أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۶۴۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۲۳ شهريور ۱۳۹۷
مهمترین فعالیت دانشجویان دانشگاه‌های ایلام در ایام ماه محرم و صفر، حضور در مرز مهران و موکب‌داری مراسم اربعین است؛ در حالی که بسیاری از این دانشجویان به تازگی از اردو‌های جهادی بازگشته‌اند.
حسینیه‌ی 598/ پرچم‌ها و بیرق‌های سرخ و سیاه این روزها بر دیوار هر کوی و برزن نصب شده است؛ این روزها مردم شهرها و روستاها  سوگوار اباعبدالله(ع) و یاران با وفای ایشان هستند؛ هرچند که دانشگاه‌ها سال تحصیلی جدید را آغاز نکرده اند؛ اما بسیاری از دانشجویان مشغول تدارک برنامه عزاداری در این ماه هستند. 

امیرحسین نساری، مسئول بسیج دانشگاه پیام نور استان ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با اشاره به فعالیت هیات‌های دانشجویی در ماه محرم می‌گوید: گروه جهادی ما که به تازگی در گل دره مشغول فعالیت جهادی بود، بلافاصله بعد از پایان اردوی جهادی فعالیت خود را در ماه محروم آغاز کرد.

 

نساری با اشاره به مهمترین فعالیت دانشجویان در این ایام ادامه می دهد: برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و فعالیت در زمینه موکب‌داری از مهمترین برنامه دانشجویان ایلام در ایام ماه محرم و صفر است؛ اما مهمترین فعالیت‌ دانشجویان دانشگاه‌ها در این ایام حضور در مرز مهران و موکب داری زوار است.

/بماند/ شور عزاداری دانشجویان دانشگاه‌های ایلام در ماه محرم/ جهادگرانی که موکب‌دار زائران اباعبدالله می‌شوند

مسئول بسیج دانشگاه پیام نور استان ایلام با اشاره به فعالیت دانشجویان در ایام ماه محروم و صفر سال گذشته می افزاید: سال گذشته دانشجویان دانشگاه پیام نور ایلام در زمینه کمک به زوار پیاده روی اربعین، به ارتش کمک می‌کرد؛ دانشجویان در مدرسه فنی حرفه‌ای در مرز مهران مستقر شدند و روزانه برای ۶۰۰۰ هزار نفر غذا تهیه می‌کردند.

 

وی از حضور هیات دانشجویان دانشگاه پیام نور استان ایلام در کربلا خبر داد و گفت: برای امسال قصد داریم در کربلا حضور پیدا کنیم و موکب دانشجویی را برای خدمت به زوار راه اندازی کنیم.

 

امید سارائی، مسئول بسیج دانشگاه زاد استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با اشاره به برنامه‌های بسیج دانشجویی با نزدیک شدن به ایام ماه محرم و صفر می‌گوید: در ایام ماه محرم، هیئت دانشجویی ما برنامه‌های ویژه‌ای دارد و مهمترین اولویت ما مراسم اربعین است. قرار است که دانشگاه آزاد ایلام با برپایی موکب در مرز میزبان زائران و دانشجویانی باشند که قرار است در مراسم پیاده روی اربعین حضور یابند.

/بماند/ شور عزاداری دانشجویان دانشگاه‌های ایلام در ماه محرم/ جهادگرانی که موکب‌دار زائران اباعبدالله می‌شوند

سارائی می افزاید: شایسته است که دانشگاه آزاد هر چه در توان دارد در جهت برگزاری این مراسم کمک کند تا با آمادگی لازم و استفاده از ظرفیت‌ها در این مسیر گام بگذاریم. همچین قرار است که دانشجویان سراسر کشور در این مسیر به ما کمک کنند.

 

وی می‌گوید: ۳ موکب بزرگ در مرز مهران در زمان اربعین راه اندازی خواهد شد که یکی از این موکب‌های ویژه خواهران خواهد بود تا آمادگی لازم برای حضور در مراسم پیاده روی پیدا کنند.

سارائی با اشاره به فراهم کردن غذای زوار توسط این موکب دانشجویی می افزاید: امسال توجه به موضوعات بهداشت و درمان زوار یکی از برنامه‌های ماست و قرار است تا از ظرفیت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در این برنامه استفاده کنیم.

/بماند/ شور عزاداری دانشجویان دانشگاه‌های ایلام در ماه محرم/ جهادگرانی که موکب‌دار زائران اباعبدالله می‌شوند

امسال ماه محرم پیش از آغاز سال تحصیلی جدید آغاز شده است، برخی دانشگاه‌ها هم به استقبال دانشجویان جدید می‌روند، محمد نیازی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو می‌گوید: با توجه به همزمانی جشن دانشجویان جدید دانشگاه ایلام و ایام ماه محرم صفر امسال با برگزاری برنامه ویژه در هفته دوم ماه محرم به استقبال دانشجویان جدید می‌رویم.

برگزاری برنامه‌های ویژه در این ایام از جمله دعای کمیل، زیارت عاشورا به همت هیات دانشجویی دانشگاه ایلام از جمله برنامه‌هایی است که توسط دانشجویان دانشگاه ایلام برگزار خواهد شد. هیات دانشجویی دانشگاه ایلام با نام علی اکبر زیر نظر نهاد رهبری در این دانشگاه است که سال گذشته برنامه‌های ویژه‌ای در ماه محرم و صفر داشت که از جمله آن برگزاری موکب‌های دانشجویی در مرز مهران بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها