يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۶۴۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۲۳ شهريور ۱۳۹۷
۳۰ دفتر بسیج دانشجویی خطاب به آملی لاریجانی:
۳۰ دفتر بسیج دانشجویی سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه بر لزوم برخورد سریع و قاطعانه با مقصران اصلی وضع فعلی اقتصادی کشور تاکید کردند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، ۳۰ دفتر بسیج دانشجویی سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه بر لزوم برخورد سریع و قاطعانه با مقصران اصلی وضع فعلی اقتصادی کشور تاکید کردند. 

متن این نامه به شرح ذیل است:

حضرت آیت الله آملی لاریجانی
رئیس محترم قوه قضائیه
سلام علیکم

بیش از یک ماه است که از استجازه شما برای برخورد قاطع و سریع با اخلال گران و مفسدان اقتصادی در شرایط جنگ اقتصادی کنونی میگذرد، اتفاقی که امید ها را برای محاکمه دانه درشتان و مقصران اصلی برانگیخت. علی‌رغم حرکت های قابل تقدیری که در برگزاری محاکم برخی متهمین صورت گرفته است اما افکار عمومی بسیار پر سوال است که چرا با دانه درشت ها و مقصران اصلی برخورد نمی شود و برخورد ها محدود شده به چند ثبت سفارش کننده و واردات کننده و غیره؟ چرا مقصران اصلی یعنی کسانی که ذخائر ارزی کشور را بی محابا به قاچاقچیان ، سفرهای غیر ضروری خارج از کشور، دلالان و... دادند و امکان فسادها و رانت های گسترده را با بی تدبیری خود فراهم کردند و از ایشان شاید بعضی مدیران ارشد فعلی یا سابق اقتصادی باشند به میز محاکمه کشیده نمی شوند و صرفا به محاکمه کسانی که از فرصت بی تدبیری موجود سوء استفاده کرده و ارز را گرفته و در موارد غیر، مصرف نمودند اکتفا می شود؟ کسانی که بخش زیادی از حدود 18 میلیارد دلار تخصیص ارز دولتی از ذخائر ارزی کشور در چند ماهه اخیر را در شرایطی که کشور در شرایط جنگ همه جانبه ارزی قرار داشته و در آستانه سر رسید تحریم های مالی آبانماه و شدت گرفتن این محدودیت های ارزی است، با بی تدبیری ارزی دست سوء استفاده کنندگان قرار دادند. سیاست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای هر مصرف و آن هم بدون نظارت های کافی که متاسفانه چند ماه استمرار داشت مصداق بی کفایتی در تقسیم صحیح بیت المال و دارایی های ملی و هم چنین حماقت، بی تدبیری و خطاکاری در مدیریت ارزی و حفظ منافع ملی بود و اگر نتوان به ضرس قاطع آن را خیانت ارزی نامید قطعا می توان آن را یک خطا و تخلف بزرگ ارزی نامید.


محاکمه مقصران اصلی توسط قوه قضائیه مطالبه رهبر انقلاب بوده تا جایی که ایشان با تصریح خود به میدان مطالبه آمدند و فرمودند «ارز را یا سکّه را وقتی که به‌صورت غلط تقسیم میکنند، این دو طرف دارد: یکی آن که می‌آید این را میگیرد و مثلاً فرض کنید قاچاقچی است یا به قاچاقچی میفروشد؛ یکی آن که این را میدهد. ما همه‌اش داریم دنبال آن کسی که «میگیرد» میگردیم -مفسد اقتصادی، قاچاقچی- درحالی‌که تقصیر عمده متوجّه آن کسی است که «داد»؛ او را باید دنبال کرد. در این کاری که اخیراً قوّه‌ی قضائیّه شروع کرده که کار درستی است، دنبال این هستند. نه اینکه بیخود زید و عمرو را متّهم کنند؛ نه، لکن بالاخره یک تخلّفی انجام گرفته، یک خطای بزرگ انجام گرفته. نمیگوییم هم «خیانت»؛ زبان بنده این‌جور نمیگردد که راحت بگوییم فلانی یا فلان‌کَس‌ها خیانت میکنند؛ نه، امّا بالاخره خطا کردند و خطای مهمّی کردند که ضررش به مردم برگشت.» و بدینوسیله غیر مستقیم از قوه قضائیه خواستند که کار اصلی که دنبال کردن ارز دهندگان است را پیگیری نمایند چرا که ایشان خطای اصلی را مرتکب شدند و عمده تقصیر متوجه آن هاست؛ خطایی که ضررش متوجه همه ملت شده است.

 

ضمنا مطابق مفاد استیذان از مقام معظم رهبری، جلسات دادگاه اخلال گران اقتصادی می تواند به صورت علنی از رسانه‌ملی منتشر شود یا بصورت اینترنتی بصورت برخط نمایش داده شود تا مردم با دیدن روند رسیدگی به تخلفات خاطیان آرامش خاطر یابند، لکن روندی که در پیش گرفته شده است هم‌چنان ادامه روند غلط گذشته بوده و علنی بودن دادگاه‌ها عملیاتی نشده است و به دلیل برخی ملاحظات محافظه‌کارانه هم‌چنان مردم محرم دادگاه و دستگاه قضا شمرده نمی‌شوند و به پخش گزارش های تقطیع شده دوسه دقیقه ای دادگاه ها از اخبار سراسری اکتفا میشود. این روند بیشتر از اینکه منجر به حس اجرای عدالت در مردم شود، تداعی‌گر سانسور و پنهان‌کاری با مردم است.


در انتها لازم است از اقدام بی سابقه اخیر قوه قضائیه برای افشای نام قضات متخلف تقدیر کنیم؛ حقیقتا عمل به این مطالبه ۳۰ ساله رهبر انقلاب از قوه قضائیه شجاعت بالایی نیاز داشت.

والسلام علیکم
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)
بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی
بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر
بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی
بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت
بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه اراک
بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی بسیج دانشجویی دانشگاه همدان
بسیج دانشجویی دانشگاه نوشیروانی بابل
بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد
بسیج دانشجویی دانشگاه دانشگاه سیستان و بلوچستان
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه چمران اهواز
بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه
بسیج دانشجویی دانشگاه دانشگاه اصفهان
بسیج دانشجویی دانشگاه دانشگاه کردستان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی
بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما
بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی
بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شمال
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
بسیج دانشجویی دانشگاه سما تهرانسر
بسیج دانشجویی دانشکده فنی حرفه ای شهید شمسی پور
بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد
بسیج دانشجویی دانشگاه صدرا


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها