ساترکین (مایکل مترینکو)، سامی بابو (چارلز جونز) از بازیگران خارجی این سریال هستند.

سایر عوامل این سریال عبارتند از: نویسنده و کارگردان جواد شمقدری، مهدی ارگانی مشاور و ناظر پروژه، محمود غلامی مجری طرح، عبدالحمید قدیریان مدیر هنری، شهریار بحرانی مدیر تدوین، مهدی اسدی تدوین، علی علی‌اکبری دستیار تولید، امیرحسین مدرس دستیار برنامه‌ریز، مهدی نبی‌زاده عکاس.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها