يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۶۱۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۱     ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
حجت‌الاسلام قمی در دیدار طلاب جوان:
رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به لزوم درگیری طلاب با دغدغه‌های مردم افزود: درگیر دغدغه‌ها می‌شویم و راه را ادامه خواهیم داد. اسلام ناب و انقلابی باید به مردم عرضه شود. اگر در این مقطع اسلام را معرفی نکنیم، همه ما مسوولیم. باید از طریق خدمت اسلام ناب را عرضه کنیم. ما باید آماده باشیم. اگر آماده خدمت به مردم نباشیم، جا خواهیم ماند.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست «دومین هم اندیشی نهال قد کشیده» که به مناسبت سالروز دیدار طلاب حوزه تهران با رهبر معظم انقلاب عصر چهارشنبه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: بنده از قبل خودم را با افتخار خادم طلاب می‌دانم. برای خدمت به طلاب به دنبال تاسیس مدرسه جدیدی نبودم و خود را در همه حوزه‌ها خادم می‌دانستم.

وی با تاکید بر لزوم تغییر در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: تغییر، ناموس هستی است. نهاد جهان ناآرام است و حوزه باید خود را با آهنگ تغییرات هماهنگ کند. اگر این کار را نکند، خواهد مُرد. باید با یکدیگر برای تحفظ اصالت طلبگی و تغییر همکاری کنیم. حوزه خود ما هستیم. تغییری که باید اتفاق بیفتد این است که از هویت برتر طلبگی صحبت کنیم.

این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: اولین گام در مبارزه، اراده است. پس از آن باید سلطه شیطان که امروز تجلی آن آمریکاست را برخود حرام کنیم. هیهات که فرزندان خمینی اسیر مشهورات زمان و بی‌حالی و کارمندی باشند. چه شیرینی از این بالاتر که ما بر فرق آمریکا فرود آییم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به لزوم درگیری طلاب با دغدغه‌های مردم افزود: درگیر دغدغه‌ها می‌شویم و راه را ادامه خواهیم داد. اسلام ناب و انقلابی باید به مردم عرضه شود. اگر در این مقطع اسلام را معرفی نکنیم، همه ما مسوولیم. باید از طریق خدمت اسلام ناب را عرضه کنیم. ما باید آماده باشیم. اگر آماده خدمت به مردم نباشیم، جا خواهیم ماند. اما اگر وظیفه‌مان را درست انجام دهیم، تهران می‌تواند پایتخت واقعی ام القرای جهان اسلام باشد.

وی ادامه داد: به فضل خداوند و با اتحاد و همکاری‌های مشترک باید بتوانیم اتفاقات و اقدامات بزرگی را در جهت حل مسائل و مشکلات مردم ابتدا در تهران و حاشیه‌های آن و سپس در سراسر کشور اجرایی و محقق کنیم.

حجت‌الاسلام قمی در پایان گفت: بسیج دانشجو و طلاب باید دست در دست یکدیگر گره از کار مردم باز کنند.

پیش از سخنرانی حجت‌الاسلام قمی، جمعی از اساتید حوزه علمیه و نمایندگان طلاب در قالب میزگرد و تریبون آزاد به بیان نقطه نظرات و انتقادات خود پرداختند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها