کد خبر: ۴۴۶۳۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
یک خطیب تهرانی گفت: در سیر امامت حضرت اباعبدالله (ع) می‌بینیم که ایشان تدبیر احسن کرد که این تدبیر برای ما به خصوص در زمان تحریم قابل استفاده است.

حجت‌الاسلام سیدحسین خادمیان خطیب تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با بیان اینکه پایه و اساس سخنرانی‌‌اش در دهه اول محرم درباره «انسانیت در مکتب امام حسین (ع)» است، اظهار داشت: در این دهه به موضوعاتی نظیر «هندسه انسانیت از نظر قیام امام حسین (ع)»، «حقوق و انسانیت در مکتب عاشورا» و «وظایف شخصی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی انسان در مکتب عاشورا» خواهم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه به موضوع انسانیت در مکتب عاشورا کم‌تر توجه شده و یا نگاه نشده است،‌ افزود: با توجه به اینکه در موضوع داخلی و بین‌المللی نگاهی به جایگاه انسان در کتب اسلام نشده است و برخی افراد مسأله عاشورا را یک مسأله خشونت‌آمیز و جنگی می‌دانند؛ جنگی که بر سر حکومت و اختلاف است، از این جهت تحلیل و تبیین می‌کنم که عاشورا اگر ماندگار شده است، نگاه جامع،‌کامل، متعالی و رشددهنده به انسان و انسانیت داشته است.

حجت‌الاسلام خادمیان بیان داشت: مکتب قیام امام حسین (ع) به ظرائف مادی انسانی و ظرفیت‌های معنوی انسان و انسانیت در زمان خودش، پس از زمان خودش و حتی در زمان ظهور و دوران ظهور توجه دارد.

وی با بیان اینکه ذیل مباحث سخنرانی‌اش گریزی به اقتصاد مقاومتی خواهد داشت،‌ ادامه داد: در این مباحث مطرح می‌کنم که نگاه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، وظایف خانواده و حتی انسان در نوع رابطه با حکومت، انتخاب حاکمان و مباحث شغل و فساد باید چگونه باشد. اینکه انسان زمانی در نعمت است یا در زمانی که از نعمت به هر دلیلی محروم است، چگونه باید رفتار کند.

این خطیب تهرانی تصریح کرد: همه این مسائل این گونه تبیین، تعریف و تحلیل خواهد شد که امام حسین (ع) در آن لحظاتی که در اوج آزادی در انتخاب نعمات بودند، چگونه برخورد کردند و در آن لحظاتی که در تحریم جنگ کربلا بودند، چگونه رفتار کردند.آیا سخاوت و مدیریت مالی حضرت تغییر کرد و اگر تغییر کرد، خدایی نکرده به سمت رذالت‌ها  و سوتدبیرها بوده یا سخاوت.

وی گفت: در سیر امامت حضرت اباعبدالله (ع) می‌بینیم که حضرت تدبیر احسن کرد که این تدبیر برای ما قابل استفاده است. از همه این حالات بحث مدیریت احسن و تابعیت ایشان از امر و نهی الهی و به تبع آن بهره‌مندی خود و جامعه‌اش از بهترین امکانات، فراخور زمان مکان بوده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها