أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۴۵۵۱۲
زمان انتشار: ۱۵:۵۲     ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
نیمه دوم امسال دوره گذار از رونق مسکن به رکود است، از ویژگی‌های این دوره خروج تدریجی سوداگران باهوش از بازار است. در عوض برخی از افراد که بینشی پیرامون دوره‌های رونق و رکود مسکن ندارند برای عقب نماندن از قافله، طمع کرده و به تله می‌افتند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، نیمه دوم امسال دوره گذار از رونق مسکن به رکود است، از ویژگی‌های این دوره خروج تدریجی سوداگران باهوش از بازار است. در عوض برخی از افراد که بینشی پیرامون دوره‌های رونق و رکود مسکن ندارند برای عقب نماندن از قافله، طمع کرده و به تله می‌افتند.

هفته آینده، گزارش مرداد ۹۷ تحولات بازار مسکن منتشر خواهد شد که پیش بینی می‌شود قیمت یک مترمربع مسکن تهران در میانه ۷ تا ۸ میلیون تومان (حدود ۷.۵ میلیون تومان) قرار گیرد. در این صورت، رشد قیمت مسکن در این ماه (مرداد ۹۷) نسبت به ماه مشابه سال ۹۶ از ۶۰ درصد فراتر میرود.

متوسط قیمت یک مترمربع مسکن تهران طی ۳ ماه اخیر (خرداد، تیر و مرداد ۹۷)، هر ماه نیم میلیون تومان (مجموعِ ۳ ماه، ۱.۵ میلیون تومان) افزایش یافته است که رشد بسیار بالا و شگفت انگیزی محسوب می‌شود؛ به طوریکه خریدران مسکن فقط طی بازه زمانی ۳ ماه اخیر ۲۵ درصد سود کردند.

این اعداد، بسیار اغواکننده است، اما سئوال اساسی این است که آیا این روند، تداوم خواهد یافت؟ متاسفانه یا خوشبختانه، پاسخ منفی است. تحلیل مدل‌های موجود، حاکی از آن است که تحرک بازار مسکن رو به پایان است و فعالان این بازار باید منتظر ایستگاه پایانی رونق باشند.

نیمه دوم امسال، دوره گذار از رونق به رکود مسکن است. از ویژگی‌های دوره گذار از رونق به رکود، خروج تدریجی سوداگران باهوش از بازار است. در عوض طی این دوره، برخی از افراد که بینشی پیرامون دوره‌های رونق و رکود این بازار ندارند، برای عقب نماندن از قافله، طمع می‌کنند و به تله می‌افتند.

موضوعی که از آن غفلت می‌شود این است که تحرک قیمتی بازار مسکن تهران در یکسال گذشته، قابل تداوم طی نیمه دوم سال جاری نیست و انتظار می‌رود به طور محسوسی از سرعتِ افزایشِ قیمت در بازار مسکن کاسته شود.

فعالان بازار مسکن تهران اعم از خریدار، فروشنده، سازنده و... می‌بایست در محاسبات اقتصادی خود، علاوه بر این مسئله، به رکود و ثبات نسبی قیمت این بازار طی سال‌های آتی توجهِ جدی داشته باشد. فعالان بازار مسکن در زمستان سال جاری (برخلاف زمستان سال گذشته) یاد این بیت مهدی اخوان ثالت خواهند افتاد؛ هوا بس ناجوانمردانه سرد است.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها