أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۶۴۸۱
زمان انتشار: ۱۸:۰۹     ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
نشست خبری هفتمین سوگواره‌ عاشورایی عکس و پوستر هیات، همزمان با نخستین روز از ماه محرم در بنیاد روایت فتح برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598، نشست خبری هفتمین سوگواره‌ عاشورایی عکس و پوستر هیات» با حضور مسئولان سوگواره و اهالی رسانه در سالن اجتماعات بنیاد روایت فتح برگزار شد.

در این نشست مسعود نجابتی دبیر علمی و عضو هیات داوران این سوگواره اظهار داشت: با برگزاری سلسله جلسات هم اندیشی، نقاط ضعف دوره‌های پیشین را شناسایی کردیم که قرار است در این دوره این نقاط ضعف رفع و نقاط قوت نیز پررنگ‌تر شود.

وی افزود: کارگاه‌های تخصصی «هیات هنر»، کارگاه‌های سوگواره‌های عاشورایی است که پایان هر فصل در طول سال برگزار می‌شود و امسال برای نخستین بار کارگاه فشرده سه روزه ویژه بانوان برگزار شد.

نجابتی ادامه داد: موضوع کارگاه‌های هیات هنر امسال، خط در گرافیک و طراحی پوستر بود.

دبیر علمی سوگواره‌ های عاشورایی درخصوص هیات داوران سوگواره اظهار کرد: تیم داوران تیم تخصصی است و هریک بر اساس تبحری که دارند، انتخاب شده اند.

در ادامه رجب آبفروش جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر، با اشاره به بخش جوایز سوگواره بیان کرد: در بخش تک عکس جایزه عکاس‌ها از رتبه اول تا سوم به ترتیب ۳، ۲ و ۱ میلیون و هیاتی که هنرمند آن برگزیده شود، به ترتیب اول تا سوم ۲، ۱ و ۵۰۰ هزار تومان جایزه دریافت خواهند کرد.

وی افزود: در هر دوره یک بخش جنبی هم تعریف می‌شود که ویژه عکس‌های قدیمی و کهن عاشورایی است و جایزه این بخش نیز ۲ میلیون تومان است و امیدواریم بتوانیم حاصل این بخش جنبی را در کتاب منتشر کنیم.

آبفروش ادامه داد: در این دوره نمایشگاهی از مجموعه آثار منتخب ۶ دوره گذشته هم برگزار خواهیم کرد. البته نمایشگاه آثار برگزیده دوره ششم امروز همزمان با آغاز ماه محرم در شهر قم افتتاح شد و هر استان دیگری که آمادگی میزبانی از آثار را داشته باشد، محل برگزاری این نمایشگاه جامع خواهد بود.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه سال گذشته قرار بود طرح‌های برگزیده در بیلبورد‌های شهر قم نصب شود، اما نشد؛ گفت: معضل تبلیغات اتوبان قم تهران همچنان پابرجاست. این اتوبان شاهراهی است برای زائرانی که می‌خواهند وارد زیارتگاه‌های تهران و یا قم شوند و به جای آنکه در بیلبورد‌ها نشانی از فرهنگ و تمدن ایرانی ببینند، تبلیغات محصولات خارجی به چشمشان میخورد که امید است با اهتمام مسئولان این مشکل هرچه سریعتر رفع شود.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر در توضیحات بیشتر خود در خصوص پوستر عاشورایی هیات‌ها بیان کرد: قبل از آغاز ماه محرم، تعدادی از هنرمندان در نذر حسینی شرکت کردند و مجموعه‌ای از آثار خود را برای انتشار در اختیار هیات‌ها قرار دادند. ما هم این طرح‌های گرافیکی فاخر و وزین را آماده و در سایت بارگذاری کرده و به هیات‌ها اطلاع دادیم که این فایل‌ها با کیفیت عالی آماده چاپ و انتشار هستند.

وی افزود: عده‌ای از هیات‌ها در استان‌های مختلف از این طرح‌ها استفاده کردند و با چاپ و نصب این طرح‌ها برخی از استان‌ها به نگارخانه عاشورایی تبدیل شده اند.

آبفروش در ادامه درباره چاپ کتاب از آثار برگزیده بیان کرد: در زمینه چاپ آثار از هر ناشر و یا خیری که مایل به همکاری با این سوگواره باشد تقاضای مشارکت و کمک داریم. قیمت کاغذ در حال حاضر بسیار گران است و هرکسی که در این بخش کمک کند، به ادامه حیات سوگواره‌های هنری کمک کرده است.

وی همچنین پایان مهلت ارسال آثار را سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) اعلام کرد و گفت: ۱۶ آذر سال جاری پایان مهلت ارسال آثار برای سوگواره است. شناسایی هنرمندان و افراد مستعد استان‌های محروم هدف اصلی سوگواره است و امید است در این دوره هنرمندان شهرستان‌ها را بیشتر ببینیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها