أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۶۴۸۲
زمان انتشار: ۱۸:۱۲     ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
حجت الاسلام والمسلمین ریاضت گفت: نیت درست و رسیدن به قرب الهی، یکی از مولفه‌هایی است که در زیارت عاشورا به آن اشاره شده است.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام المسلمین محمود ریاضت سخنران و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بخش های یک دقیقه‌ای در خصوص شرح زیارت عاشورا گفت: یکی از مواردی که در زیارت عاشورا به آن بسیار تاکید شده همان قیدی است که انسان در تمام واجبات و مستحبات باید رعایت کند. در همین راستا امام (ع) می‌فرمایند: «هر عمل واجب و مستحب زمانی مورد قبول حضرت حق می‌شود که نیت «قربت الی الله» در آن لحاظ شده باشد.»

وی درادامه بیان کرد: البته ما در زیارت عاشورا چندین مرتبه این موضوع را تکرار می‌کنیم و «اَتَقَرَّبُ اِلَى اللَّهِ ثُمَّ اِلَیْكُمْ بِمُوالاتِكُمْ وَ مُوالاةِ وَلِیِّكُمْ» ؛ یعنی ما با خواندن زیارت عاشورا در تقرب به خداوند متعال هستیم. «اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي مَوْقِفِي هَذَا وَ أَيَّامِ حَيَاتِي بِالْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَةِ عَلَيْهِمْ وَ بِالْمُوَالاةِ لِنَبِيِّكَ وَ آلِ نَبِيِّكَ [عَلَيْهِ وَ] عَلَيْهِمُ السَّلَام‏» ؛ «خدایا من به سوی تو تقرب می‌ جویم در این روز و در این موقفی که در آن هستم و در دیگر روزهای زندگی.» درواقع من در روز عاشورا این را می خوانم که با خواندن زیارت عاشورا و توسل به حضرت سیدالشهدا (ع) به خداوند بیش از پیش نزدیک شویم.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها