يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۶۷۲۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
پرسپولیس با غلبه بر الدحیل برای ششمین بار موفق شد به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان و جام باشگاههای آسیا راه یابد.این نخستین بار است که این تیم فرصت میزبانی در این مرحله را دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از وب سایت برنامه نود، پرسپولیس از جمله تیمهای برجسته در تاریخ رقابتهای باشگاهی آسیا محسوب می‌شود. این تیم سابقه یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی در جام حذفی باشگاههای آسیا داشته ولی در لیگ قهرمانان و جام باشگاههای آسیا علیرغم نمایش درخشان در فینالیست شدن ناکام بوده است.

مرحله نیمه نهایی همیشه پایانی بر حضور پرسپولیس در این مسابقات بوده است.پرسپولیس با صعود به نیمه نهایی این دوره، برای ششمین بار در این مرحله حاضر خواهد بود و به این ترتیب به رکورد ایلهواچونما کره جنوبی رسید و تنها استقلال با ۷ و الهلال با ۹ دوره حضور، آمار بهتری از پرسپولیس دارند.

تمام این تیم‌ها حداقل یک بار حضور در فینال آسیا را تجربه کرده‌اند حتی دیگر تیمهای ایرانی نظیر ذوب‌آهن، سپاهان و پاس در تنها حضور خود در نیمه نهایی، فینالیست شدند ولی پرسپولیس با این تعداد بالای حضور در نیمه نهایی هیچ وقت توفیق حضور در فینال را نداشته است.اما نکته عجیب در خصوص بازیهای نیمه‌نهایی پرسپولیس این است که این تیم در این مرحله هیچ وقت از امتیاز میزبانی بهره‌مند نبوده و هواداران خود را که بزرگترین سرمایه این تیم محسوب می‌شود را همراه نداشته است.

پرسپولیس ۴ دوره در جام باشگاه‌های آسیا به نیمه نهایی رسیده که در آن مقطع بازیهای نیمه نهایی و فینال به صورت متمرکز در یک کشور برگزار می‌شد که میزبانی آن هیچ وقت به پرسپولیس نرسید.قبل از آن پرسپولیس در سال ۱۳۵۱ نماینده ایران در جام باشگاههای آسیا بود و بازیها به صورت متمرکز قرار بود در تهران برگزار شود ولی این مسابقات به دلیل تحریم کشورهای عربی به خاطر حضور نماینده رژیم صهیونیستی در رقابتها برگزار نشد و سرخپوشان فرصت احتمالی میزبانی نیمه‌نهایی در آسیا را از دست دادند.

پرسپولیس فصل گذشته برای نخستین بار به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت ولی در بازی الهلال محکوم به بازی در زمین بی طرف بود.این تیم در شرایطی که در ۵ حضور قبلی خود حتی یک میزبانی نداشته که رقیب سنتی این تیم استقلال در ۷ حضور در مرحله نیمه نهایی در ۳ دوره به صورت تک بازی و یک دوره در بازی برگشت میزبان بوده است.

حال باید دید آیا پرسپولیس که آمار فوق العاده‌ای در بازیهای خانگی آسیا دارد و در ۱۵ بازی گذشته در خانه شکستی نداشته و در این دوره در استادیوم آزادی توانسته به نحو تحسین برانگیزی به بازیها برگردد موفق می‌شود در نخستین تجربه میزبانی در نیمه نهایی، طلسم حضور در فینال را بشکند؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها