أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۴۶۳۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
یادداشت/
حسین شریعتمداری
امسال اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حالی برگزار می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ریاست دوره‌ای و یک ماهه شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد. اعزام نیروهای پاسدار صلح، تصویب تحریم‌های بین‌المللی، و اعطای اجازه استفاده از نیروی نظامی علیه کشورهای دیگر و... از جمله اختیاراتی است که در حوزه وظایف این شورا قرار دارد.

 شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی این سازمان ضمن آنکه مسئولیت‌ها و شرح وظایف جداگانه‌ای دارند ولی برای آنها وظایف و اختیارات مشترکی نیز تعریف شده است به‌گونه‌ای که رئیس ‌شورای امنیت سازمان ملل متحد، بعد از دبیر کل این سازمان دومین جایگاه را در اختیار دارد. ریاست دونالد ترامپ بر شورای امنیت سازمان ملل اگرچه دوره‌ای و یک ماهه و بر اساس حروف اول نام کشورها (به زبان انگلیسی) است، ولی به هر حال، امروز دونالد ترامپ رئیس‌جمهور هتاک، خونریز و غارتگر آمریکا که هیچ فرصتی را برای کینه‌توزی و دشمنی با ایران اسلامی و اهانت‌های پی در پی به مردم ایران و... از دست نداده، بر این کرسی تکیه زده است و اکنون فرصت مناسبی به دست آمده است که رئیس‌جمهور کشورمان با اعتراض رسمی و آشکار به ریاست ترامپ بر شورای امنیت سازمان ملل متحد از شرکت در مجمع عمومی سالانه این سازمان خودداری کند تا از این طریق و با تحقیر ترامپ، لااقل به بخشی از اهانت‌های آمریکا علیه ایران و مردم ایران پاسخ داده باشد.

گفتنی است که نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بلافاصله بعد از اعلام ریاست ترامپ بر شورای امنیت این سازمان گفته است ترامپ قصد دارد در دوره ریاست خود بر شورای امنیت سازمان ملل یکی از نشست‌های این شورا را به بررسی نحوه اعمال فشار بیشتر بر ایران به‌خاطر نقض قطعنامه‌های سازمان ملل اختصاص دهد! یعنی برخلاف ما که بسیاری از فرصت‌های طلایی را از دست می‌دهیم، آمریکا حتی فرصت یک ماهه ریاست بر شورای امنیت را نیز برای ادامه دشمنی با ایران اسلامی نادیده نمی‌گیرد!

خودداری آقای روحانی از شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند پاسخ دندان‌شکنی به اهانت‌های بی‌وقفه ترامپ به ایران اسلامی و مردم شریف آن باشد. ضمن آنکه مگر حضور همه ساله آقای روحانی در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل چه دستاوردی داشته است که با عدم حضور ایشان از دست برود؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها