کد خبر: ۴۴۶۴۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
نگاهی به فرافکنی یک اصلاح طلب لیست امید مجلس دهم؛
خانم نماینده اصولا با عملکردهای دولت روحانی کاری ندارد زیرا قوه مجریه و مقننه چوب های دو سر طلایی هستند که می تواند به بدنه اجتماعی اصلاحات ضربه بزند لذا ایشان برای اینکه اصلاح طلبان را از هزینه های حمایت از دولت روحانی که تا سه سال هم می تواند خدمت رسانی به اصلاح طلبان را داشته باشد رهایی بخشد و منفعت دوسویه ای را برایشان به ارمغان آورد "پای رهبری را به این معادله وارد می کند تا به تمام اهداف یاد شده برسد.
سرویس سیاسی پایگاه 598- رضا احمد زاده/ پروانه سلحشوری در بخشی از نطق انحرافی خود از وضعیت این روزهای جامعه چنین گفت: «می‌خواستم از امتیازگیری و بده بستان‌هایی که می‌گویند برخی نمایندگان انجام می‌دهند، صحبت کنم و اینکه طرح‌هایی که بعضاً مطرح می‌شود اولویت کشور و جامعه نیست و وقت مجلس را می‌گیرد و اینکه روزهای بسیاری به طرح سؤال و استیضاح بی نتیجه و بی فایده می‌گذرد، اما باز دیدم مگر نظارت استصوابی شورای نگهبان اجازه انتخاب بهتری را داده است و به ناچار مردم ما را انتخاب کرده‌اند که شاید جای دیگری که حق نمایندگی داشت را گرفته‌ایم.»

وی در جای دیگری و به زعم خود راهکاری برای عبور از چالش های پیش روی کشور ارائه می دهند و اینگونه می گوید: «اعتقاد دارم تنها راه برون رفت از ابرچالش‌های فعلی ورود رهبری برای نجات کشور است همان گونه که ۱۰ سال پس از انقلاب در زمان امام خمینی (ره) نیاز به بازنگری قانون اساسی دیده شد و چنین نیز شد، اکنون از مقام معظم رهبری تقاضا دارم در مواردی که به نظر می‌رسد جمهوریت و اسلامی بودن نظام آن طور که باید در جامعه شکل بگیرد، صورت نگرفته به تغییرات در این حوزه‌ها کمک کنند.» (1)  

اینها گوشه ای از سخنان خانم پروانه سلحشوری نماینده لیست امیدی مجلس دهم شورای اسلامی بوده است که در روزهای گذشته در نطق صحن علنی مجلس بر زبان جاری ساختند که بیان و تذکر برخی نکات برای تنویر افکار عمومی ضروری و خالی از لطف نیست:

1- یک قوه از سه قوه یعنی قوه قضائیه که دور از دسترس ایشان قلمداد شده که توان قبیله گرایی ایشان و دوستانشان در آن وجود ندارد گوش شنوایی پیدا نمی کند که بگوید! درد ملت! – شما بخوانید قبیله اصلاح طلبان غرب گرای خود را .

2- اما در دو قوه دیگر وی با اطلاع از اینکه همفکرانش در آن ها دارای اکثریت رای و قدرت هستند تیغ سخنان تیز خود را به سمت شورای نگهبان می گیرد و قوه مجریه و مقننه را نه عصاره ملت که بقول محمود صادقی "عصاره شورای نگهبان" قلمداد می کند که گزینه بهتری نیز از این ترکیب در حال حاضر وجود نداشته است.

3- کانالیزه شدن مردم توسط شورای نگهبان نیز از دیگر محورهای سخنان این نماینده اصلاح طلب است. در کلام وی مردم انسانهایی فاقد درک و شعور سیاسی تلقی شده اند که باید به "خیر الموجودین" سیاستمداران که البته آن هم اصلاح طلبان هستند بسنده شده است.

4- این خانم نماینده تلاش می کند تا در یک بازی ظریف سیاسی این موضوع را القا کند که تنها اصلاح طلبان و اعتدالیون می توانند نمایندگی مردم را در تعامل با جهان خارج و خصوصا غرب را بر عهده داشته باشد به عبارت دیگر ادامه راهی که روحانی آغازگر آن بوده است همراهان و حامیان او هستند .زدن جریان مقابل و حریف روبرو که از هم اینک چشم انداز چرخش مردم در انتخابات آینده مجلس  یازدهم و ریاست جمهوری سیزدهم بسوی ایشان نمودار شده است قطعا می تواند ترس را در دل امثال این خانم نماینده زنده کند.

5- برای آمریکا، یا رژیم اسرائیل و یا رژیم سعودی از این حیث هیچ تفاوتی نمی‌کند که در ایران اصولگرا سرکار باشد یا اصلاح‌طلب. آنچه برای آمریکا و ... اهمیت دارد نوع کنش خارجی جمهوری اسلامی است. کما اینکه در هر جای دیگر نیز آنان همین رویه را دارند. پس وقتی در گرماگرم جنگ نظام با دشمن خارجی، فردی وانمود می‌کند که به دلیل مسایل داخلی یقه نظام را گرفته است و کاری به دعوای آن در محیط دیگر ندارد، «عنصر زمان» به ما می‌گوید این دو یک معرکه است (2) نویسنده به این موضوع اشاره دارد که نوعی زبان مشترک بین داخل و خارج برای اهدافی مشترک پیدا شده است که در آن نامها زیاد کاربردی ندارند و تنها هدف که "تغییر رفتار ابتدا و سپس تغییر نظام سیاسی ایران" است را شامل می شود.

6- خانم نماینده اصولا با عملکردهای دولت روحانی کاری ندارد زیرا قوه مجریه و مقننه چوب های دو سر طلایی هستند که می تواند به بدنه اجتماعی اصلاحات ضربه بزند لذا ایشان برای اینکه اصلاح طلبان را از هزینه های حمایت از دولت روحانی که تا سه سال هم می تواند خدمت رسانی به اصلاح طلبان را داشته باشد رهایی بخشد و منفعت دوسویه ای را برایشان به ارمغان آورد "پای رهبری را به این معادله وارد می کند تا به تمام اهداف یاد شده برسد "‌استراتژی هزینه کردن از رهبری" در وجوه زیر اهدافی را برای این جماعت بار گزاری کرده است که عبارذتند از:

* نظارت استصوابی شورای نگهبان
* دخالت نظامیان خصوصا سپاه پاسداران در امور سیاسی
*  استمرار شانتاژ هایی سینمایی برای درخواست رفراندوم در موضوعاتی  همچون سیاست خارجی، نظارت استصوابی و...
* خنثی سازی و نمایش چهره ایی دیکتاتور مابانه از رهبری معظم انقلاب با برای توجیه وضعیت نابسامان اقتصادی که اعتدالیون و اصلاح طلبان همفکر خانم سلحشوری از مسببان اصلی آن هستند.
* توجیه ساده انگارانه افکار عمومی درباره سران فتنه و رفع حصر ایشان در حالی که شورای امنیت که دبیری آنرا در گذشته و ریاستش را امروز حسن روحانی به عهده داشته و دارد این حکم را صادر کرده است.
* زیر سئوال بردن و القای فقدان انسجام ملی و اعتماد عمومی یا همان مقبولیت عمومی و بدنبال آن مشروعیت نظام اسلامی در انظار داخل و خارج  بمنظور فرار از مطالبه عمومی مردم در باره وضعیت معیشت مردم و مقصر جلوه دادن رهبری در این زمینه.

در مجموع می توان سخنان این نماینده را در آستانه نزدیک شدن به 13 آبان و روند جدید تحریم های آمریکا علیه انقلاب اسلامی و سراشیبی سقوط بدنه اجتماعی اصلاحات با شکست کامل برجام  تعبیر و توصیف نمود.نوعی فرافکنی همه جانبه از سوی همه شکست خوردگان برجام .
 


منابع   *
1- نطق‌های داغ نمایندگان در بهارستان / روزنامه ایران / 14 شهریور 1397
2- یادداشت اختصاصی/ سعدالله زارعی/ تحلیلی بر نامه کروبی به خبرگان/ آیا فرمان 86 به دلیل اجرای ناقص در 88 باز تولید می‌شود؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها