يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۶۳۱۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
یک کارشناس دینی گفت: در منبرهایم به مسائلی نظیر تکیه به بازار داخلی و اتکا به منابع کشور با محوریت اقتصاد مقاومتی خواهم پرداخت، اما عدم التزام مسئولان به بازار داخلی تضادهایی را پیرامون این موضوع ایجاد کرده است.

حسینیه‌ی 598/ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شریعت‌زاده، خطیب تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با بیان اینکه در دهه اول محرم در ۵ هیأت پایتخت به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت، بیان داشت: از صبح تا شب دهه اول جلسات متعددی دارم که بنا است در یکی از این جلسات به ادعیه سیدالشهدا بپردازم تا از منظر اخلاقی سیره این امام همام را تبیین کنم.

وی با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) از لحاظ بیان ادعیه جایگاه خاصی در میان اهل بیت (ع) دارند، افزود: آن حضرت، فرزند امیرالمؤمنین (ع) و حضرت صدیقه طاهره (س) است و از محضر  این بزرگواران، بسیار آموخته و طبیعی است که در بیان دعا جایگاه ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام شریعت‌زاده اظهار داشت: در جلسه بعدی به موضوع کلمات امام حسین (ع) از موسوعه سیدالشهدا (ع) اشاره‌ای خواهم داشت. همچنین بیان نکات و عبرت‌های تلفیقی میان تاریخ و فرمایشات اهل بیت (ع) با محوریت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  از دیگر موضوعات سخنرانی‌ام در ماه محرم است.

وی ادامه داد: تجربه ۲۰ سال منبر به من نشان داده که بیان صرف مسائل تاریخ جوابگو مستمع نیست. در میان سخنانم به نامه‌ها و خطبه‌های حضرت در این سفر ۶ ماهه از مدینه به کربلا بیان می‌کنم. البته در جلساتی که با جوانان دارم که عمده آن‌ها در شب است به مسائل مرتبط به این قشر می‌پردازم.

این خطیب تهرانی با بیان اینکه بارها در منبرهایش از اقتصاد مقاومتی سخن گفته است، خاطرنشان کرد: مردم ما مردم بسیار شریفی هستند، اما مسائل اقتصادی به خصوص در یک سال گذشته به آن‌ها فشار وارد کرده است. این مسائل را به مسئولان نیز انتقال داده‌ام. اما از آنجایی که مسئولان به وظایف خود عمل نکرده‌اند، بیان این مطالب می‌تواند بازخورد منفی داشته باشد.

وی افزود: ر منبرهایم به مسائلی نظیر تکیه به بازار داخلی و اتکا به منابع کشور با محوریت اقتصاد مقاومتی خواهم پرداخت، اما عدم التزام مسئولان به بازار داخلی تضادهایی را پیرامون این موضوع ایجاد کرده است. زیرا همان گونه که مطرح کردم، بیان این مورد میان مستمعان بازخورد خوبی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام شریعت‌زاده در پایان به جلسات سخنرانی‌اش در دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: ساعت ۸:۳۰ در هیأت آهن فروشان، ساعت ۹:۳۰ در هیأت بزازان، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد صدریه میدان خراسان، ساعت ۲۱ در هیأت محبان الحسین ۱۷ شهریور و ساعت ۲۲:۳۰ در روبروی پارک پلیس تهرانپارس به ایراد سخنرانی می‌پردازم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها