أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۴۶۱۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
مدیر موسسه جامعه القرآن:
حجت الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی طباطبایی، گفت:تا زمانی که مرکزی برای کنترل طرح های قرآنی بین علاقمندان به طرح های قرآنی نداشته باشیم بررسی نقاط قوت و ضعف آن مورد اهمیت قرار نمی گیرد.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی طباطبایی مدیر موسسه جامعه القرآن و العترت اهل البیت(ع)در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حفظ تخصصی یکساله و طرح های دیگری که در موسسه جامعه القرآن برگزار می شود ، گفت:  تا زمانی که ما مرکزی  برای  کنترل طرح هایی که در بین علاقه مندان به قرآن استفاده می شود نداشته باشیم بررسی نقاط قوت  و آسیب های آن مورد اهمیت واقع نمی شود. بر همین منوال هر کسی  کار خودش را میکند و بر هر فردی که فعالیت قرآنی را بر اساس طرحی انجام می دهد نباید خرده گرفت.

وی به عدم فایده  مشکلات طرح های  قرآنی اشاره کرد و افزود: این موارد تا کنون چندین بار مطرح شده و تا کنون مرکزی برای رفع و بررسی طرح ها و  رویداد های موجود پایه گذاری نشده است.به عنوان مثال من اگرطرحی را ابداع کردم این طرح را کجا باید به ثبت برسانم یا چه کسی باید به آن رای بدهد و اگر ثبت شد آیا فرد دیگری میتواند از آن استفاده کند یا خیر؟ هیچ کدام مشخص نیست و هر کس طبق دستور العمل خودش رفتار می کند.

وی با اعلام اینکه طرح های قرآنی باید جایی به ثبت برسد ادامه داد: اگر مرکزی جهت ثبت آثار و ابداعات قرآنیان باشد بعد از ثبت اگر کسی ایرادی برآن وارد نماید بر اساس تایید مرکز آن شبهه رد خواهد شد .

 طباطبایی مبدع طرح های متنوع قرآنی از جمله طرح اشاره، اظهار داشت: در فضای قرآنی ناقض و منقوض زیاد مشاهده می شود ما طرح یکساله قرآن را نقض میکنیم در حالیکه طرح سه ماهه حفظ کل قرآن ارائه می شود.

وی ادامه داد: باید مرکزی جهت سازماندهی طرح های قرآنی وجود داشته باشد. به عنوان مثال برای یادگرفتن روخوانی پنج طرح وجود داشته و موسسات بتوانند در حالی از این طرح ها استفاده کنندکه مهر تایید به آن خورده  و برای اهالی قرآن تعریف شده باشد.

مدیر موسسه جامعه القرآن با تاکید براینکه چندین طرح در دست اجرا دارم اما ترسی برای فراگیری آنها وجود دارد خاطر نشان کرد: من طرح های مختلفی را برای اجرا دارم  اما ترس برای فراگیری آنها دارم وجود مرکزی جهت بررسی فواید طرح بسیار لازم است در این صورت یا تایید می شد و یا رد میکردند که اگر تایید شد دیگر کسی حق صحبت در این خصوص را نخواهد داشت اما چنین مرکزی را در هیچ دستگاه قرآنی نداریم.

طباطبایی افزود:یکی دیگر از مزایای چنین نهادی  این است که هر کسی طرح قرآنی جدید را به اسم خودش به ثبت برساند و هم دیگر بی چون و چرا اجرا شود.هر کس در جامعه قرآنی طرح نو و برنامه ی جدید داشته باشد  با ارائه به این مرکز به ثباتی جهت اجرا یا عدم اجرا خواهند رسید اما امروزه هر کسی برای خودش طرحی را به اجرا در می آورد.

مدیر موسسه جامعه القرآن با تاکید به روش اشاره گفت: اول روش اشاره را روش مناسبی نمی دانستند اما در حال حاضر تمام موسسات قرآنی به روش اشاره فعالیت میکنند.

وی با این نکته که موضوع حفظ تخصصی قرآن تا زمانی که مرکزی جهت سنجش طرح های قرآنی نیست  بی فایده خواهد بود ادامه داد: موضوع بحث باید روی این نکته باشد که چنین مرکزی جایش خالی است بعد طرح های موجود چالش ها و نقص های آنان را ببینند  و موشکافی و بحث و نقد کنند که بعد از آن اگر به تصویب رسید  کسی نتواند آن را نقض کند .ما چنین امری در فضای قرآنی کشور نداریم.ما نه فقط در حفظ تخصصی یکساله در تمامی موضوعات نونهالان نوجوانان  در رشته های مختلف مفاهیم و تفسیر و اشاره و حفظ به مشکل برخورده ایم.

این فعال قرآنی تصریح کرد:  باید مرکزی را جهت تشخیص نوع فعالیت های قرآنی داشته باشیم اگر این مرکز باشد می تواند به تثبیت فعالیت های قرآنی کمک زیادی کند.طرح های سه ماه و شش ماه حفظ قرآن قبل از یکسال است و  باید آنها پیگیری شوند.

طباطبایی در پایان گفت: در این مسائل اینکه کسی حرف دیگری ر ا قبول نکند و در آخر هر فردی نظر خودش را داشته باشد راه به جایی نمی برد و تشتت در جامعه قرآنی را بیشتر می کند.باید هر کس طرح قرآنی جدید داشت به اسم خودش ثبت شودو قبل از ثبت هیئتی آن را تایید کنند  تا در آخر به عنوان یک طرح در سطح بین المللی مطرح شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها