أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۵۴۲۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
گفتگوی شفاف ۵۹۸ با روحانی جنجالی فضای مجازی؛
حجت‌الاسلام صدرالساداتی طلبه جوان حوزه علمیه و چهره خبرساز این روزهای اینستاگرام در گفتگو با خبرنگار 598 اظهار داشت: حضرت امام "اشرافیت گرایی مسئولین" را مهم‌ترین عامل ضربه زدن به‌نظام می‌دانستند و همیشه نسبت به کاخ‌نشینی و تجمل‌گرایی حاکمان هشدار می‌دادند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت‌الاسلام صدرالساداتی طلبه جوان حوزه علمیه و چهره خبرساز این روزهای اینستاگرام که برادر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدروح‌الله صدرالساداتی نماینده خبرگان رهبری و داماد آیت‌الله مدرسی است در گفتگو با خبرنگار 598 به اندیشه امام خمینی و بنیان‌های نظام جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت امام "اشرافیت گرایی مسئولین" را مهم‌ترین عامل ضربه زدن به‌نظام می‌دانستند و همیشه نسبت به کاخ‌نشینی و تجمل‌گرایی حاکمان هشدار می‌دادند.

وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های پس از انقلاب و به‌خصوص دوران بعد از جنگ، بسیاری از مسئولین کشور به سمت زندگی اشرافی گرایش پیدا کردند، سکونت در مناطق گران‌قیمت شهر، خرید ماشین‌های آن‌چنانی و دریافت حقوق‌های نامتعارف جلوه‌هایی از زندگی اشرافی هستند که متأسفانه در بین برخی از مسئولین ما رواج پیدا کرد.

این فعال حوزوی بیان کرد: تجمل‌گرایی و بریزوبپاش مسئولین در دولت آقای روحانی به اوج خود رسید، به‌گونه‌ای که در عرض شش ماه (بعد از استقرار دولت یازدهم) حقوق مدیران ارشد 120 درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش 598، صدرالساداتی افزود: گسترش شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام باعث شده بسیاری از سلبریتی ها و مسئولین ژست عدالت‌خواهی به خود بگیرند و این مفهوم متعالی را به ابزاری برای خودنمایی بدل کنند به همین خاطر ما به این موضوع ورود کرده‌ایم و سعی می‌کنیم آنچه را که در زندگی مسئولین جریان دارد برای مردم روشن کنیم.

وی عنوان کرد: بهترین روش برای مبارزه با اشرافی گری این است که تک‌تک مسئولینی که زندگی اشرافی دارند را مورد سؤال قرار دهیم و از افشا کردن نام آنان نترسیم، در اینستاگرام این قابلیت وجود دارد که افراد را به شفاف‌سازی دعوت کنیم و نامشان را نیز تگ کنیم.

وی ادامه داد: اولین ثمره مبارزه با اشرافیت گرایی، ضد ارزش شدن این پدیده شوم است چراکه اگر زندگی اشرافی و لوکس به‌عنوان یک ارزش تلقی شود و قبح آن از بین برود دیگر به این راحتی نمی‌توان برای ریشه‌کن نمودن آن از فشار افکار عمومی استفاده کرد.

این فعال مجازی ضمن انتقاد از عملکرد قوه قضاییه گفت: علاوه بر این، مبارزه با اشرافی گری می‌تواند ما را چند قدم به "شفافیت" نزدیک‌تر کند؛ قوه قضاییه نشان داده که اهتمام چندانی برای حرکت به سمت شفافیت ندارد بر همین اساس ما بنا داریم در چارچوب قانون برخی مسائل را برای مردم روشن کنیم و مسئولین را به پاسخگویی وادار نماییم.

صدرالساداتی بیان کرد: مهم‌ترین هدفی که ما در مبارزه با اشرافی گری دنبال می‌کنیم احیای گفتمان انقلاب است، انقلاب اسلامی به وجود آمد تا مردم را به تهذیب نفس دعوت کند و اخلاق اسلامی را در جامعه تعمیق دهد اما وقتی مسئولین حکومت زندگی اشرافی داشته باشند و مردم نسبت به آن‌ها بدبین باشند چگونه می‌توان معنویت را در جامعه گسترش داد؟

به گزارش 598، وی منشأ تجمل‌گرایی سلبریتی ها را گرایش مسئولین به زندگی اشرافی دانست و گفت: وقتی مسئولین ما که بعضاً در کسوت روحانیت هم هستند در بهترین ویلاهای شهر زندگی می‌کنند و گران‌ترین برندهای بازار را می‌پوشند از یک سلبریتی چه توقعی می‌توان داشت؟

حجت‌الاسلام صدرالساداتی در پایان افزود: تا زمانی که مسئولین ما به دنبال دنیاگرایی باشند، نمی‌توان جامعه را در مسیر صحیح حرکت داد فلذا در درجه اول مسئولین کشور باید شیوه زندگی خود را اصلاح کنند، که اگر چنین شود جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

* وحید عزیزی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها