أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۵۴۵۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
اگر هنوز استان سیستان و بلوچستان را ندیده‌اید و به زاهدان سفر نکرده‌اید، وقت آن رسیده برای سفر به زاهدان برنامه‌ریزی کنید. جاینت به کمک شما می‌آید تا شما را به مقصد سفر دلخواه تان نزدیک کند.

زاهدان یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان سیستان و بلوچستان و در محدوده شمالی استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. نام پیشین این شهر «دزآپ» بوده که در زمان رضا شاه به «زاهدان» تغییر یافته‌است. زاهدان از سمت شمال به شهرستان زابل و، از سمت جنوب به شهرستان خاش، از سمت شرق به کشورهای افغانستان و پاکستان و از سمت غرب به شهرستان فهرج منتهی می‌شود.

جاذبه های گردشگری زاهدان

جاذبه های تاریخی زاهدان را میتوان به خانه ابویی, دبستان آیت الله طالقانی, ساختمان دادگستری, مجموعه امیر توکل کامبوزیا, ساختمان قدیمی پست زاهدان, کاروان سرای نصرت آباد, مسجد شاه علی زاهدان, مسجد زرنج, آرامستان هفتاد مولا, قلعه تپه لادیز, معماری صخره ای روستای تمین اشاره کرد. البته زاهدان دارای دو موزه به نام های موزه بزرگ منطقه ای جنوب شرق کشور و موزه شهدا است.

جاذبه های طبیعی زاهدان را میتوان به روستای زیبای تمین , چشمه آب معدنی, تالاب هامون و غار لادیز اشاره کرد.

آب و هوای زاهدان

آب و هوای زاهدان در بیش‌تر روزهای سال گرم و خشک می‌باشد. در فصل تابستان روزهایی بسیار گرم و شب‌هایی با حرارت نسبی کم را تجربه می کند. معمولاً در این شهر برف نمی‌بارد. با این حال بیشترین میزان نزولات جوی در استان، مربوط به زاهدان و هم چنین شهرستان خاش می‌باشد که عمدتاً در فصل زمستان رخ می‌دهد. در ماه‌های دی و بهمن، آب و هوایی عمدتاً خنک و شب‌هایی سرد در این منطقه حاکم است.

سوغات زاهدان

از جمله سوغاتی های محلی زاهدان می توان به ادویه ی مخصوص، انبه، کلوچه های خرمایی اشاره کرد.

اقامت در زاهدان

زاهدان سه هتل دارد که یک هتل چهار ستاره و یک هتل سه ستاره و یک هتل دو ستاره است، هم چنین زاهدان دارای دو هتل آپارتمان وسه مهانپذیر نیز هست.

تاریخچه فرودگاه بین المللی زاهدان

زاهدان با جمعیتی بالغ بر 700 هزار نفر ، مرکز استان سیستان و بلوچستان و دارای فرودگاهی بین المللی است. این فرودگاه در سال 1332 بطور رسمی افتتاح گردید. در ابتدا یک پرواز در هفته توسط شرکت هواپیمائی ایران در مسیر تهران-یزد-زاهدان-کراچی- بمبئی و بلعکس انجام می شد که از این طریق تجار ایرانی، پاکستانی و هندی را جابجا می کرد.

انجام این پرواز به کشورهای پاکستان و هندوستان در حدود 60سال پیش از فرودگاه زاهدان نشان دهنده بین المللی بودن این فرودگاه در همان سالهای آغازین فعالیت آن است.

فرودگاه بین المللی زاهدان به عنوان هشتمین فرودگاه بین المللی کشور و دارا بودن موقعیت ویژه ای که در شرق کشور از آن برخوردار است، اهمیت بسزایی در حمل و نقل و توسعه استان دارد.

چالش هایی نظیر دوری از مرکز کشور و پتانسیل هایی نظیر وجود مراکز آموزش عالی، دسترسی به آبهای آزاد، وسعت سرزمینی و همچنین قرارگرفتن در کریدور هوایی شرق و جنوب شرقی کشور، لازمه داشتن فرودگاهی با استانداردهای جهانی در این منطقه را می طلبد.

هم اكنون مساحت فرودگاه زاهدان 900 هكتار مي باشد و داراي سه ترمينال داخلي بين المللي و حج مي باشد كه هركدام به ترتيب داراي 4200، 2000و 1250 مترمربع مساحت است. هم چنین اين فرودگاه به شهرهاي تهران ، مشهد، كرمان، اصفهان، شيراز، چابهار، گرگان پرواز دارد و درمسيرهاي بين المللي به مسير دبي برنامه اي و مسيرهاي دمشق، بغداد، نجف و جده به صورت غير برنامه اي پرواز دارد.

مسافت و زمان چند پرواز داخلی به زاهدان

تهران به زاهدان با فاصله 1121 کیلومتر و حدود دو ساعت زمان پرواز، قیمت بلیط چارترتهران زاهدان و بالعکس بلیط چارتر زاهدان تهران شروع نرخ از 159600 تومان

مشهد به زاهدان با فاصله 951 کیلومتر و حدود یک ساعت و ده دقیقه زمان پرواز، قیمت بلیط هواپیما مشهد زاهدان و بالعکس بلیط هواپیما زاهدان مشهد شروع نرخ از 122500 تومان

شیراز به زاهدان با فاصله 801 کیلومتر و حدود یک ساعت و بیست دقیقه زمان پرواز، قیمت بلیط هواپیما از شیراز به زاهدان و بالعکس بلیط هواپیما زاهدان به شیراز شروع نرخ از 194600 تومان

چابهار به زاهدان با فاصله 731 کیلومتر و حدود یک ساعت زمان پرواز، قیمت بلیط هواپیما از چابهار به زاهدان و بالعکس بلیط هواپیما زاهدان به چابهار شروع نرخ از 105600 تومان
کرمان به زاهدان با فاصله 510 کیلومتر و کمتراز یک ساعت زمان پرواز، قیمت بلیط هواپیما از کرمان به زاهدان و بالعکس بلیط هواپیما زاهدان به کرمان شروع نرخ از 262000 تومان
گرگان به زاهدان با فاصله 1310 کیلومتر و حدود دو ساعت زمان پرواز، قیمت بلیط هواپیما از کرکان به زاهدان و بالعکس بلیط هواپیما زاهدان به گرگان شروع نرخ از 246400 تومان

بلیت داخلی پرواز زاهدان

در حال حاضر زاهدان به شهرهاي تهران ، مشهد، كرمان، اصفهان، شيراز، چابهار، گرگان پرواز دارد. برای مشاهد آخرین وضعیت بلیط هواپیما زاهدان و اطلاعات پرواز فرودگاه زاهدان در سایت هوشمند جاینت ابتدا مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را مشخص کنید، تمام پرواز های زاهدان برای شما به نمایش خواهد آمد که می توانید با استفاده از فیلترهای سمت راست پروازها را براساس قیمت (بلیط ارزان زاهدان)، نوع پرواز، ساعت پرواز، کلاس پرواز و نوع ایرلاین تفکیک کنید و پرواز مورد نظرتان را بدست آورید. و یا در صورت لزوم جهت راهنمایی بیشتر با واحد پشتیبانی جاینت به شماره 09126076900 تماس بگیرید، تیم پشتیبانی جاینت به صورت ۲۴ ساعته حتی در روزهای تعطیل عملکرد جاینت را تحت نظر داشته و شما را تنها نخواهند گذاشت و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستند.

همچنین این امکان در وب سایت جاینت موجود میباشد تا مسافران محترم بدون تماس با فرودگاه زاهدان، از اطلاعات پرواز فرودگاه زاهدان و بلیط چارتری زاهدان و تمام برنامه پروازی فرودگاه اطلاعات کسب نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها