أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۶۳۴۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
استاندارد دوگانه سلبریتی ها در برخورد با دزدان و جنابتگران:
نمایش «رویای شب تابستان» مشتی است نمونه خروار، کم نیستند برنامه‌هایی که در طول سال با مضامین ضدفرهنگی تولید می‌شوند و به نمایش درمی‌آیند؛ وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی امر فرهنگ می‌بایست ممیزی‌های تعریف‌شده را در مورد این‌گونه برنامه‌ها اِعمال کند.
سرویس فرهنگی پایگاه 598؛ به دنبال انتشار گزارشی در سرویس فرهنگی پایگاه 598 مبنی بر اجرای رقص بانوان در نمایش «رویای شب تابستان» مقامات قضایی طبق وظیفه ذاتی خود در دفاع از حقوق شهروندی و قوانین رسمی کشور به موضوع ورود کرده و افراد متخلف را به دادگاه فرهنگ و رسانه احضار نمودند.

چندی پیش مریم کاظمی کارگردان نمایش «رویای شب تابستان» نمایشی موزیکال را به روی صحنه برده بود که در این نمایش در موارد متعددی دختران بازیگر به رقاصی می پرداختند. نمایشی که به علت رعایت نشدن شرع و قانون در آن در پی ساختارشکنی و قبح شکنی از رفتارهای غیرشرعی بود و همین امر موجب گردید که تعدادی از کارشناسان فرهنگی و فعالان حوزه سینما عملکرد دستگاه های نظارتی را مورد نقد قرار داده و خواستار برخورد قاطع با عوامل این برنامه شدند.

در همین راستا مقامات دستگاه قضا ضمن ورود به این موضوع، مریم کاظمی کارگردان نمایش و همچنین سعید اسدی رییس مجموعه تئاتر شهر را برای پاسخگویی به دادگاه فرهنگ و رسانه دادسرای تخصصی امور فرهنگی و هنری احضار نمود.

احضار عوامل این نمایش هرچند که براساس قانون صورت گرفت اما برخی از بازیگران سینما که ظاهراً اطلاعی از تخلف صورت گرفته نداشتند، در واکنشی شتاب‌زده، دستگاه قضا را مورد هجمه قرار دادند.

گذشته از تخلف هایی که توسط عوامل نمایش «رویای شب تابستان» صورت گرفته است، مسئله دیگری که باید مدیران و ناظران وزارت ارشاد بیشتر به آن دقت کنند، محتوای ارئه‌شده در چنین برنامه هایی است.

نمایش «رویای شب تابستان» مشتی است نمونه خروار، کم نیستند برنامه‌هایی که در طول سال با مضامین ضدفرهنگی تولید می‌شوند و به نمایش درمی‌آیند؛ وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی امر فرهنگ می‌بایست ممیزی‌های تعریف‌شده را در مورد این‌گونه برنامه‌ها اِعمال کند که گویا نه تنها نظارتی در این زمینه وجود ندارد بلکه عده ای به دنبال گسترش ولنگاری و هنجارشکنی در عرصه فرهنگ می باشند

 

نکته عجیب‌تر اینکه در پی احضار کارگردان نمایش «رویای شب تابستان» چهره‌هایی همچون «گلاب آدینه» و «حبیب رضایی» از دادگاه فرهنگ و رسانه تقاضا می‌کنند که به‌جای برخورد با هنرمندان، با دزدان و جنایتکاران مقابله کند، این درحالیست که وظیفه ذاتی دادگاه فرهنگ و رسانه برخورد با تخلفات مربوط به حوزه‌های فرهنگی می‌شود و محدوده اختیارات آن شامل مسائل جنایی نیست.

از طرفی تجربه نشان داده که اظهارنظر شخصیت‌های سلبریتی بیش از آنکه بر مبنای عقلانیت و منطق استوار باشد، بر پایه تعصب، عدم آگاهی و لج‌بازی بیان می‌شود؛ درخواست سلبریتی‌ها برای برخورد با دزدان و جنایتکاران درحالی مطرح می‌شود که چندی پیش همین جماعت نسبت به محاکمه یک سارق مسلح به نام «بهمن ورمزیار» اعتراض کرده بودند؛ حمایت گسترده از دو جنایتکار معروف به نام‌های «محمد ثلاث» و «رامین حسین پناهی» نیز به خوبی نشان می‌دهد که انگیزه سلبریتی‌ها در برخورد با مسائل، بیشتر عقده‌گشایی سیاسی و ایستادن در برابر قانون است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
۲
۰
امروز دین در حجاب خلاصه شده و مهمترین سنگر دین همین حجاب است.
حجاب امروز همان تپه رمات و کوه تیراندازان احد است که اگر از دست برود همه چیز از دست رفته است.
نظامی که بی حجابی و تبدیل ظاهر کشور شیعه به کشور لاییک را پذیرفت همه هستیش را از دست می دهد.
اگر شک داری ببین که چرا این همه تهاجمی که علیه حجاب است و این همه پول و رسانه ای که صرف ترویج بی حجابی می شود در مورد هیچ گناه دیگری انجام نمی شود.
حتی اینقدر که حمله به حجاب صورت می گیرد به خود ولایت فقیه حمله نمیشود!
پس بفهمید که دشمن چرا این جا را نشانه رفته است.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
۳
۰
برخورد با این دست به اصطلاح هنرمندان و سیاسیون هم جزیی از حقوق شهروندی منه. چرا که با این کارشون چشم دریده ها زیاد میشن و ناموس من هم به خطر میفته
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
۰
۱
مملکت را گند و کثافت برداشته . همه دزد و رانت خوارند و بقیه هم بی حیایی میکنند .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها