أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۴۶۶۳
زمان انتشار: ۲۰:۳۱     ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه دیروز شهر دراز که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد همه شهروندان بحرین اعم از شیعه و سنی را مظلوم توصیف کرد و گفت: استفاده نظام از برگ برنده فتنه های طایفه ای و مذهبی جلوه دادن قیام ملت بحرین به معنای حکومت یک طایفه بر طایفه دیگر در کشور نیست.

وی افزود: شهروندان سنی و شیعه در بحرین مظلوم و محکوم هستند، اراده آنان به رسمیت شناخته نمی شود، آزادی بیان از آنها سلب شده است، ثروت هر دو طایفه به سرقت می رود، سیاست ظالمانه علیه هر دوی آنها اعمال می شود، آزادی دینی آنها تحت فشار قرار گرفته است و حتی اذان گفتن در یکی از مساجد اهل سنت به دلیل مراسم ترانه خوانی در هنگام نماز ممنوع شده بود.

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد :شهروندان محترم اهل تسنن هیچ نقشی در ترسیم آینده کشور ندارند، به صورت آزادانه در انتخابات پارلمان شرکت نمی کنند، نقشی در تعیین دستگاه قضا و مجریه ندارند و البته همه این موارد علیه شیعیان نیز اعمال می شود.

رهبر شیعیان بحرین با اشاره به اینکه تنها یک خاندان بر کل کشور حاکم است، اظهار داشت: تفکر درباره اینکه یک طایفه بر طایفه ای دیگر حکومت می کند به شدت اشتباه است، زیرا حکومت یک طایفه بر طایفه دیگر سراسر ظلم و فتنه و ستم و خسارت مشترک و از بین رفتن مصالح وطن است.

وی بر لزوم احترام همه شهروندان به یکدیگر تاکید کرد و ادامه داد: ملت بحرین چاره ای جز نگریستن به سایر مردم بر اساس مساوات ندارد و باید بر این نکته که ملت، منبع قدرت است پافشاری کند و مسوولیت خود را در برابر بارگاه خداوند متعال درباره آینده بزرگ کشور به خوبی انجام دهد.

شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: گزینه ما که مساوات میان همه شهروندان است، گزینه ای ثابت بوده و همه مردم باید به یک چشم دیده شوند. هیچ گزینه مناسب دیگری وجود ندارد و شهروندان باید بر این گزینه اجماع داشته باشند.

خطیب جمعه شهر دراز درباره راهپیمایی امروز بیان داشت: راهپیمایی امروز به ملت تعلق دارد و به هیچ جمعیت سیاسی و طایفه مشخصی اختصاص ندارد، حضور بنده در این تظاهرات دلیلی برای اختصاص امتیازی برای این راهپیمایی نیست. بنده یکی از افراد ملت هستم و همانند سایر شهروندان در این راهپیمایی گسترده شرکت خواهم کرد.

وی حضور یکپارچه ملت در این تظاهرات را خواستار شد و گفت: ملت باید در این راهپیمایی حضور یابند تا مطالبات سیاسی و حقوقی خود را فریاد بزنند، این راهپیمایی کاملا به صورت مسالمت آمیز برگزار می شود و از تعصبات مذهبی جاهلانه به دور خواهد بود.

آیت الله عیسی قاسم افزود: شهروندان بحرینی بدون توجه به مذهب و نژاد و قومیت در این راهپیمایی حضور می یابند تا به نظام نشان دهند که از مطالب خود کوتاه نخواهند آمد، این تظاهرات نمادی از وحدت ملی است و به همه تعصب های مذهبی پشت می کند.

این عالم انقلابی خاطر نشان ساخت: ملت بحرین در راه وطن، آینده کشور، درمان بحران سیاسی، نجات جامعه از خطر و در راه زندان هایی که از بانوان آکنده شده است، در راه اخراج شدگان، در راه شکنجه شدگان و در راه همه ظلم هایی که متحمل می شوم در تظاهرات شرکت می کنند.

وی تصریح کرد: با شعار لبیک یا بحرین به ندای پروردگار درباره عدالت و حق و تحقق آموزه های اسلام در قبال کرامت بشریت پاسخ می دهیم و تاکید می کنیم که تنها برای خداوند تعظیم خواهیم کرد.

شیخ عیسی قاسم در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: اسلام از روز اول به ما آموخت و امام حسین (ع) در کربلا به ما یاد داد که شعار «هیهات منا الذله» را فریاد بزنیم. اسلام اصیل به ما یاد داد که برادران مسلمان باید در کنار هم به صورت صادقانه زندگی کنند و بر همین اساس است که اعتقاد داریم سنی ها و شیعیان برادر هم هستند.

گفتنی است راهپیمایی «لبیک یا بحرین» که از سوی رهبر شیعیان بحرین تدارک دیده شده است، دقایقی پیش با حضور خیل عظیم شهروندان بحرینی در منامه آغاز شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها