أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۴۵۷۰۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
با حضور وزیر نیرو:
قزوین- در چهارمین روز از هفته دولت در مراسمی با حضور وزیر نیرو بزرگترین نیروگاه بادی کشور وارد مدار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت صبح روز دوشنبه در مراسمی با حضوراردکانیان وزیر نیرو و زاهدی استاندار قزوین بهره برداری از بزرگترین نیروگاه بادی کشوردر منطقه طارم سفلی قزوین به بهره برداری رسید.

این نیروگاه به ظرفیت ۶۱.۲ مگاوات در منطقه طارم قزوین در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار احداث شده است.

برای اجرای این طرح ۸۹ میلیون یورو معادل ۸۰۰ میلیارد تومان است که با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است.

ایستگاههای نیروگاه بادی سیاهپوش هرکدام ۳.۴ مگاوات برق تولید می کند که با افتتاح آن بستر تامین انرژی مورد نیاز منطقه برای سالهای اینده تامین شده است.

این نیروگاه توسط بخش خصوصی احداث شده و از تسهیلات صندوق توسعه ملی هم برای اجرای آن اختصاص یافته است.

بزرگترین نیروگاه بادی کشور در سیاهپوش طارم سفلی استان قزوین شامل ۱۸ توربین ۳.۴ مگاواتی است که در مدت یک سال احداث شده است.

نصب پست برق ۳۳ به ۲۳۰ کیلو ولت به ظرفیت ۲۴۰ مگاوات آمپر و توربین های بادی سنکرون با اهن ربای دایم بدون گیربکس با برترین تکنولوژی روز دنیا از دیگر امکانات این نیروگاه است.

جلوگیری از انتشار سالانه ۱۱۰ هزار تن گازهای گلخانه و کاهش آلودگی محیط زیست معادل کاشت ۱۱۰۰ هکتار جنگل و الودگی ۲۲ هزار خودرو و نیز تولید انرژی پاک الکتریکی برای بیش از ۷۵ هزار خانوار و یا ۲۵۰ هزار نفر جمعیت از دیگر ویژگیهای نیروگاه بادی در سیاهپوش قزوین است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها