يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۶۱۹۹
زمان انتشار: ۰۹:۰۶     ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
نجفی خوشرودی:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به حوادث اخیر بصره تاکید کرد: دولت عراق با شناسایی عوامل پشت پرده این تحرکات و برخورد قانونی با آنها، این توطئه‌ها را خنثی کند.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، علی نجفی خوشرودی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به تحولات روزهای اخیر شهر بصره عراق و حادثه شب گذشته در تعرض به سرکنسولگری ایران در این شهر، اظهار داشت: مطالبات اجتماعی که در داخل کشور عراق وجود دارد، برای عده‌ای دستمایه شده تا از این مساله سوءاستفاده کرده و در روند روابط دوستانه دولت های ایران و عراق و دو ملت اخلال ایجاد کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد دولت عراق با شناسایی عوامل پشت پرده این تحرکات و برخورد قانونی با آنها، این توطئه‌ها را خنثی کند و پیام روشنی برای تقویت روابط دوجانبه ارائه دهد؛ ضمن اینکه طبق موازین بین‌المللی، دولت عراق مسئولیت حفاظت از اماکن دیپلماتیک را نیز بر عهده دارد و نباید در این رابطه کوتاهی صورت بگیرد.

‌سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به طراحی‌های فتنه‌انگیز برای بدنام کردن گروه های مقاومت از جمله عصایب اهل‌الحق و حشدالشعبی در ناآرامی های اخیر بصره تصریح کرد: عاملان این ناآرامی‌ها به خوبی از رویکرد مردمی این گروه ها برای تامین امنیت کشور عراق و مبارزه با تروریسم اطلاع دارند، لذا از همین ناحیه ورود کرده و تلاش می‌کنند تا به وجهه این قبیل گروه‌های عراقی خدشه وارد کنند.

نجفی خوشرودی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، استراتژی ایجاد تشکیک و تردید نسبت به این گروه ها را دنبال می‌کنند، ولی همگان خواهند فهمید که واقعیت مسائل عراق چیست و چه اهدافی از تشکیک‌ها و تردیدها دنبال می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها