أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۶۶۳۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
یکی از اعضای شورای شهر نیشابور و مدیرمسئول خیام نامه عزاداران امام حسین(ع) را احمق خواند و این اقدام واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از صبح توس، یکی از اعضای شورای شهر نیشابور و مدیرمسئول هفته‌نامه اصلاح‌طلب خیام نامه با انتشار مطلبی علیه عزاداری امام حسین(ع) باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی، عزاداران و عاشقان اهل‌بیت علیه‌السلام شد. 

هیئات مذهبی این شهرستان در پی اهانت "ر.م" که پیش از این سمت سخنگویی این شورا را نیز برعهده داشته با تجمع در مقابل ساختمان شورا خواستار برکناری وی هستند.

همچنین خبر میرسد امام جمعه نیز خواستار تعلیق وی از سمت های اجرایی تا زمان رسیدگی به جرم است.

شورای شهر نیز در بیانیه‌ای رسمی، عنوان سخنگویی شورای شهر برای این فرد را مربوط به دوره یکساله اول دانسته و عنوان کرده در سال دوم شورا این فرد عهده‌دار سمت سخنگویی نیست.


رضا مهرداد، سخنگوی شورای شهر نیشابور در نظری زیر پست اینستاگرامی فردی به نام امیر که مداحی محمود کریمی را به مناسبت محرم منتشر کرده بود، نوشت: " اگر حسین نبود. چطور این‌گونه مردم را تحمیق می‌کردید؟"

تحمیق در لغت‌نامه دهخدا به معنای احمق خواندن، به حماقت نسبت کردن کسی را، نسبت حماقت به کسی، کسی را احمق خواندن و با لفظ مستعمل و کسی را به حمق نسبت دادن معنی شده است.

اما برخی مردم در ذیل همان پست و در جواب این کامنت پاسخ‌های زیادی به او داده‌اند.

رضا مهرداد,اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی,شهر و روستا

اکانتی با عنوان بهزاد وینر نوشت: دم گنده لات محلمون گرم که نه تحمیقش کردم نه وادارش کردم که بیاد هیئت، اما امان از روزی که آدم حریت نداشته باشد.

همچنین حجت منصوبی پاسخ داد: تحمیق ترفند شما و امثال شماست آقای مهرداد، فکر نکن که بچه هیئتی از جایگاه شغلیت ترسی داره.

سید کمال موسوی نیز نوشت: هزار و چهارصد سال است که می‌خواهند دستگاه سیدالشهدا را به هم بریزند و هر سال با یک شبهه جدید هر سال به یک موضوع جدید در دستگاه سیدالشهدا می‌پرند اما دستگاه سیدالشهدا سال‌هاست پابرجا مانده.

سید علی بهشتی نیز نوشت: ضربه‌ای که امام حسین (ع) از منافقین خورد از کفار نخورد.

فرشید خباززاده در ذیل همین کامنت نوشت: میگن وقتی آدم از میوه ممنوعه خورد عریان شد و زشتی هاش نمایان شد، شما گندم کجا را خوردی آقای مهرداد!

محمد صفرپنج در پاسخ به کامنت وی نوشت: آقای مهرداد با این کامنتشان علاوه بر بی‌ادبی به امام حسین علیه‌السلام و عزاداران امام حسین (ع)، ایشان به‌تمامی معصومین و بزرگانی که مردم را به عزاداری تشویق و ترغیب نموده‌اند اهانت و توهین نموده است. در یک پست یک‌خطی با این حجم از توهین تنها از یک انسان حقیر و تحمیق شده برمی‌آید.

رضا مهرداد,اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی,شهر و روستا

اما از دیروز پست‌ها و استوری های فراوانی فضای مجازی نیشابور را در برگرفته است به‌نحوی‌که هشتگ #تفاله_های_عاشورای۸۸ در سطح شبکه‌های مجازی و ارتباطی به وفور به چشم می‌خورد.

در توییتر نیز برخی کاربران به این هشتگ واکنش نشان داده اند به نحوی که فریده سلطانی پور نوشت: قوه قضایه سکوت مرگ گرفته است، همچنین هفشتگ عنوان داشت: وقتی که سرکرده شان از کربلا درس مذاکره می‌گیرد، از نوچه‌ها چه انتظاری؟

ماری خانم نیز در باره این موضوع نوشت: یعنی اینقدر وقیح شدن که به امام حسین(ع) توهین میکنن! اقعا سکوت دستگاه قضاییه تا کی ادامه خواهد داشت؟

حال باید دید مسئولین ناظر بر عملکرد اعضای شورای شهر و دادستانی استان خراسان رضوی چه واکنشی نسبت به این توهین علنی به عزاداران امام حسین (ع) و توصیه‌کنندگان به عزاداری برای امام حسین (ع) خواهند داشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
fajr47
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
۱
۰
مملکت داره به دست بی دین ها اداره میشه باید یک فکری کرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها