يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۶۵۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: پس از پایان وزارتش چندین بار با وزیر خارجه ایران ملاقات کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کیهان، جان کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای رادیویی گفت که وی طی ماه‌های اخیر سه یا چهار بار با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده است.

کری گفت: در نروژ، مونیخ و دیگر نشست‌های بین‌المللی با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده و در این دیدارها از دولت کنونی آمریکا انتقاد کرده و تلاش کرده تا به ظریف برای حفظ توافق هسته‌ای با کشورهای اروپایی کمک کند.

وزیر خارجه سابق آمریکا اضافه کرد: کاری که کردم این بوده که از او بپرسم ایران برای بهبود پویش‌های خاورمیانه مایل به انجام چه کارهایی است. (مشکل) یمن را چگونه می‌شود حل کرد، برای رسیدن به صلح در سوریه چه باید کرد؟

ادامه مراودات و ملاقات‌های آقای ظریف با یک مقام سابق آمریکایی و اهتمام به حفظ ارتباطاتی از این دست، درحالی است که وزارت خارجه  ماه‌هاست در کشورهای مهمی مانند چین و هند - که روابط راهبردی اقتصادی با ایران دارند - سفیر ندارد و آقای ظریف و معاونانش کمترین اهتمامی برای این امر نشان نداده‌اند، به عبارت دیگر با وجود افزایش تحریم‌های دشمن،گویا وزارت خارجه از نگاه یکطرفه به غرب دست نکشیده و اهتمامی به ظرفیت‌های فراوان نهفته در دو دیپلماسی و ارتباط با کشورهای شرقی ندارد.

یادآور می‌شود کلاه گشاد برجام را تیم کری و شرمن گذاشتند؛ توافقی که امتیازات نقد به آمریکا داد و مشتی وعده نسیه (چک بلامحل) به دست ظریف و تیمش گذاشت. جان کری اخیرا تصریح کرده ماجرای دادن 1/7 میلیارد دلار به ایران (که کلی روی آن مانور داده شد) به خاطر پیش‌بینی محکومیت آمریکا در دادگاه به باز پس دادن 10 میلیارد دلار (بود و سود خرید سلاح از آمریکا در رژیم سابق که سلاح‌ها به ایران واگذار نشد) بوده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها